Energie bespaartips

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 11 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Heb ik overwogen maar hier is geen supermarkt in de buurt dus waarschijnlijk gaan we dan vaker afhalen of vaker moeten rijden om nog iets bij te halen dus dan kost het uiteindelijk toch weer meer dus dat is niet handig helaas.

Las nog dat een volle koelkast ook zuiniger is dus ik ga het koelkast gedeelte nog vullen met drinken

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Maar waar moet ik dan aan denken? Wij stookten toen de kinderen klein waren ook maar tot 18. Bij de middelste de eerste week of 2 wat hoger, die is van maart en het was toen heel koud. De andere twee zijn in warmere seizoenen geboren. Maar zodra het echte mini eraf was gewoon lekker aangekleed en met slapen een warme slaapzak (we stoken niet in de slaapkamer).

citroenrasp vindt dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Nou, tot nu toe 18,5. Maar ik weet dan niet hoe het voor een ander voelt, hier lees ik ook dat mensen tot 21/22 stoken. Wil ook niet als ouders binnen komen dat ze denken: jemig wat koud hier voor mn kind.

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ouders komen van buiten, dus over het algemeen zouden ze het dan binnen warmer moeten vinden.
    Maar ik kan me jouw angst wel voorstellen, ik vind dat ouders niet zo moeten zeuren, kinderen zijn niet van suiker en je merkt het echt wel als een kind zich niet prettig voelt (hele kleintjes daargelaten, maar die check je dus ook vaker). Maar voor jou zijn het klanten, dus dat ligt moeilijker.

Spectre, Mamafiets en citroenrasp vinden dit leuk.
  5. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.854
    19.010
    113
    Vrouw
    In een woonkamer vind ik 19 à 20 graden prima.
    Ik denk dat 18 graden fris kan aanvoelen maar mss kan je het gewoon eens proberen ?

Merlino en tuc vinden dit leuk.
  6. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Qua temperatuur kan het ene huis op 18 graden heel anders voelen dan t andere huis op 18 graden dus moet je wel zelf aanvoelen qua comfort.
    Is er tocht dan voelt het bijvoorbeeld minder comfortabel op 18 graden en met vloerverwarming voelt het volgens mij eerder comfortabel dan met losse verwarming

tuc en Neuzeke vinden dit leuk.
  7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.500
    36.455
    113
    Je verbruikt toch ook maar 600m3 per jaar? Lijkt me vrij onmogelijk om daar nog eens veel op te bezuinigen

Neuzeke vindt dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Tussen de 600 en 800 idd

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.500
    36.455
    113
    Ja denk persoonlijk dat het vrij onmogelijk is om daar nog op te bezuinigen én nog fatsoenlijk te leven. Kindjes met 16 graden opvangen lijkt me ook niet echt een optie.

10. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.051
    2.766
    113
    Vrouw
    Is het een idee het bespreekbaar te maken met de ouders? Ik kan me voorstellen dat mocht mijn dochter naar jou komen ik dat iig zou waarderen. Hogere prijzen, jij moet zelf natuurlijk ook financieel gezond blijven ipv failliet gaan op een te hoge gasrekening. Ik zou het als ouder prima vinden om het een onderwerp van gesprek te laten zijn. Zo van he, spreek me als ouder aan als je het hier echt te koud vindt, zou je je kind ajb in de winter niet in een t shirt willen laten komen etc. De struggle is de ouder natuurlijk niet onbekend

tuc vindt dit leuk.
  11. tuc

tuc Niet meer actief

Nee dat vind ik ook niet nee

12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.741
    31.323
    113
    Vrouw
    Ik vond het vroeger snikheet bij het kdv. Je komt als ouder ook van buiten en met jas aan.
    Ik neem tenminste aan dat ze niet uitgebreid gaan zitten koffiedrinken bij het brengen en halen. Maar gewoon naar binnen, kort gesprekje, kind inpakken en weer weg.

Je zou kunnen overwegen om ouders te informeren en vragen om kind lekker warm te kleden. Ook omdat je met ze gaat buitenspelen wanneer het weer dat enigsinds toelaat.

13. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.741
    31.323
    113
    Vrouw
    Ligt ook aan de activiteiten.
    Met regelmatig beweegspelletjes tussendoor houd je ze best warm.
    Hele ochtend knutselen of tekenen is veel meer stilzitten en dus eerder koud.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Dikgedrukte: nee!:eek::roflmao:
    Maar het klopt dat ze inderdaad van buiten komen, dat scheelt inderdaad.

citroenrasp en Mamafiets vinden dit leuk.
  15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.452
    17.401
    113
    @tuc ik zou dan inderdaad ook zorgen voor een extra vestje bij jou, slofjes/oversokken. Zeker als het mogelijk is om bij jou te laten liggen zodat je het kan pakken indien nodig

Deel Deze Pagina