Een goed vriend van mij kan een baan krijgen. Hij moet dan bij bedrijven aan de deur voor een energie maatschappij contacten verkopen. Per contract verdient hij 100,- netto. Dus als hij er nu 3 verkoopt in een week of per maand, dat is dan het inkomen. En nu de vraag, verdient het goed dat je wel een beetje een inkomen van ong 1500 euro per maand verdient, of is het een flut baan. Ik denk dat je wel moet kunnen praten als brug man..en volgens mij kan hij dat niet zo heeel goed. Wie kan ons vertellen of het echt wat is?
Als ik naar mezelf kijk, en ik denk velen met mij, ik heb er een %&^&% hekel aan als ze aan mn deur komen voor dit soort dingen. Als ik namelijk iets wil dan zoek ik zelf wel uit hoe en wat.... Verder ben ik het eens met Alessandro, zou het idd knap vinden...
En dat bovenste ben ik ook met je eens hahaha ik heb zo'n camera bel ( woon in portiek ) Dus ik zie ze al staan en doe dan niet open
Nee dat gaat hem denk ik niet lukken. Hoor eens om je heen hoe mensen denken over deurverkoop. Dat is niet echt positief, vooral niet in de energiewereld. Mensen vertrouwen dat heel vaak niet omdat er zoveel mee gedonderd werd. Verkopers sjoemelde gewoon met contracten waardoor ze zogenaamd een contract 'verkocht' hadden en hiervoor geld kregen. Ik heb bij een grote energieleverancier gewerkt ( wij verkochten niet aan de deur) maar je wilt niet weten hoe vaak wij werden gebeld door klanten dat hun contract plotseling werd omgezet naar een andere leverancier. Met deze contracten is dus gsjoemeld. Veel mensen vertrouwen dit niet, dus verkopen is best moeilijk geworden
Ook hier gaat de deur gelijk weer dicht zodra ze me iets willen verkopen. Ik denk dat je wel heel veel geluk moet hebben als je met zo'n baan een fatsoenlijk inkomen wilt hebben. Ik denk dat steeds meer mensen ook inzien dat het helemaal niet zo voordelig is om met zo'n deurverkoper in zee te gaan. Je kunt beter even rustig en goed oriënteren op het internet.
Ik vraag me dan gelijk af of hij wel sterk in zijn schoenen staat? Hij moet goed tegen nee kunnen, want dat gaat hij heel vaak horen, dat is zeker! Als je mensen kent die al bij dit bedrijf werken zou ik hen eens vragen hoe het is, verkopen ze goed? Hoe ziet je vriend eruit, als hij er goed uitziet, een vlugge prater is en gewoon prettig in de omgang, dan maak je meer kans op het verkopen van een contract, als dat je het tegenovergesteld hebt. Als ik voor mezelf mag spreken, dan heeft hij mooi pech bij mij. Ze staan nog wel eens bij een station of in de stad, ik loop ze zo voorbij. Krijg ik ze aan de telefoon, dan licht het aan mijn bui. De ene keer snauw ik ze af, terwijl ik de andere keer ze helemaal gek maak omdat ik ze terugpak op hun eigen woorden. Offtopid: Ooit eens gebeld dat ik een abonnement mocht krijgen en degene aan de lijn zorgde ervoor dat dit voor de helft van de prijs kon en ook zo met de telefoon die je er dan gratig bij kreeg. Uiteindelijk gezegd dat ze dan wel heel weinig moest verdienen als ze het inderdaad zelf moest betalen... Zij hing uiteindelijk op *duiveltje*
Hij moet bij bedrijven langs en niet de gewone consument. Ik heb hem ook gezegt dat hij beter geen gouden bergen kan verwachten..hij moet snel wat hebben want hij zit al 1 jaar bij de deur en zijn ww is afgelopen en zijn vrouw moet het anders alleen verdienen. En ze moeten hum zoontje van 1 en koop woning etc wel onderhouden..en dat lukt niet op allen zijn vrouw haar in komen..
Ohhhh nou bedrijven.. Die zijn nog moeilijker als normale consumenten. Dus dan haal je die 15 zeker niet
Ik denk niet dat hij dat gaat halen overigens weet hij wel zeker dat hij 100-, netto krijgt per contract? want uhm als hij voor een bedrijf werkt om deurverkoop te doen geloof mij maar dat grotendeels van het geld wat hij dan zogenaamd zou krijgen toch echt naar het bedrijf gaat
Ik werk ook bij een energie maatschapij, en ik moet zeggen langs de deuren gaan is niet mijn ding. Ik merk echt dat het mensen zijn die enorm goed kunnen praten en kunnen oplichten! Mensen bellen mij dan vaak weer op om het te annuleren omdat ze bedonderd zijn. Ik merk echt dat aan de deuren verkopen een hele harde verkoopwereld is en waar veel opgelicht wordt. Want hoe meer je verkoopt hoe hoger je bonus is. Als mensen mij bellen om het te annuleren en hebben een klacht en een naam over deze medewerker (meestal geven ze hun kaartje af nl) dan wordt hij/zij per direct ontslagen gelukkig. Ik heb zelf ook eens een deurverkoper aan de deur gehad, en deze was heel oprecht en vertelde alles eerlijk, ik denk eens kijken wat hij mij gaat vertellen omdat ik er zelf werk. Maar deze was goed en eerlijk, dus ze zijn er wel die eerlijk zijn maar helaas zijn de goede mensen de dupe van de verkeerde mensen die de boel oplichten. als je vriend eerlijk is en alles goed kan uitleggen aan de mensen dan zou ik het een kans geven, maar hij moet er wel omdenken dat er tussen zijn collega verkopers mensen zitten die voor het geld gaan en de boel bedonderen en dat maakt deze wereld hard.