bij mij op het werk had een collega vandaag krentenbaard. zij is naar huis gestuurd want wij zagen het niet zo zitten om dalijk allemaal besmet te zijn had aan verloskundige gevraagd of het kwaad kon speciaal voor zwangere maar dat is gelukkig niet zo. maar nu had die collega ook haar jas bij ons aan de kapstok natuurlijken die hing natuurlijk weer lekker tegen die van mij aan!1 zou ik zo besmet kunnen worden? want ook al is het niet gevaarlijk zit er toch ook echt niet op te wachten. weet iemand dit verder?
Volgens mij loopt het niet zo'n vaart. Ik heb zelf een krentebaard gehad 2 jaar geleden en ik heb niemand besmet. Ook mijn vriend niet en we sliepen toch in hetzelfde bed. Maar gooi voor de zekerheid je jas in de was, dan weet je zeker dat deze weer bacterievrij is.
Een krente baard kan misschien niet veel kwaat maar is wel vervelend om te hebben. Zorg maar dat je het niet krijgt. Die collega moet er gewoon niet aan zitten en goed haar handen wassen. Dan hoeft niemand het te krijgen. Maar niet in de buurt nog beter. Succes, liefs, Elba
Het is zkr wel besmettelijk maar niet zo dat je het krijgt van een jas van iemand die heeft heeft hoor. Mijn man had het 2 jaar geleden in zijn gezicht nadat hij iemand had gefeliciteerd die het ook had gehad. Zijn hele gezicht zat onder de blaasjes dus typisch krentenbaard maar toen kreeg ik een plek op mn bil daar had ie mij blijkbaar een kusje op gegeven iets daarvoor hihi Waren we samen krentenbaard en krentenbil haha Maar met een zalfje waren we er gelukkig snel vanaf. Maar zou me er niet teveel zorgen om maken al helemaal niet als je geen innig contact hebt gehad!
hahaha geweldig nee heb ze niet geknuffeld ofzo maar iig bedankt voor je anwoordt. en de rest ook. ook namens de andere mensen van mijn werk die ook een beetje huiverig waren.
Hoi, Zelf heb al heel vaak krentenbaard gehad na het verlossen van schapen (die hebben het ook), wat ik nu altijd doe: Ik neem zo een flesje mee met van dat desinfecterende gel, daar zit alcohol in, je kunt het altijd gebruiken en het droogt snel. Dus als je op zeker wilt spelen op je werk kun je je handen (en je collega ook), regelmatig reinigen met dat spul. Staphylococcen (of sterptococcen) die krentenbaard (of impetego) veroorzaken kunnen niet tegen vrieskou, dus als je je jas 's nachts een buiten hangt na je werk, dan ben je er ook vanaf. Hopelijk krijg je het niet, want het is wel heel erg vervelend. gr, Kaat
ik zou zeggen effe googlen. het is een soort herpes. dacht ik. en heel erg besmettelijk net als de waterpokken en een koortslip. en een heel naar gezicht.