He Meiden, Ik had even een vraagje, kaneel is slecht als je zwanger bent toch? Maar is het dat ook als je zwanger wilt worden? Ben namelijk verzot op die kaneel stokken ! Liefs !
Kaneel is slecht als je er kilo's van op een dag eet. Je kunt rustig een paar kaneelstokken, wat appeltaarten en kaneelsnoepjes achter elkaar opeten, en dan nog zit je niet aan de hoeveelheid die slecht is.
ik heb heerlijk zitten genieten van kaneel ijs met kaneelpoeder en kaneelroom en kaneelsuas hihi zo'n vaart heeft het niet mijn zoon is kerngezond hoor!
nou mijn verloskundige zei derover als je een heel potje kaneel wegwerkt dagelijks is het idd slecht voor je net als een krat bitter lemon maar een glas maakt niets uit! mensen trekken al dat soort dingen veel te snel uit hun verband
Ja ik had dat ook gehoord! Maar dat zou pas over iets van 1 kg kaneel per dag gaan. En zelfs daarvan is nog niet eens echt bewezen dat het schadelijk zou zijn. Maar goed, alsof het je uberhaupt zou lukken om zoveel kaneel binnen te krijgen..
iemand had het een tijdje geleden ook aan de vk hier op de site gevraagd. Die zei dat het geen kwaad kon, maar dat je niet een hele gevulde speculaas op moest eten, maar gewoon 2 stukjes. Jammer, want als ik eenmaal eraan begin dan gaat ie op ook. Ik eet echt geen kg kaneel op een dag
In kaneel zit couramine, althans een soort. Van andere soorten couramine heeft men een (indirect!) verband gelegd met bepaalde gezondheidsklachten. Het is dus nog helemaal niet zeker of de couramine uit kaneel het zelfde effect heeft. Dat is nog niet aangetoond in elk geval. Het is een geval van 'better safe than sorry'. Dus inderdaad, zo lang je geen hele pakken speculaas achter de kiezen douwt, loopt het allemaal nogal los...
ik kan best een hele gevulde speculaas op hoor en die is nog steeds niet slecht. je moet er dozen van eten wil je op de 'gevaarlijke' hoeveelheid komen, er van uitgaande dat het gevaarlijk is. dit is dus nog nooit bewezen. niet over nadenken dus, gewoon lekker eten!
Kaneel is slecht tijdens een zwangerschap aangezien het ongelooflijk je bloeddruk kan verhogen. Zoethout is ook zo'n gemeen kruidje. Kleine hoeveelheden kunnen dan al te veel zijn. Zelf hoef je hier geen last van te hebben maar voor je ongeboren kindje kan het wel schadelijk zijn!
ik heb laatst op de kermis in bocholt (duitsland) zonder er bij na te denken een grote kaneel stok op gegeten.2 dagen later toch maar naar de vk gebeld die vroeg alleen of het lekker was. volgens haar kan het geen kwaad maar je moet idd geen kilo op eten perdag
Hhhmm, dat betekend dus dat ik nu gewoon naar de winkel kan gaan om zo'n zakje met van die kleine kaneelstokjes te halen? Hier word ik zóóó blij van