Hoi dames, ik voed inmiddels 2 jaar en 3 maanden en heb een tijdje Micronor geslikt (een POP). Het probleem was dat ik enorme doorbraakbloedingen kreeg, zeker als ik de pil niet nauwkeurig op het zelfde tijdstip nam (een uur later zorgde een paar dagen later voor een enorme bloeding). Ik heb die pil nu een paar maanden niet geslikt en ik heb nu normale menstruaties. Echter, we hebben een hekel aan condooms en voor een spiraaltje of een sterilisatie zijn we (nog) niet te porren. Ik zou dus graag weer aan de normale combinatiepil willen (mijn laatste pil was Yasmin). Nu weet ik dat de combinatiepil een negatief effect kan hebben op de melkproductie. Ik ben daar niet superbang voor, omdat mijn kind al meer dan 2 jaar oud is. Maar ik wil me er wel een beetje op kunnen instellen. Heeft er iemand ervaring met het beginnen met de combinatiepil na 1 jaar of langer borstvoeding geven? Had het effect op je productie? Zo ja, hoe reageerde je kindje?
Hoi. Ik heb vandaag een account aangemaakt om op je post te kunnen reageren (ben al wel geruime tijd meelezer) omdat ik een tijdje geleden tegen hetzelfde aanliep en in mijn zoektocht op internet naar ervaringen hiermee weinig tegenkwam. Mijn zoon is nu 2 1/2 jaar en ik ben vorige maand weer met mijn oude pil begonnen (trinordiol). Dit omdat een minipil mij absoluut niet beviel en ik, nadat mijn cyclus weer op gang kwam na de bevalling, ineens veel meer last van ovulatie- en menstruatiepijn had dan ervoor. Ik had het inderdaad ook niet zo erg gevonden als mijn productie was afgenomen of gestopt, maar bij mij heeft het dus geen merkbare invloed gehad. Meneer komt nog een paar keer per dag drinken en ik heb niet de indruk dat mijn productie minder is geworden. Achteraf denk ik: Dat had ik veel eerder moeten doen...
Ik ben bij mijn oudste aan de combinatiepil gegaan toen zij iets ouder dan 1 was en heb er totaal niks van gemerkt. Uiteindelijk gestopt, weer zwanger geworden en de eerste 6 maanden van de zwangerschap ook nog gevoed, uiteindelijk met 2jr3mnd gestopt vanwege de zwangerschap dus.
Dank jullie wel! Twelvis, ik voel mij vereerd dat je speciaal een account hebt aangemaakt om op mijn bericht te reageren! Hopelijk verloopt het bij mij ook zo goed als bij jullie, en kunnen we in ons eigen tempo afbouwen wanneer we het zat zijn!