Energie rekening binnen...

Discussie in 'De lounge' gestart door bar, 17 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik krijg lekker 170 terug! Woon in een 3kamer eengezinswoning uit 1921. geen isolatie noppes..niet eens dubbel glas... was wanneer ik zin heb...de comp en xbox staan godganse dag aan enne ik betaal 97.50 per maand... wat doe ik beter dan jullie? :)

2. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Wij zitten bij Essent en betalen sinds een paar maandjes €140,= p.m. voor stroom en gas, hiervoor was het €130,=.

3. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    nou dames, jullie hebben wel geluk, wij betalen, schrik niet: 224 euro voor gas, 113 voor electra, 75 voor water.Dat is nogal wat! :confused:

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Misschien zouden jullie wat energie bewuster kunnen gaan leven?

Ik vind het wel erg veel. Of hebben jullie zo'n verschrikkelijk groot huis!

5. Niet meer actief

nuon en we betalen nu nog 146 euro en dat wordt m.i.v deze maand 157 eurietjes.

En dan moeten we nog maar afwachten wat we nog bij moeten betalen ik eken op een 150 of 200 euri , dan kan het nooit tegenvallen.

hielkje

6. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    betaalde 150 , kreeg ruim 230 terug (5 pers huishouding) tussenwoning zit nu op de 133 per mnd

kids goed opgevoed dat ze het licht achter hun reet uit moeten doen als ze niet in de ruimte zijn hahahaha

gebruik regelmatig , zeg maar altijd me droger en heb een hekel aan kou lijden :)

ow wel even erbij vermelden boven wordt er niet gestookt alleen de badkamer

7. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Wij hebben dit huis sinds maart en betalen 212 euro voor gas, water en licht.

Ben benieuwd of we terug krijgen we hebben nu al een tijdje een nieuwe cv en hoop dat dat scheelt.

Het is een hoekhuis met boven enkele beglazing.

Toen ik de gasstand in wilde vullen zei de computer stand te laag dus heb goede hoop. Maar eerst ff afwachten.

8. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Wij betalen €216,25 aan gas en licht. Dat zal dit jaar minder gaan worden doordat we een allesbrander hebben ingebouwd. In 2005 al maar dat speelde maar een deel van het seizoen mee. Toen gingen we van 2500 kub naar 1600. Nu van 1600 naar 750 hoera. Ook met elektra hebben we zo'n 1000 kw minder verbruikt. De opname is plm. 2 weken geleden al geweest.
    We hebben een groot huis maar zijn wel erg allert op het energieverbruik. Geen onnodige lampen aan of apparaten stand-by.

9. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi Bosi:

Ja dat is schrikken, zo'n bedrag. we leven al energiebewust, bv op nachtstroom de wasmachine en droger laten draaien en de vaatwasser.Verwarming staat geprogrammeerd op thermostaat.We kijken heel kritisch, maar we hebben inderdaad wel een groot huis, twee huiskamers(tuinkamer en huiskamer) Huis is 800 m3 inhoud, is bijna het dubbele van een rijtjes huis, helemaal onlogisch is het niet.Maar het blijft een smak geld.
    En we hebben een droger, verbruikt ook best veel, een bad. Ik heb wel de zonnenbank verkocht, deze verbruikte ook veel, ik kan namelijk op de sportclub zonnen, hoort toch bij abonnement, dus we proberen er wel bewust mee om te gaan.

groetjes Patricia

10. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Wij hebben ook Eneco zijn met z'n 2-tjes wel een groot huis, maar moesten 800 euro bij betalen! :cry:
    Wat we per maand moesten betalen was te laat ingeschaald dus nu gaan we per maand meer betalen ik geloof iets van bijna 150 euro.
    Weet wel -deels- hoe we aan de hoge|(re) rekening komen.... :oops: ik heb veel gewassen gewoon door de weeks en de droger constant aangezet. Nu probeer ik in het weekend die dingen te doen en dan hopen dat het meevalt.

We hebben trouwens een regeling getroffen om het bedrag in 4x terug te betalen, want zo even 1,2,3 ...800 euro extra is wel erg veel van het goeie.

Mirre

11. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Ehhhh veel meer ! :oops: We zijn ook (nog) met zn 2-en, maar hebben een groot huis......

Mona

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Bij zo'n groot huis is het inderdaad niet gek dat je veel meer betaalt. Zoals ik lees leef je al best zuinig.

13. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Kreeg gister van NUON een rekening dat wij 20 euro per maand extra gaan betalen omdat de olie en gas prijzen hoger gaan of is geworden.

dus wij betalen per feb €185 dat is dus per jaar €240 meer :(

In april komen ze op meten hoe veel wij verbruikt hebben. Dan weet ik of ik bij betalen moet of terug krijg...

14. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    kanonne popje wat een bedrag , zijn wij dan zo zuinig? en wij zijn met 5 personen ,waarvan 2 pubers en tja die kijken niet zo nauw

ow kreeg ook me afrekening van me water ,betaalde 151 in de 3 maanden dat was instap omdat we daar nieuwe bewoners waren

bedrag was veel te hoog ingeschat en kreeg dan ook dik terug ,betaal nu 41 eurie in de 3 mnd

wat ben ik toch een zuinig mens hahahaha (grappie;))

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Hmmm, dat is niet helemaal waar:

Olieprijs blijft dalen

Uitgegeven: 11 januari 2007 09:20
    Laatst gewijzigd: 11 januari 2007 09:20

SINGAPORE - De olieprijs blijft dalen. De prijs van een vat ruwe olie kwam donderdag onder de 53 dollar op 52,94 dollar, het laagste niveau sinds juni 2005. Oorzaak is vooral het aanhoudend milde winterweer.

(bron:nu.nl)

Deb: daar mag je best trots op zijn. Zuinig omgaan met de energievoorziening! :thumup:

16. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Geen idee Deb vorig jaar betalen wij 150 euro per maand en kregen tegen de 300 euro terug maar moesten wel 165 eruo gaan betalen en nu weer 20 euro meer.
    Dus denk wel dat wij weer wat terug krijgen

17. Mirielle

Mirielle Actief lid

30 sep 2006
    138
    0
    0
    Almere
    Wij betaalden 190 euro en kregen 281 euro terug. Nu is ons maandbedrag verlaagd naar 170 euro, ik ben benieuwd of het hiermee redden.

Twee jaar geleden moesten wij ruim 500 euro bijbetalen, dus ik was nu wel erg blij.

18. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Er is altijd op maandag of dinsdag (zwangerschapdementie :) ) op Nederland 3 een programma dat heet Llink en dat gaat over milieu bewuster omgaan in je leven dus ook energie.
    Een aanrader het is een leuk programma.

Zelf heb ik alleen beneden de kachel aan,
    een energie zuinige wasmachine,
    droog ik mijn was in de zomer buiten,
    heb ik niks op standby staan,
    een gordijn voor mijn voordeur.

En ik wil binnenkort bij ikea meer spaarlampen gaan kopen.

Wij betalen 115,00 p/m.

19. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Wij betalen 169 en hebben hem nog niet binnen.
    Ben zeer benieuwd!
    Hopelijk is het niet erg schrikken.

20. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Ik heb mijn gas afschrift binnen en moet €400 bijbetalen. Ga nu van €72 p.m naar €106 p.m. Als ik het nou heel breed zou hebben........ Ik ben maar alleen en nu moet ik zoveel bijbetalen. Nie normaal. Ga wel buiten in een doos wonen, samen met Lynn.

Of bied er iemand een woning aan? Voor n prikkie. Hihihi

Deel Deze Pagina