Mijn man heeft een zaadtest laten doen, hieruit blijkt dat de zaadcellen gezond zijn en goed bewegelijk alleen zijn er minder zaadcellen in de sperma aanwezig dan gewoon. Wat houd dit voor ons in? Hoe lang duurt het gemiddeld om zwanger te raken? Wij leven allebei gezond en zijn rond de 26 jaar. Dit is de 4e ronde om zwanger proberen te raken, hiervoor heb ik 3 maanden aan de pil gezeten. Mijn man is in het verleden geopereerd in de buurt van een van zijn ballen omdat er vocht aanwezig was die verwijderd moest worden. bedankt alvast!
hoi ik weet niet hoeveel minder zaadcellen er waren. Dat zou je nog na kunne vragen. Jullie zijn verder jong en gezond en dat geeft perspectief, Hoe groot je kans is om zwanger te worden met dit sperma weet ik niet, dat moet je echt navragen aan de arts die het zaadcel-onderzoek heeft gedaan.Slik je al foliumzuur en vitamine D? Mirjam
Hallo Mirjam! Bedankt voor je reacie! Ik heb hier semenanalyze voor me, ik zal een paar dingen opschrijven: Viscositeit is verhoogd Spermazota: 11 X 10!/ml Rondcellen: 10 X1)!/6 ml Motiel prog (A+B): 55 % Motiel traag (C): 0% Motiel onbewe (D): 45% Motiel bijz: Ook klontjes rondcellen VCM: 7 x 10!/6 Agglutinatie: matig Diff normaal: 2 DIFF bijz.: geen MAR-test IgG: <5 Medium : Ja Conclusie : Oligo-astheno-teratozoospermie De conculies van de arts was dan ook dat mijn man vruchtbaar is maar de zwangerschap kan wat langer uitblijven. Maar ja wat is bijvoorbeeld langer? Ik slik al een aantal maanden folimzuur, maar geen vitamine D. Is het handig dat mijn man ook bepaalde vitamines gaat slikken? Op zich heeft hij een gezonde leefstijl en eet gezond. Bedankt alvast voor je reactie!