Kleine standaard woningbouw keuken inrichten

Discussie in 'De lounge' gestart door Snne, 1 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Onlangs heb ik de sleutel gekregen van mijn eigen huisje ben echt mega blij, na een dik half jaar bij mijn ouders in te hebben gewoond eindelijk weer een eigen plekje maar nu het volgende... ik heb een klein standaard woningbouw keukentje en ben op zoek naar leuke en handige ideeën om hier toch iets leuks van te maken. Heb al op pinterest gekeken maar daar vind ik eigenlijk niet echt van die kleine standaard woningbouw keukentjes. Volgens mij zijn er heel veel huizen met zo'n keukentje en ben dus heel benieuwd hoe anderen zoiets leuk en praktisch inrichten. Dus kom maar op met jullie foto's van jullie keukentjes Als het goed is heb ik 2 foto's toegevoegd van mijn keukentje.

Bijgevoegde bestanden:

2. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

ik zou hem schilderen of de deurtjes (laten) beplakken met speciaal keukendeurtjes folie en aan overkant van je keukenblok een mooie buffetkast neerzetten.

Snne vindt dit leuk.
  3. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Bij plakfoliewebshop kun je plakfolie bestellen die geschikt is voor keukendeurtjes. De folie zelf is een stuk breder, waardoor je niet 2 rijen aan elkaar hoeft te “plakken”.

In jouw geval zou ik de kozijnen etc in dezelfde kleur verven als je aanrechtblad en de kastjes beplakken met wit/zwart/grijs/wat jij mooi vindt. Ook zou ik andere greepjes op de deurtjes doen en eventueel de tegeltjes verven met speciale verf.

Ik heb er geen foto van, want ben al een tijdje verhuisd, maar onze keuken was precies zoals die van jou nu. Wij hadden hoogglans witte folie, zwarte balkondeur en kozijnen en grijze tegeltjes (geverfd). Ik had hoekige greepjes gekocht en de stopcontacten vervangen. Leek echt een stuk gelikter ;)

Have fun in je nieuwe huisje:thumup:

4. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Wat bedoel je precies met inrichten . Buffetkast aan de andere kant.
    Een fornuis en een koelkast naast het aanrecht en klaar.

Wees je bewust dat folie van keukendeurtjes af halen niet altijd heel haalbaar is en dat die deurtjes weer volledig schoon opgeleverd moeten worden.

Daarnaast vind ik het een prima keukentje...

dds en Snne vinden dit leuk.
  5. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Wij hadden een ondiepe Pax kast (30 cm) aan de muurkant. 1,5 meter lang.
    Anders komt je echt bergruimte te kort

Zonnestralen, Snne en famofthree vinden dit leuk.
  6. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Buren, hadden aan de andere kant standaard keukenkastjes geplaatst met identiek werkblad. Zodat ze ruimte hadden voor het koffie apparaat ed.

Je kan ook evt planken ophangen.

Snne en famofthree vinden dit leuk.
  7. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Zorg inderdaad dat je nog meer opbergruimte hebt in de keuken. Ik kom hier hopeloos ruimte te kort.

Snne vindt dit leuk.
  8. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Bij ons heeft de folie er 3 jaar opgezeten en kon er met gemak weer af. De keuken is volledig schoon opgeleverd. Hangt echt heel erg van het type folie af.

9. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Wij hebben een vergelijkbare keuken maar dan met minder kastjes boven en er is echt plek zat hoor! Hoef er geen extra kast bij. Het hielp wel om eerst dat boek van Marie kondo te lezen en te zorgen dat we niet teveel onnodige spullen voor in de keuken hebben. Verder hebben wij van de IKEA zo'n stang aan de muur waar alles wat kan hangen aan hangt en daarboven nog een paar planken. Je kunt ook tegenover de kastjes een soort plank maken aan de muur of een smalle tafel neerzetten zodat je extra snijruimte hebt, dat mis ik wel.

pippa26 en Snne vinden dit leuk.
  10. Fridadepida

Fridadepida Actief lid

3 jan 2016
    387
    90
    28
    Belangrijk is wat je wil met de ruimte: meer bergruimte, een bar om aan te eten/ontbijten, werkruimte? Daarna komt de styling pas om de hoek kijken volgens mij?

11. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Met folie op de deurtjes zou ik oppassen, niet alle folie gaat er makkelijk vanaf en niet als deurtjes zijn er geschikt voor.
    Eerlijk ik ben jaloers op de hoeveelheid kastjes die je hebt, hiervoor ook zo’n keukentje gehad en nu in het nieuwe huis 1,5 kastje opbergruimte maar daar tegenover wel apparatuur (overigens ook huur en niet zelf mogen kiezen)
    Qua inrichting zou ik kijken of je evt een ‘diepe’ plank aan de andere wand kan hangen op werkhoogte zodat je extra werkruimte hebt.

Snne vindt dit leuk.
  12. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties.
    Ik was misschien niet helemaal duidelijk in mijn vorige bericht.. hihi..
    Ik ben ook super blij met mijn keukentje hoor en de kastjes zijn prima. Ga ook geen plakfolie op de kastjes doen. Het gaat me meer een beetje om de aankleding. Wat zet ik tegen de wand tegenover het aanrecht? Had gehoopt op leuke foto's om wat inspiratie op te doen.
    Er hoeft geen barretje in om aan te zitten het gaat me meer om los keukenapparatuur zoals de waterkoker en koffiezetapparaat en wat werkruimte ofzo.. Voor de woonkamer genoeg leuke ideeën maar voor de keuken echt inspiratieloos..

13. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Helaas mogen er geen tegeltjes geverfd worden van de woningbouw... Dat wilde ik doen in de badkamer om het weer wat moderner te laten ogen (badkamer is behoorlijk gedateerd) maar dat mag dus niet... nu gaan ze de hele badkamer renoveren hahaha.. nog beter hihi

Blijdorp en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  14. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Voor tegels is er folie die je met water vacuüm op de plek plaatst, waar geen lijm op zit.

Ik dacht qua opbergen eerst aan een 5 bij 5 Kallax kast, maar zo'n grote pax kast klinkt ook super handig. Wij hebben halve Billy's staan, maar het valt toch tegen wat daarin past. Boven de Billy's hangen dan weer bakjes met kruiden ed.

Snne vindt dit leuk.
  15. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

Ik zou aan de muurzijde een mooi kastje zetten of een mooie side table met daar je waterkoker en magnetron enz zodat je werkblad zelf vrij blijft van spullen, veel plezier van je nieuwe huisje fijn zo’n nieuwe start! :)

Snne vindt dit leuk.
  16. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Aan de andere kant een tafel op maat laten maken, formaat side tabel zeg maar. Dan kan je daar je waterkokker, koffie apparaat etc op zetten. Zo min mogelijk op het aanrecht want die is klein. En dan wandplanken aan de andere kant voor bv spagettie in een pot etc.

Snne vindt dit leuk.
  17. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Het antwoord op al uw inrichtingsproblemen....pinterest :D

Small kitchen decoration

famofthree vindt dit leuk.
  18. Fridadepida

Fridadepida Actief lid

3 jan 2016
    387
    90
    28
    Pinterest: small kitchen

Snne vindt dit leuk.
  19. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Ik zou zoiets aan de andere kant neerzetten eventueel met een rek/ plank oid erboven. [​IMG]

20. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Haha ja ik heb al heel wat uurtjes door gebracht op pinterest voor mijn nieuwe huis. Ik kan alleen geen nederlandse woningbouw keukentjes vinden haha.. op pinterest vindt je voornamelijk amerikaanse small kitchens heb ik het idee.. heb er zeker al wel wat ideeën opgedaan voor de keuken maar dat is meer voor hoe je de keukenkastjes handig indeeld en dat soort dingen.

Deel Deze Pagina