Welke crème of zalf bij jeukende huiduitslag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Snoopy1979, 10 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Welke crème of zalf gebruiken jullie bij huiduitslag? Gaat om hele kleine jeukende rode bultjes dicht bij elkaar in het gezicht en op de oren door allergie en hetzelfde op de polsen waarschijnlijk door nieuwe ongewassen kleding.
    Nooit eerder last gehad van deze bultjes (gaat om mijn dochter van 9 waarvan we sinds kort weten dat ze flink allergisch is voor katten, maar we hebben zelf geen katten). Ze heeft geen last van droge huid.
    Alleen crème of zalf smeren of ook anti allergie pillen nemen? Heeft dat nu nog zin? Vorig weekend contact gehad met katten.

2. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Koelzalf. Kan je bij de apotheek halen.
    En nieuwe kleding altijd vooraf wassen.
    Wordt vaak chemisch behandeld, hangt vaak een tijd in de winkel, of ligt lang in een magazijn, mensen zitten er met hun handen aan, of passen het en is dus vies. Vind ik althans.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ah ok koelzalf dus. Las vooral over lanette crème enzo maar meer bij eczeem en dat is het dus niet echt.
    Ja ik weet het, nieuwe kleding altijd eerst wassen, ik werk zelf in de (kleding) logistiek, en containers worden altijd met gassen ingespoten tegen ongedierte. Maar ja, nieuwe kleding gekocht en meteen aan willen, liever niet maar dachten nu een keer, ach voor een keertje... Doen we dus ook niet meer ;)

Madelie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina