@liesje: het is ook niet zeker dat je baby er last van heeft, maar het zou wel kunnen. Het is niet voor niets dat je niet teveel koffie of thee meer mag drinken, namelijk vanwege de cafeïne. In één blikje red bull oid zit al meer cafeïne dan je tijdens je zwangerschap in 2 dagen mag binnenkrijgen, daarom wordt het ook afgeraden.
nee dan had je goed moeten lezen ik drinke af en toe een blikje maar er word zaoveel gezegt dat mag niet of dat! er gebeurt niet zomaar iets met de baby hoor!
Ik denk maar zo: het mag misschien wat overdreven zijn in de boeken, maar er zal wel een kern van waarheid in zitten. Dus ik neem dingen die niet mogen, gewoon niet. Het is maar 9 maanden van je leven.. Daarna kan ik weer zoveel Redbull of andere 'slechte' dingen eten en drinken als ik wil!
mja gelukkig lust ik geen redbull dus dat scheelt maar had more or less dezelfde discussie over "een glaasje wijn op zn tijd" met de vrouw van mijn vader en die had toen zoiets van tja.. 1 glaasje wijn schijnt zo slecht nog niet te zijn (niet elke dag trouwens.. maar geloof dat 1 glas pe rweek dan weer heel niet zo slecht is) maar het is zelfs een beetje zelfbescherming dat ik het niet doe want stel er is straks echt iets neit goed zou je je dat ene glaasje dan nog kunnen vergeven? zelfs.. als dat er eigenlijk volgens alle officiele uitleg niets mee te maken kan hebben.. ik niet denk ik dus stiekum is het gewoon een stukje egoisme
Hoi! Zou het toch niet doen hoor, red bull nemen, maar snap wel dat je een energie stoot kan gebruiken...en ik denk dat er toch niet zoveel aan te doen is. Ik ben zelf al 26 weken doodmoe, maar goed, ik hou in m'n achterhoofd, dat mn kleintje alles van me nodig heeft en ik probeer mn voorraad bij te houden, maar ze neemt toch alles haha Probeer te slapen en rustig te doen. Succes en ik hoop dat het bij jou bij 3 maanden over is en anders moet ga je gewoon héél véél slapen xxx
Volgens mij zit er in Redbull nog wel meer troep dan alleen caffeine en als ze het afraden, zal het wel niet voor niks zijn toch? En je kan toch ook wel zonder? Dan maar wat meer slapen, je lichaam geeft het aan en daar kan je maar beter naar luisteren. Maar goed, da's mijn mening. Als die kleine het maar goed heeft, ik wil geen risico's nemen. Ik ben trouwens vanaf 12 weken erg moe geworden, nu gaat het wel iets beter, maar nog steeds erg moe. Maar ik slaap vaak ook niet goed. Maar ik ga echt geen koffie of Redbull nemen om me op te peppen. Ik drink hooguit 2 kopjes thee per dag. In het weekend slaap ik vaak wel tussendoor, dan kan het tenminste (ik werk fulltime).