Sinds vanmorgen is één oor verstopt kauwgum kauwen helpt niet, neus even dicht knijpen ook niet. Vanmiddag heb ik er iets slaolie in gedaan en hoop ik dat het zachter wordt en even neusspray gebruikt. Nu hoop ik dat het helpt en het van zelf over gaat. Mijn man zegt dat ik naar de ha moet om het te laten uit spuiten, zelf wil ik wachten tot vrijdag. Wat kan ik het beste doen?
Slaolie is inderdaad een goed idee. Als je er geen pijn aan hebt en geen koorts hebt kan je ook proberen om er met de douchekop in te spuiten. Wat schuin in je gehoorgang, dan spoelt het er soms spontaan uit. Als je klachten blijft houden zou ik inderdaad even langs de huisarts gaan. Als je kan wachten tot vrijdag kan dat prima
Wachten. Een HA doet nu sowieso niks. Als het uit gespoten moet worden dan moet je toch eerst een paar dagen druppelen met sla olie om alles zachter te maken. Dus ik zou gewoon doordruppelen met de kans dat het over gaat. Zo niet dan kan je altijd na het weekend een afspraak maken eb kunnen ze zo nodig meteen uitspuiten. Dit is niet iets waarvoor je binnen een paar dagen voor naar de huisarts moet.
Volgens mij is het advies 3 dagen druppelen en als het dan nog verstopt is pas laten uitspuiten. Een paar keer per dag 1 a 2 druppeltjes olie.
Misschien kan de d.a. dat ook wel? On topic, ik zou gewoon je oren laten uitsluiten bij de huisarts en eerst even 3 dagen met slaolie druppelen
Het is voor mezelf schrijf ik in de post en dan heb ik liever een dokters assistente i.p.v. een dieren arts haha.
Druppelen zal het probleem nu niet oplossen maar zal wel het oorsmeer zachter maken. Dan is het uitspuiten makkelijker. Mocht het weer open springen, dan zou ik het toch nog wel laten doen. Anders zit het binnenkort weer dicht. Waarom heb je eigenlijk neusspray gebruikt? Btw, een doktersassistente wordt ook een d.a. genoemd hoor
Neusspray kan helpen als je buis van eustachius verstopt zit met vocht en snot. Het helpt niet bij oorsmeer.
Die verstopt ook niet van douchewater hoor. Dat moet echt snot en vocht vanuit je neus en sinusholtes zijn. Maar daar kan een neusspray wel weer tegen helpen. Alleen is het niet waarschijnlijk dat je dan maar van 1 oor last hebt. Ik zou blijven druppelen en vrijdag naar de d.a. gaan
Ik mocht dezelfde dag langskomen toen ik daarvoor belde. 1 oor had ik de dag ervoor gedruppeld, de ander niet. Maar ze heeft ze beide uitgespoten. Heerlijk was dat haha, ik hoorde opeens mega veel .
Nou het werd wel steeds iets beter, maar nog niet optimaal. Dus donderdag geweest, er zat wel een propje achter het trommelvlies maar ze kon dat niet uit spuiten want dan zou het trommelvlies beschadigen. Ik moest neusdruppels gebruiken en zaterdag was het weer beter. Maar jeetje wat irritant gevoel zeg.