Vraagje over oplevering verkoop huis ?

Discussie in 'De lounge' gestart door vruchtje24, 11 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hi allemaal,

Wij hebben een huis verkocht 2 weken geleden en oplevering is 'pas' 1 juli. Nu staat ons huis ook te koop sinds afgelopen maandag. Vandaag bezichtigingen gestart. Oplevering 1-8-21

Makelaar wilde nu verkopen omdat tijd /markt nu nog goed is en je weet niet hoe verder loopt met corona

Vinden jullie oplevering heel lang duren ? Sommige mensen die keken vandaag vinden 1-8 nog best lang wachten.

Er is heel veel animo en zelfde op de reserve lijst is geen plek. Maar ondanks dat kan ik me hier toch nog druk om maken. Zoek altijd wel iets lijkt wel:(

Benieuwd naar jullie mening

Gr vruchtje

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Wij hadden onze woning in feb te koop gezet, oplevering uiterlijk half november (is uiteindelijk begin september geworden) en 18 kijkers en meerdere biedingen gehad.

Mijn ervaring is dat mensen willen wachten, veel succes met de verkoop, ik vond het ook reuze spannend!

Syane en vruchtje24 vinden dit leuk.
  3. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wij hebben precies een jaar moeten wachten :)

vruchtje24 vindt dit leuk.
  4. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Wij hebben van oktober tot begin mei gewacht maar vonden wij geen enkel probleem voor ons droomhuis!

vruchtje24 vindt dit leuk.
  5. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ja ik vind het lang. De meeste hypotheekoffertes hebben een maximale geldigheid van 6 maanden. Dat betekent dus dat je pas je rente in februari vast kan zetten. Wie weet wat er in de tussentijd nog allemaal gebeurd.

Jessi79 vindt dit leuk.
  6. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Toen wij ons huis vorig jaar verkochten adviseerden alle verkoopmakelaars een termijn van 3 a 4 maanden. Wij hadden ruim 5 maanden aangegeven ivm oplevering van ons nieuwe huis en dat vonden mensen al best lang. Hypotheekoffertes zijn namelijk maar kort geldig. Als de overdracht langer duurt kunnen potentiële kopers duizenden euro's extra kwijt zijn aan kosten voor het verlengen van de hypotheek. Daarmee kun je kopers kwijtraken.

Ik vind corona een beetje raar excuus van de makelaar om snel te verkopen, want tot nu toe heeft het niet tot nauwelijks effect gehad op de huizenmarkt.

Kolibrie vindt dit leuk.
  7. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    In de markt van tegenwoordig is het vrij normaal om een langere oplevering te hebben.

Wij hebben ons huis midden september verkocht. Oplevering midden april.
    7 maanden dus.

Wij hebben zelf begin augustus een huis gekocht oplevering begin april.
    8 maanden dus. :)

Onze koper wilde graag eerder in huis. Maar het bod was niet hoog genoeg om ons er eerder uit te krijgen ;) dus we hebben straks 18 dagen om te verhuizen. Hadden liever iets langer gehad maar dit is goed te doen..

Ohja even als reactie nog op degene boven me. Wij hebben via vereniging eigen huis een hypotheek. Hierdoor hadden we mega veel opties. Waarbij er van de 20 aanbieders zeker 8 waren waar we kostenloos konden verlengen tot 9-12 maanden.

8. Minoesje

Minoesje Niet meer actief

Ik vind het wel lang, tegelijk is de huizenmarkt op veel plekken zo gestoord dat kopers ook minder kunnen eisen.

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Om ons heen hoor ik ook meer verhalen van langere levertijd gemiddeld 7 à 8 mnd. We vertrouwen maar op onze makelaar. Wel fijne reacties.

Al ziet het er goed uit, het is en blijft een onzeker iets. Maar probeer het maar een beetje lost te laten. Tekst op Funda is zelfs aangepast "vanwege veel belangstelling zijn wij genoodzaakt je op de reservelijst te plaatsen" . Wel een goed teken :)

Mammaaa vindt dit leuk.
  10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij hebben het er ook voor over om 7 mnd te wachten op het huis dat wij hebben gekocht......als je graag wil;)

11. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.475
    6.089
    113
    Vrouw
    Ik ben nu wel heel benieuwd naar jullie huis, vind het altijd zo leuk om op Funda te kijken! Maar snap als je dat niet wilt delen hoor!

Ik vind augustus niet vreselijk lang, je moet maar net de juiste tegenkomen bij wie dat goed uitkomt.

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Bedoel je wat we nu te koop hebben? Dan pb ik je. Wil niet op een openbaar forum delen

13. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.475
    6.089
    113
    Vrouw
    Ja, dat snap ik helemaal!

14. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.803
    4.583
    113
    Je kunt de offerte verlengen, kost echter wel geld (hebben wij ook gedaan)

15. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Wij moesten ook 7 maanden wachten. In deze markt zijn zulke termijnen vrij normaal.

16. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Dat is niet waar, je kan gewoon bijbetalen om de rente die nu geldt vast te laten zetten. Dat hebben wij ook gedaan.

TS wij hebben ook 7 maanden op ons huis moeten ‘wachten’ dat vonden wij geen enkel probleem.

17. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Tegenwoordig is een hypotheekofferte 6 mnd geleden of 3 mnd met bv 9 mnd verlenging. Dus dat is geen enkel probleem.
    En de gemiddelde wachttijd voor koper is ong 6 mnd, erna vinden ze het vervelend worden , aldus onze toekomstige makelaar.

18. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.593
    4.447
    113
    Vrouw
    Wij hebben net een huis gekocht waar we ook pas in juli de sleutel van krijgen. Liever wilden we eerder erin maar dit was geen optie. En aangezien het ons droomhuis is, wachten we die paar maanden gewoon. Een groot voordeel: alle tijd om ons van onnodige spullen te ontdoen en te dromen over de inrichting van het nieuwe huis. We huren nu dus gelukkig geen gedoe met eigen huis verkopen, dat scheelt ook wel denk ik!

19. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Ja moet zeggen dat ik het ook stiekem wel fijn vind die late oplevering..

Heb al zo veel spullen rustig aan kunnen uitzoeken en weggooien. Stapje voor stapje. :D

En langzaam wat dozen inpakken en rustig aan shoppen en geen impuls aankopen doen maar echt denken of het nodig is en het echt leuk is :roflmao:

Krv vindt dit leuk.
  20. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113

Ohhh dat komt echt wel goed. En dan is het misschien niet het hoogste bod omdat die eerder opgeleverd willen hebben. Dan kies je lekker het 2e hoogste bod die wel akkoord gaan met de oplevering. :D

Dat is het voordeel van een verkoper in deze tijd... :p

Deel Deze Pagina