Hebben we hier gelukkig (nog) geen last van gehad, dat er energiemaatschappijen aan de deur komen. Laatst was het wel in KASSA, Afspeelpagina/Vara Kassa Je kunt via KASSA ook zo'n sticker bestellen/downloaden
Laatst kwam er hier een meisje van de Nederlandse energiemaatschappij aan de deur. Je kon laten berekenen hoeveel het bij hun zou kosten. Ik moest dan een formulier invullen, dan kregen ze het recht om bij de huidige energiemaatschappij onze tarieven en verbruik op te vragen zodat ze een vergelijking konden maken. Jaja. Meer zei ze niet. Ik even het formulier bekijken, bleek dus dat als je het invult, je een contract tekent waar je binnen een maand ofzo onderuit kon komen. Ik vraag me eigenlijk af of dit zo mag, want zij legde het heel anders uit dan op het formulier stond, ik vind het bijna oplichterij. Alles ging ook echt op zo'n denigrerend toontje, zo van, ik weet alles beter en jij weet niets. Ik vind het juist altijd wel leuk om ze eventjes aan de deur te spreken. Ze dacht namelijk volgens mij dat ze bijna beet had, maar zij weet niet dat het enige wat ik aan de deur koop, kinderpostzegels zijn . Laat ze maar lekker hun best doen voor niets
Wat ik nog het meest irritante vindt is dat ze eerst al een voet over de drempel zetten en de hand enorm ver uitsteken, of je een pasje tegen je neus aan drukken (letterlijk!) Waarom zou ik met ze kennis willen maken als ik toch al niet gediend ben van dit soort verkoop??? Hier laatst ook weer 1 van nuon "u betaalt te veel voor uw energie" ik: "ohja?" hij: "u bent eerder klant geweest van nuon, waarom bent u weg gegaan?" Wij zijn dus ALTIJD bij Essent geweest! Hij: "wat betaalt u nu?" Ik: "te veel volgens u, dus u zult de cijfertjes wel op papier hebben staan" Hij: "bij welke provider zit u nu?" Ik: "u weet toch al dat wij te veel betalen, dan weet u dat vast ook wel, net als dat wij al eerder klant bij Nuon zijn geweest " Goed.. Van mij kreeg hij geen informatie verder, staat die L*L gewoon om 6u weer voor de deur omdat hij op de vraag "Woont u hier alleen" een "nee" kreeg van mij. ASOCIAAL!!! Week later staat er een van Eon of hoe heten ze? "U betaalt te veel voor uw energie" Terwijl ik 2 minuten eerder bij Essent mn nieuwe huisje had aangemeld Heb m gezegd dat ie 2 minuten te laat was hahaha, je had dat gezicht moeten zien. Als het nou alleen energie zou zijn, maar nee, ook voor hotelbonnen en kortingspassen, bioscoop abonnement voor x aantal films, en zelfs voor cv onderhoud (dan zeggen ze dat ik/mn vriend een afspraak heeft gemaakt!!!!) en nog veel meer dingen waar je geld aan kwijt bent... Maar voor die 2 maanden dat ik hier nog woon ga ik geen sticker bestellen... Moet wat assertiver leren zijn en de deur dichtsmijten.
Hier precies hetzelfde. Er wordt aangebeld (4 x direct achter elkaar) en op het raam gebonst, alsof het de politie is dat je huis inde fik staat. Schrok me echt helemaal lam, bestek klaten vallen en hup allebei (!!!) dus rennen naar de deur, staat daar zo'n ventje die me asociaal te woord schreeuwt... Belachelijk zeg. Ok helemaal niet agressieve mensen waar ze aan de deur komen weten ze binnen 20 seconden helemaal pissed off te krijgen, zulke asociale vragen en houding, bah.
Heb idd ook al ergens iets gehoord dat er iemand of iets mee bezig was. Maar wist niet meer goed wie of wat. Energie bedrijven denken tegenwoordig dat ze alles kunnen maken. Wij zijn vorige week minstens 4x opgebeld door het zelfde energie bedrijf. 2x aangegeven dat we niet geinteresseerd zijn en ze blijven maar bellen. Wel steeds n andere aan de telefoon van het zelfde bedrijf maar kom op zeg! Dus uiteindelijk HEEL duidelijk gezegd dat we NU van die lijst van hun af willen en NIET meer gebeld willen worden! Toen ook niks meer gehoord. Maar t zou toch duidelijk moeten zijn als je zegd niet meer geintereseerd te zijn?! En om het verhaaltje af te maken kregen we nou van onze woningmaatschappij OOK al n brief met of we niet wilde overstappen op hun eigen energie maatschappij! En daar hebben we niet op gereageert want ik zie nml door de bomen het bos niet meer met die ongein. Krijgen we maandag n brief met dat we nog niet zijn over gestapt! NEE dat weten wij ook wel!! Is toch potdorie niet verplicht zeg!:x
Hier ook al eens zo'n brutaal jochie van de oxxio aan de deur gehad. Gelukkig kon ik hem redelijk snel afwimpelen, maar hij bleef daarna de hele tijd voor het raam heen en weer paraderen en zat steeds naar binnen te kijken. Dat van dat dat je opeens een contract getekend heb ken ik ook ja...ooit eens met mn naieve kop ingetrapt. Gelukkig kon ik er heel snel weer onderuit komen.
ik heb zo'n sticker van kassa op de deur. werkt perfect!!! ze zijn er als de dood van. ooit belde er 1 ik keek door het raam en hij wist niet hoe snel hij weg moest wezen. heerlijk. nu dat geneuzel aan de telefoon nog. ik weet dat er ene paar maanden geleden een week is geweest waarin je je via internet af kon melden maar dat vertrouwde ik niet helemaal op de een of andere manier. zodra ze er bij kassa weer iets aan doen ben ik er als de kippen bij tot die tijd poeier ik ze af voordat ze hun riedeltje af kunnen draaien. vreeeeselijk irritante mensen. en dan nog doorzeiken. hopeloze types. zou verboden moeten worden. als ik iets wil dan kom ik er zelf wel om.
ik laat nu trouwens eerst standaard de telefoon 4 keer overgaan voordat ik opneem dan zijn de meeste callcentrums al afgehaakt en de andere mensen kennen me inmiddels en blijven gewoon even hangen.
oh wat ik nog kwijt wilde...mijn vriend vond het altijd leuk om ze een half uur aan de deur te houden.( voordat wij die sticker hadden) die kan als hij in een vervelende melige bui is vreeeeeselijk irritant doen en uuuuuren zeuren. wij liggen dan in de woonkamer helemaal plat op de grond. na een half uur druipen ze maar wat graag af. hij heeft nog net geen bakje koffie vast maar soms scheelt het niet veel. je zou het eigenlijk een keer op moeten nemen.
De mensen die hier aan de deur zijn geweest (is 2 keer geweest is 1 jaar tijd, wonen hier nl iets langer dan 1 jaar) waren wel netjes en vriendelijk..moet wel zeggen dat de eerste keer, een meisje, ook ietwat opdringerig was. (ja, ik zie, u heeft kinderen, wat een schatjes!maar dat zal dan vast wel meer geld kosten met water enzo, in bad doen balbla..hoop onzin...) Laatste keer is 2 weekjes terug..toevallig kende mijn man 1 van die gasten. Waren gewoon vriendelijk, ze hebben het niet eens gehgad over de energie toen mn man zei dat we dat niet wilde
Dat is het 'bel me niet register' Als je je daar inschrijft, mogen ze je niet meer bellen. Sinds wij dat hebben gedaan, worden we niet meer gebeld. Dat is zelfs bij wet geregeld geloof ik, dus zeker wel betrouwbaar. https://www.bel-me-niet.nl/
ik heb mijn rottweiler geleerd dat hij in de deuropening van de woonkamer blijft staan vaak word er dan niet door gezeurd met zo´n beest op 1,5meter afstand. en anders knip ik 1 keer met mijn vingers dan zit hij naast me en zijn hun weg ik heb me ook geregistrerd bij het bel,me,niet,register en ik word ook niet meer gebeld.
Ik ben laatst bijna ongewenst overgestapt. Kwam een man aan de deur die beweerde dat alle mensen in mijn plaats korting kregen aangeboden. Zij waren de hoofdleverancier van eneco, nuon enz enz en daarom kreeg ik korting op mijn rekening... ik vertrouwde het al niet en hij liet daarom netjes zijn legitimatie zien (van green choice). Uiteindelijk besloten om het contractje door te nemen en als er dan iets niet goed was kon ik dat met de vrouw bespreken die me de volgende dag terug zou bellen om alles door te nemen. Heb toen nog meerdere malen gevraagd of het was om over te stappen, want daar zat ik niet op te wachten, hij zei toen ook dat het absoluut niet was om over te stappen, ik zou gewoon bij eneco blijven, maar dan met korting. Toen hij eenmal weg was kreeg ik toch een beetje een raar gevoel en ben op internet gaan kijken... daar bleek dat meer mensen door green choice op deze manier waren benaderd, met hetzelfde verhaal en dat bleek dat het toch om een overstap contract ging (stond ook niet met duidelijke letter op het contractje). De volgende dag werd ik inderdaad terugggebelt en de vrouw begon gelijk met "u heeft gekozen voor de korting op uw rekening" ik heb haar toen uitgelegd dat ik na wat speurwerk erachter ben gekomen dat het om een overstap contract ging en dat mij dat niet duidelijk is verteld aan de deur en dat ik daar dus echt niet van gedient ben. Ze heeft toen alles geannulleerd voor me (hoop ik!). Heb van het weekend een klachtenformulier bij de consuwijzer ingevuld en ben daar gister over teruggebelt... er schijnen erg veel klachten binnen te komen over energiemaatschappijen en ze zijn nu bezig met een onderzoek... het kan dan ook zijn dat ze een hoge boete krijgen.
Oh heerlijk! Misschien moet ik dat onze kleine kuitenbijter (jack russell) ook maar leren haha! Maar hier inderdaad ook wel eens zo'n pipo aan de deur gehad, die dacht het me ook wel even te vertellen. Echt zo'n figuur wat zichzelf helemaal geweldig leuk vond en blijkbaar het idee had dat ie me wel kon inpalmen ofzo... Heb gewoon stuk of tien keer gezegd dat ik prima zit bij de NUON en toen was de hint wel min of meer duidelijk. Maar goed, de mannetjes van de NUON kunnen er ook wat van hoor haha. Laatst een kerel aan de deur gehad om de meterstanden op te nemen. Dus ik doe de deur open; 'zijn je ouders ook thuis?' Nee. 'Is de hoofdbewoner ook thuis?' Ja, dat ben ik, dit is mijn huis.... 'Oh nou je ziet er nog zo jong uit' (20 jaar, getrouwd en al 2 jaar bijna het huis uit, maar goed...) Naja en hij mag dan normaal als jongeren alleen thuis zijn blijkbaar niet zomaar naar binnen. Opzich natuurlijk supernetjes maar ik voelde me wel even zwaar beledigd.
Beste Fontana, Wat vervelend dat u zo agressief bent benaderd. Wij begrijpen dat u niet te spreken bent over deze gang van zaken. Graag willen wij voor u uitzoeken wie er bij u aan de deur is geweest. Zo kunnen wij ervoor zorgen dat dit niet nog een keer zal gebeuren. Ik wil u vriendelijk verzoeken uw verhaal te mailen naar deoxxiomedewerker@oxxio.nl, graag met vermelding van de datum en het tijdstip. Als u hier prijs op stelt kan ik ook nog even telefonisch contact met u opnemen. Met vriendelijke groet, 'Fabienne' De Oxxiomedewerker
ik had een tijd geleden geen baan en ik heb toen 1 dag meegelopen maar dan ook voor andere dingen niet voor oxxio en ik ben er gelijk weer mee gestopt.. ik haat het als mensen aan de deru staan je moet anders volgende keer vragen welk kantoor hij vandaan komt en dat bellen want oxxio heeft geen controle over de mensen die daar lopen . dat is meestal een apart bedrijf die wordt ingehuurt gr lovepeet
Ik woon ook in een flat en het is hier juist verschrikkelijk! Lekker makkelijk voor ze, want ze schuiven naar binnen en hebben meteen 400 adressen te pakken! Toevallig liepen ze hier gisterenavond nog, maar mijn deur is lekker overgeslagen! Ik kreeg de tip van die NEE/NEE sticker ook van meiden hier en ben er erg blij mee, dus fijn dat ik jullie de tip weer kon doorgeven!