Goed dat je ze niet binnen hebt gelaten! Ik geloof ook niet dat ze van essent zijn, denk dat het een truc was om binnen te komen. Normaal horen zulke mensen altijd een legitimatie bij zich te hebben.
Belachelijk zo laat! Zou met Essent bellen en dit doorgeven, vraag me namelijk af of ze wel van Essent waren.
wees maar blij dat je een goede waakse hond in hus hebt! je hoort vaak van deze verhalen en dan laten sommigen ze ook nog binnen en dan kunnen ze even rondkijken wat er te halen valt.. daarna wordt je in de gaten gehouden wanneer e weg bent en dan roven ze je huis leeg!
Bah wat eng! Ik zou ook niet open gedaan hebben! nu weet ik dat mensen van essent een id om hebben om hun nek! dus dat hun niks hadden om aan te tonen vind ik erg vreemd! ik bedoel als je zo laat bij mensen aanbelt lijkt me wel dat je dan een id bij moet hebben..... Gewoon nooit meer open doen hoor! ik wil je niet bang maken maar straks zijn het mensen die weten dat je doordeweeks alleen bent.....en dringen ze straks door ofzo!
Jakkes, ik doe ook nooit open s`avonds. Wij hebben vroeger een keer mee gemaakt, toen tikte iemand op het raam en mijn vader deed open. Bleek er best wel een angstaanjagend persoon voor de deur te staan die wilde een lift ergens heen, dus mijn vader zo van nee hoor het is nu veel te laat dat doe ik niet meer en hup deur dicht... Bleek die gast iemand verderop in de straat te hebben neer gestoken en de dag erna zat er ook nog bloed op het raam. Dat is eigenlijk mijn les geweest om nooit open te doen s`avonds.
ik had niet eens opengedaan. ik lig sowieso om 10 uur al in bed. gelukkig gebeuren dit soort dingen hier tot nog toe nooit ook trouwens.
Goed dat je ze niet hebt binnengelaten. Gelukkig woon in een maisonnette, dus wij hebben een intercom. Als ik niemand verwacht, vraag ik altijd wie het is, en dan heb ik nooooooooooit interesse hihi.
Doodeng. maar goed gehandeld joh! Denk dat je jezelf zo niet anderen door zo te reageren een hoop ellende hebt bespaard. Hoewel het niet zeker hoeft te zijn dat het savonds alleen maar engerds zijn. Vlak voor 2010 heeft een vrouwtje hier een straat verderop een pistool op haar hoofd gehad en beroofd met een gelijkwaardig verhaal maar dat was om 16.00 uur... Altijd uitkijken. En vooral je hond loslaten
ik had/heb al een allergie voor deurverkopers (en zeker niet om 22 uur en al helemaal niet met "moeten"), maar sinds ik kassa heb gezien paar maand terug helemaal... hier lopen op het moment een paar ZIGGO jongens door de straat, heb ik HELEMAAL geen zin in...
Dat had ik gisteravond ook! Ik heb niet open gedaan.. Ik ben alleen thuis omdat mannetje voor zijn werk in het buitenland zit. Vindt het doodeng! Ze gaan toch niet zo laat nog langs de deuren.. Pff!
Nou die zijn volgens mij echt niet van Essent!! En anders zijn ze wel heeelll asociaal om meteen te vragen of ze even binnen mogen komen! Ik doe s'avonds als ik alleen ben ook niet meer de deur open of ik ga boven bij het raam vragen wie het is! Heb vaak ook wel door als mensen een smoesje verzinnen om binnen te komen... Als ze b.v al gaan zeggen "brrrr wat is het koud" dan weet ik al: oh die zouden graag binnen willen komen! Maar geen haar op mijn hoofd die zomaar een vreemde binnen laat..... Vorig jaar een keer stond er een schilderij verkoper aan de deur en die zei op een gegeven moment ook: "brrrr it's freezing outside" mijn vriend stond toen ook aan de deur en toen ik de deur dicht deed zei ik tegen mijn vriend: "Had je door waar hij mee bezig was?" Mijn vriend snapte het niet helemaal dus ik zeg: met zulke opmerkingen proberen ze dan toch binnen te komen om je dingen aan te smeren! In dit geval heb je goed gehandeld en ik zou er ook zeker werk van maken! belachelijk trouwens dat de politie er niks tegen wilde doen... Die hadden toch meteen even een wagen kunnen sturen om bij jullie in de buurt te checken en om legitimatie te vragen?
Nou die lui waren idd vast niet van Essent. Wij hebben een jaar of 2 geleden ook zoiets aan onze stok gehad. Werd er aan het einde van de middag ook aangebeld, stonden 2 jonge gasten voor de deur. Ook van Essent volgens hun, om stroom te verkopen, om het zo maar te zeggen.. Dus ik vragen naar hun ID pasjes van Essent. Maar die konden ze niet tonen. Dus ik heb ze vriendelijk doch dringend verzocht om te vertrekken, en pas terug te komen als ze pasjes hadden. Aandringen durven ze hier niet, want onze hond staat vlak achter me achter de deur, en die laat overduidelijk horen dat er met haar niet te sollen valt. In elk geval, die gasten liepen weg, en ik heb wel meteen met Essent gebeld. Die mij verzekerden dat hun werknemers met pasjes zouden lopen, en met jassen. Maar... Belangrijker nog, er was bij ons in de stad, helemaal geen "wervingsactie" aan de gang. En dus kreeg ik het verzoek om de politie te bellen, want waarschijnlijk hadden die gasten andere plannen. Dus ik politie bellen, die gingen even een kijkje nemen. En een uurtje later werd ik door de politie teruggebeld, dat ze de 2 jongens hadden gepakt. Deze heren, werden al gezocht voor andere incidenten, zo werd het gebracht. Nou ik kan wel verzinnen wat voor incidenten dat moeten zijn geweest..
Sorry internet vloog er uit vanmorgen Heb essent gebeld, maar er was geen actie o.i.d. gaande hier in de buurt dus was niemand van Essent geweest elk geval.. politie opnieuw gebeld en doorgegeven, ze zouden het in het systeem zetten, maar meer konden ze niet doen
Goed dat je gebeld hebt. En dat je nu weet dat er geen actie in de buurt is. De politie kan nu, mits er meer klachten komen, de boel in de gaten gaan houden!!
Goed dat je ze niet heb binnengelaten!!! En dat je buurman zo snel kwam! Ik doe ook nooit om zo'n tijdstip de deur open en lijkt mij idd dat die energiemaatschapijen niet om zo'n tijdstip voor de deur staan. las vandaag op telegraaf.nl dat sinds het belmenietregister in de lucht is dat er steeds meer verkopers voor de deur staan... dus wordt tijd voor een valmenietlastigbijdedeur register Meestal zie ik ze overdag wel aankomen als ik thuis ben en dan zorg ik er voor dat ze mij niet zien haha (ga in de keuken staan ofzo ) en doe ik de deur niet open en de bel doet het hier gelukkig niet en dat laat ik ook zo
ik heb een sticker op mijn deur -NEE verkopers niet welkom!- deze kun je aanvragen bij kassa en mochten ze wel komen dan heb ik een gestoorde rottweiler achter me staan.