Onlangs ben ik telefonisch benaderd door Essent om over te stappen. Ik wilde het overwegen en zou een offerte ontvangen die ik ondertekend zou retourneren. Door omstandigheden is dit blijven liggen en nu is het opzegtermijn verstreken en ben ik zomaar lid van Essent. DAT heb ik niet afgesproken!:x Het opzegtermijn is niet op papier zichtbaar en dan krijg ik als antwoord 'Ja, maar dat is u toch verteld?' Tuurlijk, en ik zit naast de telefoon met pen en papier en ondertussen kan er niets anders in je leven gebeuren. :x 'Sorry mevrouw, we kunnen niets voor u betekenen. Sinds 12 aug bent u hier klant en dus uitgeschreven bij uw vorige maatschappij. Misschien kunt u hen bellen?' Ik dus bellen en daar kreeg ik een prettige dame die mij nog gewoon als klant kan vinden. Blijkt de opzegging bij hen helemaal niet zichtbaar te zijn! Oja, als ik dit nieuwe contract wil opzeggen dan moet ik een boete betalen... dat wilt de Nuon wel doen. Sjow, was ik even flink pissed! Geen Essent voor mij! Wij hebben al jaren de Nuon en zijn erg content met hun service.
Wij zitten bij de Eneco, super goede service altijd netjes alles op papier, niet moeilijk doen als er een keertje een foutje word gemaakt, en idd wij hadden ook 4 kaarten voor de dierentuin ..
Ik heb bij een grote energie maatschappij gewerkt en wil je als tip geven om niet naar de Nederlandse Energie Maatschappij te gaan. Wij hebben zo veel klachten gehad van klanten die naar hun over gingen, mooi verhaaltje over goedkoper etc maar veel klanten moesten fors bij betalen op hun jaarafrekening
Zolang het geen Nederlanse Energiemaatschappij is..die paaien je met goedkope shit maar dat is alleen het 1e jaar. Derest van de 4 jaar (je hebt een 5 jarig contract daaro) betaal je keiveel en kan je constant bijbetalen. Wij zitten bij NUON, nooit problemen mee! En zo duur zijn ze niet.
Van essent naar energie direct overgestapt. Het bespaart ons ong. 200 euro op jaarbasis. En o zo makkelijk!
Kun je niks tegen beginnen omdat je telefonisch akkoord bent gegaan om de papieren te ontvangen, en in die papieren staat heel duidelijk dat je binnen 7 dagen moet reageren en als je dat niet doet dat je er dan aan vast zit
Dat is dus precies de reden waarom ik alle gesprekken (telefonisch of aan de deur) meteen afkap.... Je zit zo snel ergens aan vast en meestal kom je er pas met heel veel moeite weer vanaf....
Ik heb specifiek om een offerte gevraagd welke ik voor akkoord zou ondertekenen. Toen mijn rekeningnummer werd gevraagd (omdat ik 55 euro zou krijgen bij overstappen) heb ik dit niet gegeven, want dat kan erna alsnog geregeld worden. Dus hoe eens was ik met het voorstel? In de papieren staat NERGENS het termijn benoemd. Die had ik aan de telefoon gehoord en dat was het. Nou, zo werkt het niet.:x
Ik heb juist het omgekeerde. Bij energiedirect moest ik 1700 euro bijbetalen!!!! Ik heb alles laten onderzoeken omdat ik zeker wist dat het niet klopte, maar er valt met energie direct absoluut niet te praten. Was echt schandalig, waardoor ik dus een bedrag van 260 euro moest gaan betalen. Ben overgestapt naar Oxxio waar ik netjes ben behandeld en uiteindelijk geld terugkreeg wat ik teveel betaald had. Mijn zus heeft ook hele slechte ervaringen met energie direct. Maar zo is het met iedereen dus anders.
Ik heb het zelf niet zo op maatschappijen als Oxxio en Energiedirect. Heb dan altijd het idee goedkoop=duurkoop. Wij zitten bij eon. Weinig problemen mee. Toen ik nog in Arnhem woonde zat ik bij Nuon en ook hier geen problemen.
Wij zitten bij eneco maar wil overstappen naar nuon. Altijd erg tevreden over eneco tot 2 weken terug. Wij zijn verhuisd dus de einstanden door gegeven oud adres en begin standen nieuwe adres. Eindafrekening gehad en niks aan de hand. Krijg 2 weken geleden een brief van enenco dat ze een fout hadden gemaakt. Ze zijn al die jaren vergeten warmte in rekening te brengen. Mag ik ff 2500 euro betalen. Ik nog gebeld en gezegd dat ik altijd netjes de standen heb doorgegeven en de eindnota's heb gehad. Klopt mevr maar we zijn het echt vergeten. Ik nagekeken en idd geen warmte. grrrrr Hoor nu meerdere mensen die belachelijke eindnota's kregen. Ook onze oude buren waren er gister en zij hadden ook problemen met eneco. Hoge eindafrekening van ook bijna 2000 euro. Mijn collega had dat ook bij eneco.
Wij zaten vorig jaar bij energie direct, en zijn nu overgestapt naar Greenchoice. Met beiden alleen maar goede ervaringen. Ik stap jaarlijks over omdat ik altijd van lokkertjes paketten neem, krijg je vaak wel 2 maanden de kosten zo teruggestort, je moet het alleen even op tijd opzeggen. Nooit problemen met overstappen (afkloppen)
Dan ben ik wss de enige hier die bij Oxxio zit en geen problemen heb. Sterker, wij zijn van Essent overgestapt, omdat ik alleen maar ellende had bij hen en mij voor kosten hebben laten opdraaien die niet voor mij waren. Ik ben met Oxxio ieder jaar minder gaan betalen als bij Essent. Enige nadeel wat ik kan verzinnen is dat de transportkosten nog altijd via Essent lopen, maar ook dat wordt ieder jaar minder. Dus al met al geen problemen hier.
Ik zweer bij Nuon. Al jaren. Nooit problemen of onterechte rekeningen gehad. Totdat ik, toen we gingen samenwonen, overstapte naar Eneco. Lekker zooitje daar! Poeh, bij de volgende verhuizing ben ik direct weer terug gegaan naar Nuon. Nuon heeft een hele goede overzichtelijke service.
P.s. hier ook een belachelijke hoge eindafrekening in ons vorige huis van Eneco waar we echt van stonden te kijken!!!! We zijn echt niet uitbundiger gaan leven thuis dus dit was echt vreemd. Met Nuon hooguit een paar tientjes bijbetalen of zelfs geld terugkrijgen. En nu ineens na 7 maanden een afrekening van over de 1.000 euro van Eneco. Pffff!!!:x
Slechte ervaring met Nem,via oplichting bij hun terechtgekomen en waren nog duurder dan Nuon ook. Na 6 mnd gelukkig weer terug bij Nuon,nooit problemen mee gehad.
Wij hebben energiedirect en eigenlijk nog nooit problemen mee gehad (even afkloppen nu) Zijn zelfs verhuisd en toen is ook alles gewoon goed gegaan. Verder zijn ze goedkoop en duidelijk. Rekening etc. gaan via de mail.