Ik ben sinds 3 jaar werkzaam(9 uur in de week, 3 ochtenden)bij een thuiszorg organisatie als huishoudelijke hulp met heel veel plezier! Nu heb ik 3 keer een jaarcontract gehad en moet er nu 3 mnd uit omdat ze een vast contract niet aandurven helaas maar heb de toezegging van mijn leidinggevende gekregen dat ik sowieso begin juli weer aan de slag kan bij mijn vaste cliënten! Nu krijg ik dus wel een ww uitkering voor 3 maandjes en heb dus sollicitatieplicht voor 4 vacatures in de maand! Maar dat wil ik helemaal niet aangezien ik straks gewoon mijn oude werk weer kan oppakken, hebben jullie hier ervaring mee en hoe moet ik dit aanpakken, gewoon maar dom solliciteren??
Ja, gewoon solliciteren. Zonder dat heb je eigenlijk geen recht op ww, en het uwv wil natuurlijk voorkomen dat je drie maanden thuis zit terwijl je de maand erop alweer aan het werk zou kunnen zijn. Ergens terecht, maar vooruit. Desnoods begin je ergens en stop je daar weer zodra je bij je oude werkgever terug kunt komen.
Yep gewoon reageren. Je zult wel moeten. Enne wie weet kan je ergens voor vast of lange tijd aan de slag...? Trouwens: per 1 juli 2014 wordt het een half jaar er tussen uit in plaats van 3 maanden. Dit is om werknemers te beschermen dat werkgevers dit trucje niet teveel uithalen. Dus dit is de laatste keer dat ze het ''kunnen doen'' of je moet de volgende keer een half jaar thuis willen zitten...
Je zou kunnen solliciteren op banen waar je toch niet gekwalificeerd voor bent, weet je zeker dat je niet wordt aangenomen
Nou ik heb me inmiddels al bedacht dat ik ff hier in de stad bij een aantal winkels naar binnen stap en vraag of ze voor 3 ochtenden nog personeel kunnen gebruiken