Ik baal een beetje. Mijn man heeft nu 2 weken vakantie. En op mijn to do lijstje staat 'de baby kamer'. Op die van hem ook, maar eerst moet de tuin af. Daar heb ik hem een klein beetje in gematst Door akkoord te gaan dat hij zat/zon/ma daarmee bezig mocht. Vanaf vandaag zou project baby kamer starten. Maar nou zithet in de tuin een beetje tegen en is hij daar vandaag sowieso druk mee en waarschijnlijk morgen ook. En ik had me zo op die kamer verheugd. Anyway. Vanmorgen ben ik begonnen met het schuren van de kamer en heb ik verf gekocht. En ik voel me redelijk goed, ben ook echt niet te beroerd mijn handen uit de mouwen te steken, maar wat me dwars zit is dat hij het zou sauzen (best grote en hoge kamer) maar mij ook zeker niet tegen houdt het zelf maar te doen. Ik grapte een beetje dat ik zelf wel zou sauzen, en hij houdt me niet eens tegen. Terwijl het best zwaar werk is. Oke Ik kan best Tot na de kerst wachten. Maar dat past niet in mijn planning. Donderdag zou het klaar zijn. Zouden de meubels staan en kan ik gaan wassen en strijken. Dinsdag ga ik babyshoppen en heb ik een beter beeld van wat ik nodig heb. Dus eigenlijk wil ik vandaag beginnen met sauzen zodat morgen de vloer erin kan. Ik baal het meeste van het feit dat hij het eerder aanmoedigt dan tegen houdt. Sta ik daar zometeen op een wiebelige ladder al het werk te doen terwijl onze peuter dochter ook rond loopt en hij in de tuin bezig is. Eigenlijk moet ik gewoon wachten he? Maar grrrrr die nesteldrang!
Ik zoek een beetje herkenning wat betreft nesteldrang. Of mensen die zeggen 'kom p stel je niet aan, sauzen jij' maar ook vooral even mijn hart luchten want ik zit er gewoon mee. Luisterend oor of zoiets?
Uhm. Tja ik snap wel dat je baalt. Hier ging het ook een beetje zo. Maar ik denk dat je hem gewoon een paar dagen moet geven om volgens zijn eigen planning de boel af te werken. En anders toch mar zelf op die ladder gaan staan als je je goed genoeg voelt. Hoe irritant het ook is dat het niet gaat zoals jij het wilt, dat is wel een beetje de keerzijde van afhankelijk zijn van anderen als je zwanger bent. Het komt toch wel op tijd af
Sorry, maar ik vind je nogal gespannen over komen... Je vent heeft ook vakantie he! Hij heeft toestemming van jou om de tuin op boven genoemde dagen te doen? Tsja soms zit het mee en soms zit het tegen, misschien niet zo'n strakke planning maken dan... Doe een beetje relaxed joh. Als je niet wilt dat je het zelf doet, moet je het ook niet aanbieden... Peuterdochter doet neem ik aan nog een middag slaapje? Rij naar de bouwmarkt, haal een verlengstok, zet het raam open en sauzen maar... Probleem opgelost. Ik denk dat ook vooral de hoormoonmonsters in dit verhaal een grote rol spelen en dat in combi met de nesteldrang, loopt dat niet helemaal lekker samen denk ik.... Relaxed een beetje! Problemen zijn er om opgelost te worden. Pas gewoon je planning wat aan..: je kunt toch ook best wassen en strijken als de babykamer nog niet af is? Leg je het zo lang in jullie kast... Succes met alles
nee dat past echt niet. Hele huis staat vol (net verhuisd) en momenteel kan ik al zo slecht tegen rommel. Als het gewassen is moet het ook direct in de kast. Wat betreft toestemming voor de tuin. Mijn man is nogal van het uitstellen. Bij onze eerste begon hij toen ik 38 werken zwanger was aan de baby kamer. Niet echt relaxed. Wil nu gewoon de tijd ervoor hebben. Ook met inrichten. Heb ik bij de eerste nooitb gekund. De dag dat het Af was was ook de dag dat de baby geboren werd en de hele waslijn Nog volhing met baby was. Dus dan inderdaad maar zelf aan de slag. Ik heb een aantal weken geleden het hele huis ook zelf gesausf incl plafond. Dus ik kan dat ook wel. Maar vond het toen ook wel lichamelijk zware arbeid.
Als je het zwaar werk vindt moet je het niet doen. Je moet eerst voor jezelf en je kleintje zorgen. Waarom spreek je niet met hem af dat hij zijn eigen planning maakt maar dat het voor ... weken af is. Dan kan hij niet wachten tot 38 weken en kan jij het los laten
Ik begrijp dat dat vervelend is! Ik kan ook niet tegen rommel hoor, daar niet van. Maar ik denk wel dat je iets relaxter moet worden. Een weekje later is echt niet heel erg. Het scenario bij je vorige was heel erg extreem ja, dat zou ik ook echt niet tof vinden. Dus ik begrijp je angst, alleen denk ik toch dat het voor jezelf en partner prettiger is dat je iets relaxter wordt, niet zo relaxed dat het weer net zoals de vorige keer af loopt, maar gewoon een tussen weg. Enne; ik ken het. Mijn vriend is hovenier en heeft een eigen bedrijf en ik heb 3,5 jaar op een nieuwe tuin moeten wachten.. ( oude echt hopeloos, grindtegels, schots en scheef door wortels ect ) maar gewoon niet meer zo pushen en hopsa, daar gaan ze hoor.... Die mannen zijn ook blij als ze gewoon met een drankje even rustig kunnen zitten vind samen een tussen weg. En pak idd dingen zelf aan, als je je goed voelt. Ik zou niet op een ladder staan, maar evt een verlengstok? Wellicht zijn er vrienden of familie die jullie willen helpen? Zoek naar oplossingen, maar bekijk dingen wel in perspectief. Succes!
Ik vind t een beetje sneu voor je man haha sorry ik weet hoe vervelend hormonen zijn maar hij heeft vakantie. Laat hem eerst die tuin afmaken, relaxen en dan daarna komt die babykamer wel. Als je gaat zeuren heeft ie helemaal geen zin meer denk ik. Of begin zelf alvast een stukje maar geen zwaar werk doen hoor
Je kan je er heel erg over opfokken, maar zeggen: dan begin ik zelf wel met sauzen in de hoop dat hij je tegenhoudt is natuurlijk vragen om moeilijkheden Je probeert hem dan eigenlijk een beetje te manipuleren en hij denkt kennelijk vooral, prima, doe dat! Dus ik zou zeggen, kook een heel lekkere maaltijd voor hem met de liefdevolle boodschap dat hij daarmee kracht kan opdoen voor de babykamer, desnoods herhalen. Houd je het tenminste positief, ook voor jezelf. Bereik je meer mee dan "zeuren", Zuchtend er zelf maar aan beginnen enjezelf opvreten!
Haha ts, ik snap je gevoel helemaaaaal!!! Had ik ook zo'n last van! Heb een keer 's avonds om elf uur een kozijn staan lakken, pisnijdig dat m'n man dat niet even wilde doen na een avondje bieren met z'n vrienden hahaha! Het moest persé die avond gebeuren, want dan konden de meubels terug op hun plaats. Ik werd zoooo zwaar geïrriteerd van de bende in huis! We lachen er nog steeds om! Maar dat gezegd hebbende is m'n advies om je man te bedanken voor z'n gezwoeg in de tuin. Hem lekker te verwennen met een bakkie koffie en iets lekkers. Z'n favoriete avondeten...hem dan uitleggen dat je het zelf ook lastig vindt, die nesteldrang en mss duurt het dan een weekje langer, maar alles komt goed!
Ik herken het wel een beetje hoor Ts. Manlief is net zo. Hadden afgesproken dat de babykamer voor het einde van het jaar klaar zou zijn. Maar ik vrees dat we dat niet gaan redden. Hij roept heel makkelijk dat hij bijvoorbeeld morgen een bepaald klusje zou gaan doen, maar vervolgens doet hij het niet. Dus ik ben afgelopen zondag zelf begonnen met verven. Later beginnen met de babykamer is geen optie aangezien hij volgende maand zijn dochter moet helpen met verhuizen. Wil alles gewoon klaar hebben ook omdat de vk afgelopen vrijdag vond dat mijn baarmoeder te hard groeit.
Hmzzz veel van jullie zelf aan het verven? Wij hebben dit nagevraagd bij de vk en volgens haar mag ik met geen enkele verf aan de slag. Jammer... Anders was ik al los gegaan
Hahaha, ik lees 'hormonen & nesteldrang' tussen de regels door hihi. Ik heb de hele babykamer gewoon lekker zelf gedaan, texroller met afplaktape aan een telescoopbuis bevestigd en binnen een uurtje was de hele kamer gedaan. Ik doe lekker als zelf, kan ik ook niet zeuren als het niet goed is
En wat geeft de vk als reden aan dat je dat niet mag doen? @TS: ik zou ook gewoon zelf beginnen met de kamer. Zeker als je je goed voelt, kun je toch prima zelf doen? Bijkomend voordeel: je kunt het op je eogen manier en raakt niet gefrustreerd als man het niet zo doet zoals jij zou willen Of je gaat hem helpen met de tuin, dan is hij sneller klaar.
Ik ben begonnen hoor! Heb alles boven mijn macht al klaar. Ml wil perse koken vanavond (zijn hobby) dus ik ga nog even lekker Door. Morgen de tweede laag mag ml zelf doen. Ik vind het wel een uitputtingsslag!
Ehh tsja.. Doe het dan gewoon zelf... Zo ontzettend Zwaar is het nou ook weer niet... Je kan het toch in delen doen...
Sowieso mag je verven met verf op waterbasis en als je met verf aan de slag gaat op terpentine basis moet je gewoon extra luchten terwijl je bezig bent. Je moet altijd goed luchten daar niet van, maar zolang jij niet met je neus in doe pot verf hangt en de hele dag zit te snuiven is er niks an de hand hoor