werd net gebeld door het energiebedrijf of we het bedrag wat we nu betalen voor 1, 3 of 5 jaar wilde laten vast zetten om zo de prijsstijging te voorkomen. wie van jullie hebben dat ook gedaan en is het verstandig om dat te doen. het verhaal klinkt natuurlijk leuk maar welke addertjes zitten er onder het gras? ben altijd bang dat het op de lange duur toch niet verstandig is, energiebedrijven moeten toch ook winst maken dus is het voor hun toch onvoordelig? wie o wie weet hier meer van en kan me uitleggen wat wijsheid is.
Nou ja, kijk wat er kan gebeuren is dat het straks daalt en dan betaal jij teveel als je het vast heb laten zetten.. Voordeel voor hun is dat jij nog min 1,3,5 jaar klant blijft en ze vaste inkomen van je hebben
Onder andere wat mamak zei. Ik heb het ook niet gedaan, ook omdat je nu ieder jaar een beetje stijgt in de kosten, straks na bv die 5 jaar ga je ineens een groot bedrag omhoog.
persoonlijk ben ik niet voor het vastzetten van de prijs. waarom niet? omdat mijn hoogste kostenplaatje het gas is en niet het elektra. Doordat de olieprijzen enorm schommelen kan het zijn dat ik nu meer betaal, maar bv over een half jaar een heel stuk minder.
zo dacht ik er ook over maar toen gaf zij weer aan dat de afgelopen 20 jaar er 56x een prijsverhoging is geweest en maar 2x een verlaging, dus daar zit ook weer wat in en hoe reëel is de kans dat de prijzen zo dalen? het is n.a.v. jullie reacties in ieder geval niet iets wat je zomaar 123 doe heb ik al door
Wij hebben vorige week besloten om te kiezen voor de "slimme meter". Met deze meter bepalen wij zelf wat we verbruiken. Je waardeert de meter op met een bepaald tegoed en bij een bepaald minimum krijg je een bericht via mail of gsm en kan je weer opwaarderen. Of we hiermee een goede keuze gemaakt hebben weet ik nog niet maar het valt altijd te proberen. Misschien dat we dan ook wat zuiniger gaan worden in ons stroom en gas verbruik. Want op dit moment zijn wij erg makkelijk met het licht overal achter ons kont aan te laten. Ik wil nog wel eens even de deur uit gaan en de tv of radio aan te laten staan. Dus dit gaan we maar eens uitproberen, word het niets kunnen we altijd weer de stap terug maken naar het vaste systeem maar dan zou ik het denk ik toch niet vast laten zetten maar gewoon mee te gaan in de stijging en eventueel daling van de prijzen.
Volgens mij word er bedoeld: Je betaald 50 euro per maand en verbruikt maar 20 euro, dan heb je pecht voor die 30 euro, want het is een vast bedrag en dat krijg je niet terug
Weet ook niet of je nog van plan bent de komende jaren te verbouwen of nieuwe ketel of zoiets. Wij hebben niet vast laten zetten en ben daar nou dolblij om. Hebben nieuwe kozijnen (kunststof) en dubbel glas laten zetten en ook nog eens een nieuwe ketel. Daardoor ben ik drastisch gezakt, was anders ook niet gebeurd
Als je de tarieven voor 1 jaar vast zet, betaal je minder dan dat je het voor 3 jaar vastzet. Ik werk voor Oxxio en Eneco en Dong Energy, de tarieven van een 3 of 5 jarig contract zijn stukken hoger dan die van een 1 jarig contract. De prijsstijgingen zijn er dus al in doorberekend. @ Danoontje, van wie heb jij die slimme meter? Want zoals het bij jouw energiebedrijf werkt heb ik nog nooit van gehoord. Oxxio heeft ook een slimme meter, het enige voordeel daarvan is, is dat je op internet bij kan houden hoeveel je boven of onder je voorschot van die maand zit. Groetjes Marijke
meiden bedankt voor jullie reacties en aangezien ik geen enkele positieve reactie heb gelezen laten we het hier dus bij en laten we het niet vastzetten. het is mij allemaal nog een te vaag gebied, klinkt goed maar of het daadwerkelijk voordeel opleverd daar ben ik niet van overtuigd. @ marijke84 ik vroeg me af als jij dus voor energiebedrijven werkt, heb jij dan het maandbedrag vast laten zetten? ik bedoel, jij zit er middenin en als jij het dus al niet vast heb staan dan is het mij wel duidelijk
Ik heb ze vast laten zetten, en dan voor een jaar. Elk jaar kijk ik weer waar het het goedkoopste is. Een tip: let goed op de transportkosten, want vaak verschillen de tarieven niet zo veel, maar de transportkosten zijn wel erg verschillend. Bij eneco betaal je bijv 1.67 per maand per product (dus 1,67 voor gas en 1.67 voor stroom) en bij de Nederlandse Energie Maatschappij is dat rond de 6 euro per product per maand.
Wij krijgen zo'n slimme meter van Eneco, de "Telmi EnergieTegoed. Hiermee kan je wel zelf opwaarderen. We hebben inderdaad naar die van Oxxio gekeken maar dat is inderdaad alleen via internet bij te houden hoeveel je verbruik is. Groetjes Miranda
ons werd het ook een tijdje geleden gevraagd. Wij hebben het niet gedaan, omdat ik niet meer dan 1 jaar vast wil zitten aan een leverancier.. Het geeft mij een fijner idee dat ik gewoon kan opzeggen wanneer ik wil....
En zoiets vertellen ze niet aan de foon als ze je vanalles aan willen smeren. Toch fijn om dat te weten. Hier staat ook niks vast trouwens.