Energierekening... :-(

Discussie in 'De lounge' gestart door beebje082011, 22 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.513
    30.969
    113
    Vrouw
    Wist je dat dagelijks je haar wassen dat juist veroorzaakt.

Saartje33, Mamajolein en Chayammy vinden dit leuk.
  2. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.929
    5.887
    113
    Precies. Het is allemaal relatief. Natuurlijk is het hebben van een douche een luxe, vergeleken met sommige andere landen. Maar hier in Nederland mag je toch wel verwachten dat je een beetje kunt leven van het salaris waar je hard voor werkt? Of van je uitreiking waar je door omstandigheden nooit meer uitkomt. Of willen we er echt naar toe dat je je mond moet houden zolang je je vaste lasten net aan kunt betalen.

suus1983 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.868
    18.642
    113
    Vrouw
    Ja weet ik :o: ik probeer het nu al om de dag te doen, lukt steeds beter:roflmao:

Mamafiets vindt dit leuk.
  4. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.929
    5.887
    113
    Daar ben ik ook bang voor. En ik vind dat echt enorm triest. Lekker je leven lang keihard werken, vaste lasten betalen en voor de rest niet zeiken.

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.104
    12.084
    113
    Vind ik ook. En een studie gevolgd, kosten daarvoor gemaakt, de stress en verantwoordelijkheden van het werk, je kind wellicht niet zo vaak zien als dat je zou willen etc.

Syane, Clairemin, Neuzeke en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.044
    2.737
    113
    Vrouw
    +1
    Precies. Ik zit er 700 euro boven, werk 32 uur. Maar heb wel vele extra kosten zoals sporten, geen kgb, geen kwijtscheldingen van iets, geen toeslagen. Dus in die zin werk ik 32 uur voor 700 euro. Voordat de reacties komen, ik zeg daarmee niet dat mensen niet willen werken of doen alsof ze niet kunnen werken maar omgerekend 32 uur werken voor 700 euro netto met een maandbedrag van 850 aan de energiemaatschappij afgeven en een jaarrekening van 1400 euro hebben is natuurlijk geen super de luxe

MissXray, Nellie4, Suzie01 en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.868
    18.642
    113
    Vrouw
    Ik vind dit best veel. Ik verdien dit misschien net met een 38 urige werkweek. Juist door kwijtschelding van bijv. gemeentelijke belastingen of het sportfonds zou je dan onder aan de streep meer overhouden dan werkenden of tweeverdieners aangezien zij alles zelf moeten betalen. Vergeet ook niet de bezine kosten (of voor het ov) om op je werk te komen en kosten aan kinderopvang omdat je je kind niet mee kunt nemen naar werk.

Suzie01, Syane, Nina Sanders en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Villa Kakelbont

Villa Kakelbont Fanatiek lid

13 okt 2020
    1.051
    1.717
    113
    Vrouw
    Het rekenvoorbeeld waar jullie op reageren gaat over een alleenstaande ouder met een kind.
    Met de salarissen die jullie hier noemen hebben jullie ook recht op huursubsidie, kgb en zorgtoeslag.
    Misschien krijg je dat nu niet omdat je een fiscaal partner hebt die geld inbrengt.
    Met die toeslagen wordt jullie besteedbaar inkomen dus ook hoger.

Suzy85, Damay77 en Saartje33 vinden dit leuk.
  9. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Precies.
    Precies! Daarom wordt er hier gezegd dat werken voor sommigen niet loont en ze buiten de boot vallen wat betreft compensaties voor hoge energieprijzen. Het is gewoon heel krom. Niet ten nadele van de (alleenstaande) ouders met een inkomen op bijstandsniveau, want ook zij hebben ongetwijfeld hulp nodig.

10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.868
    18.642
    113
    Vrouw
    Kgb krijgen we inderdaad. Wij hebben een koophuis dus geen huurtoeslag en zorgtoeslag ook niet ivm fiscale partner indd. Ik grap er soms over naar m'n partner dat we maar apart moeten gaan wonen ;)
    Zeker hou je met een fiscale partner ook wel meer over, maar je geeft ook wat meer uit (aan boodschappen bijv. En 2x zorgverzekering)
    Het is ook niet lullig bedoelt ofzo het is alleen om aan te geven dat meer mensen een compensatie zouden moeten krijgen. Al doen ze het op inkomen..

Syane en Villa Kakelbont vinden dit leuk.
  11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Maar onze lasten zijn ook een stuk hoger.

12. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.044
    2.737
    113
    Vrouw
    Inderdaad maar mijn heeft ook graag te eten, kleedt zich aan en sport graag. Dus de kosten van de andere inkomsten gaan ook daarvan af. Het besteedbaar inkomen is dan wellicht iets ruimer met aftrek van alle kosten maar als je op alle fronten geen tegemoetkoming krijgt, en dalijk wellicht ook niet in de energie kosten dan is het verschil er niet, of zelfs nog minder. Punt is vooral dat ik hoop dat het wat betreft energiekosten hopelijk niet verdeeld gaat worden adhv inkomens

Syane vindt dit leuk.
  13. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik heb even snel een berekening gemaakt op basis van een stel met een huur van 500 euro. Ik moet zeggen dat ik best schrik van de hoogte van het bedrag.

Bijstand uitkering €1495,33 netto
    Zorgtoeslag €212
    Huurtoeslag €243
    Kwijtschelding gemeentelijke belastingen €50 per maand

Totaal netto €2000,33
    Daar komt nog bij op basis van 1300 euro:
    Energie toeslagen €108 per maand

Totaal is dan 2108,33 per maand

Vind dat toch een hoop als ik dat vergelijk met ons inkomen. Dat is niet veel hoger en dan werk ik fulltime en mijn vrouw 20 uur per week. :confused:
    Als je kinderen hebt komt er nog het 1 en ander bij zoals kinderbijslag, etc

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Daarnaast als mensen langdurig een uitkering hebben, hebben ze recht op langdurigheids toeslag a 600 euro voor gehuwden elk jaar.
    En participatiefonds eenmalig per jaar 50 euro p.p.
    En daarnaast is er nog een kinderpakket waardoor kinderen gratis aan verschillende sporten mee kunnen doen, of er wordt een groot deel vergoed.

Marnatman vindt dit leuk.
  15. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.723
    18.825
    113
    Vrouw
    Ik ben wel wat verbaasd hoor.
    Voor zo een bedrag moeten sommigen iedere dag gaan werken.
    Volgens mij zijn er bij ons (België) helemaal zoveel toeslagen niet .
    Lijkt mij niet echt motiverend als je met werken niet meer kan verdienen.

Marnatman vindt dit leuk.
  16. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.257
    12.633
    113
    Vrouw
    Huur van 500? Bestaat dat nog?
    En vrijstelling gemeentelijke heffingen krijg je niet zo makkelijk hoor..

citroenrasp vindt dit leuk.
  17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Klopt, een client van mij heeft een jong kindje en is dus ook echt niet van plan om aan het werk te gaan omdat ze dan met het (ongeschoolde) werk minder verdiend dan in de uitkering met toeslagen.

18. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.867
    113
    Wij zijn wel groter gaan wonen maar betalen juist minder hypotheek per maand dan eerst. Het was voor ons “voordeliger” om te verhuizen dan te verbouwen. Maar dat komt ook door flink sparen en aflossen. En idd geen volledige hypotheek. Altijd veel gewerkt en geïnvesteerd in onszelf. Ik zie nabij hoe het heel anders kan. Dus het stukje eigen keuzes en invloed speelt ook zeker mee.

Philou en tuc vinden dit leuk.
  19. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Geloof mij dat is echt niet moeilijk hoor.
    Ik heb het al meerdere keren aangevraagd voor clienten van mij.
    Als je als alleenstaande niet meer spaargeld hebt dan 1500 euro en je leeft van een uitkering dan krijg je het.

20. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.257
    12.633
    113
    Vrouw
    Wij zijn ook groter gaan wonen van appartement met 3 slaapkamers na gewoon woonhuis met 3 slaapkamers. Betalen wel meer huur maar wel energiezuinige woning en daar ben ik nu enorm blij mee.

Deel Deze Pagina