Enige hier is de playstation, die al een half jaar niet meer aan is geweest trouwens. Dat ding loeit als een gek, dus dat die veel stroom gebruikt verbaast me niets.
Hij stijgt weer op zeggen wij hier dan Maar de ps 5 (oudste heeft hem eindelijk kunnen kopen) maakt veel minder herrie. Heb nog niet gekregen wat het verbruik van beide precies is.
Nederland in een notendop: Energieprijzen stijgen door oorzaken buiten overheidsinvloedssfeer: "De overheid moet wat gaan doen aan die hoge energieprijzen!" Overheid kondigt steunmaatregelen aan: "Heel oneerlijk, die maatregelen die de overheid neemt tegen hoge energieprijzen!"
Hahaha ja dat zeggen wij ook, vreselijk dat lawaai. De oudste wil idd wel een ps5. Zou mooi zijn als dat scheelt.
Haha dat zeiden wij ook altijd over de ps4. Maar de ps5 gebruikt echt veel minder stroom (mijn man heeft het ooit opgemeten), en is daarnaast een stuk prettiger voor de omgeving omdat je niet constant een opstijgend vliegtuig in je woonkamer hebt staan.
Zwembad valt reuze mee hoor. Ik heb max 20kwh per maand meer verbruikt en er stond een filter aan en een zout installatie. Zwembadfilter hoeft natuurlijk maar een paar uur per dag aan te staan hè. Verwarming voor zwembad verbruikt wèl veel.
Dat maakt echt geen ene drol uit qua kosten hoor. Opladen kost ongeveer 13 kwh per jaar. Een stekker die in stopcontact achterblijft verbruikt 1 watt per dag. Kost Max een halve cent per dag. Wat hier onder sluipstroom valt: - trafo van de de deurbel - trafo van lampen if andere apparaten - tv en apparatuur die op stand-by blijven - afzuiginstallatie!! - CV ketel die continu aan stroom zit en zo ook electrische boilers. - modem en vooral bepaalde van kpn en ziggo schijnen aardig wat stroom te gebruiken. - hdd recorders - sattelietontvangers/digitale ontvangers. - electrische tandenborstels die aan stroom blijven hangen - apparaten waar stekker van in stopcontact blijft zitten. - alles wat stand-by staat en a la minut gebruikt kan worden.
Hier precies hetzelfde. Die ps4 leek soms wel een helicopter, niet normaal. Nu sinds deze week (eindelijk) een ps5 en dat scheelt heel veel qua geluid.
Nogmaals tip: p1 meter kopen van home wizzard Daarmee kan je direct zien wat er op dat moment verbruikt wordt en kan je de stroomslurpers opsporen. Was hier echt een eye opener met ruim 40 euro per maand sluipstroom ondanks dat ik overal op let Soort dongel die je onderin je slimme meter klikt en zo stroom en gas live bij houdt en je direkt verbruik qua geld laat zien.
Dit is natuurlijk wel kort door de bocht De prijzen hoeven niet te stijgen als ze niet zon dom contract met de buurlanden hadden getekend.. Die krijgen ons gas nu voor een habbekrats en het eigen volk betaald de volle pond
Ja die heb ik ook, leuk ding. Je kan er ook een speciaal ding bij halen die je dan tussen je stekkers zet, dan kun je het per apparaat meten.
Wij zitten bij energiedirect en hadden normaal een termijnbedrag van €190, toen €225 en nu €460. Afgelopen maand werd het advies bijgesteld naar €760 p/m, die zijn niet goed hoor. Ga ik echt niet doen. Maar nu hebben ze dit al weggehaald en is dit er neergezet, denk om telefoontjes te voorkomen
Ik mag hopen dat dit zoden aan de dijk zet maar heb een hard hoofd in.. Dit is maar een kersje van de taart..