Energierekening... :-(

Discussie in 'De lounge' gestart door beebje082011, 22 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Maar dat valt toch ook onder het kopje keuzes maken? Veel mensen die veel vakanties doen etc werken ook met zijn tweeën, zoals ik het begrijp werk jij niet? Begrijp me niet verkeerd, ben zelf ook tbm, maar ja, dan kunnen tweeverdieners over het algemeen meer doen.

Zoe123, nizzie86, Madelie en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. CroqueMadame

CroqueMadame Fanatiek lid

7 sep 2022
    1.232
    1.756
    113
    Het is inkomensafhankelijk maar óók afhankelijk van aantal inkomen. Hoe meer kinderen hoe hoger je inkomen mag zijn om nog KGB te krijgen.

edit: ik zie dat ik spuit 11 ben haha.

3. Prjbt

Prjbt Fanatiek lid

28 jun 2022
    1.116
    1.188
    113
    Vrouw
    Dat klopt maar ik heb toch ook nooit gezegd dat ik het erg vind om die dingen op te offeren?

Ik heb alleen gezegd dat je ook met een minder inkomen (en klopt de onze is helemaal niet eens zo laag maar voor een groot gezin wellicht wel) dat er nog een heleboel mogelijk is maar dat je dat dan wel moet willen.

We doen het wel om idd onze maandlasten zo laag mogelijk te hebben zodat we geen zorgen hebben bij kostenstijgingen. Zoals nu bijv. Of als mijn man ziek zou worden etc.

Overigens hebben wij ook zorgintensieve kids en ben ik zelf chronisch ziek. Daarom werk ik niet maar vond ik niet relevant.

Overigens heb ik nu wel een sollicitatie lopen voor 15 uur flexibel in te delen. Hoop dat dat wel gaat lukken.

4. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw

Omdat jij er maar 1 hebt denk ik
    Ooh spuit 11:roflmao:

Liekje81 vindt dit leuk.
  5. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.081
    14.795
    113
    Vrouw
    Klopt hoor. Dat ik tbm ben is ook een bewuste keuze. Dat daardoor ons inkomen wat lager ligt nemen we voor lief. Mijn man heeft een drukke baan, die best wat van zijn energie vraagt. Zijn werktijden zijn niet gewoon elke dag hetzelfde. Voor hem is het fijn dat hij nooit op de klok hoeft te kijken omdat hij nooit kinderen van de opvang hoeft te halen oid.
    Nooit stress omdat er een ziek kind was 'wie blijft vandaag thuis?'
    Dat dat als consequentie heeft dat wij iets meer op de kleintjes moeten letten vinden wij niet erg.
    En wij merken aan de kinderen, ook nu ze ouder worden, dat ze het echt waarderen dat ik er altijd ben.

Amaranthas, wishfulthinking en suus1983 vinden dit leuk.
  6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    En ik wil m niet in huis hebben staan maar zo ver mogelijk er vanaf (geen fan van die dingen, elektrische auto wordt ook nog een drempel voor mij al die accu's...:|)

7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.731
    18.836
    113
    Vrouw
    Tegelijk kan uw iets meer op de kleintjes letten, nog altijd luxe zijn voor anderen.

Zoe123 en Spectre vinden dit leuk.
  8. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik heb hier niet alles gelezen de laatste tijd, maar kan iemand me misschien helpen?

Ik kan het niet vinden, gaat dat energie plafond incl hoog tarief voor alles wat je eroverheen gaat echt voor iedereen iedereen gelden? Dus ook als je een vast contract hebt (nog 2,5 jaar)?

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Dat lijkt mij niet, want dan breken ze in feite je contract open.
    Bij vattenfall staat ook aangegeven dat het prijsplafond alleen geldt als je tarieven hoger zijn dan het plafond.

Cobon vindt dit leuk.
  10. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ok, ja dat leek mij ook, maar niets is meer zeker tegenwoordig o_O

suus1983 vindt dit leuk.
  11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.877
    18.675
    113
    Vrouw
    Dat verwacht ik niet hoor en heb daar ook nergens wat over gelezen.

Cobon vindt dit leuk.
  12. Cobon

Cobon Niet meer actief

Dankjulliewel! Dat maakt me een stuk minder nerveus. Dan hebben we nog 2,5 jaar de tijd om van het gas af te komen enz!

Zxcvb, bosi333 en Spectre vinden dit leuk.
  13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja, maar je zal nog onder het plafond zitten dus dan verandert er niets.

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier nog ruim 4 jaar een contract. Wij gaan voorlopig behalve opletten niets doen. Wie weet hoe de wereld er dan uit ziet en wat dan handig is om te doen.

bosi333 vindt dit leuk.
  15. Habibati

Habibati Niet meer actief

Pff hier effe toch vet slikken. 14november wordt mijn huidig contract aangepast naar een variabel contract. Hebben hier in huis (huren) accumulator kachels. Hebben hierdoor een totaal verbruik van 11000kw per jaar. Zonder de verwarming komen we op een verbruik van 4000kw per jaar. Aan de huidige tarieven wordt ons voorschot 900per maand. Zal er maar geen tekening bijmaken dat dit voor ons onbetaalbaar is. Zelf zonder verwarming komen we uit op 380per maand. Nog veel maar wel betaalbaar.
    Onze situatie werken beide voltijds, ik wel 4dagen thuis en 1dag bureau. Hebben samen 4000 netto per maand, een huishuur van 1000 euro. Bovendien ben ik ziek en heb gemiddeld 5 ziekenhuisafspraken per maand dus zie het effe heel somber in.

16. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.106
    12.087
    113
    Dit vind ik echt waardeloos… kan je misschien vaker naar je werk zodat je thuis niet hoeft te stoken?

Nellie4 vindt dit leuk.
  17. Habibati

Habibati Niet meer actief

Vaker naar het werk zal sowieso wel gebeuren. Maar het probleem met de kachels is dat we die niet kunnen regelen. Werkt niet met een thermostaat. deze laden 's nachts en geven in de dag hun warmte af. Was vroeger een groot succes gezien het overaanbod van elektriciteit maar is nu een mes in de rug geworden. Ach we zullen het wel redden maar dan vraag je je af waarom je beide 40uur per week werkt en toch geen luxe kan hebben.

jannanas vindt dit leuk.
  18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.081
    14.795
    113
    Vrouw
    Oh ja zeker. We hebben het echt goed. En in bepaalde opzichten hebben we nog genoeg luxe. Je krijgt er niks van dat je niet kiezen tussen je geld uitgeven aan A of aan B. Wij komen absoluut niks te kort.

19. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.081
    14.795
    113
    Vrouw
    Dat is een erg hoog bedrag zeg! :(

20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.522
    30.990
    113
    Vrouw
    Dit idd. Ook weleens goed voor de jongere generatie om te beseffen dat het niet altijd allemaal meer meer meer wordt.
    Staat tegenover dat ik het wel vreselijk vind voor mensen die wel echt tekort komen. Voor wie de A eten is en de B verwarming. Of dat eigenlijk beide al niet meer kan omdat er ook nog een C, D en E betaald moet worden.

Maar zolang A uit eten is en B een concert. Nou... dat overleven we wel hoor.

Of zoals wij. Dat we balen dat we deze herfstvakantie niet naar Hof van Saksen kunnen. En dat het dus maar een goedkoper vakantiehuisje is geworden.
    Denk dat we daar wel overheen komen. :rolleyes:

Zoe123, Nellie4, Saartje33 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina