Het lijkt mij heerlijk wanneer je zo vrij kunt leven zonder zorgen. Ik zou dit echt nooit kunnen, zou honderden beren op de weg zien en het gevoel hebben de controle kwijt te raken.
Zouden t niet dagkoersen zijn waarmee gewerkt wordt waardoor iedereen ook andere tarieven heeft? Net zoals de goudprijs zeg maar. Of zeg ik nou iets heel doms?
Hier nu ook de nieuwe tarieven aangekondigd per 1-11 (eneco) Per kwh normaal 0,87806 (was 0,21320) Per kwh dal 0,70484 (was 0,18587) Gas per m3 3,17392 (was 1,01454) Eneco gas variabel vrij (onbepaalde tijd) Eneco hollandse wind en zon variabel vrij (onbepaalde tijd) Edit: Wij zijn altijd al bij eneco geweest
Oh echt? Wij nog steeds geen bericht gehad van Eneco. Ik begrijp echt helemaal niks van hoe zij werken hoor. Sinds 8 augustus zitten we op €2,24 per m3 gas. Hopelijk duurt het verder verhogen hier nog even
Wij zitten bij Frank Energie en daar wisselen de gasprijzen per dag en de stroomprijzen per uur. Je wordt je er heel bewust van wanneer je de wasmachine en vaatwasser het beste aan kunt zetten, want op bepaalde uren in de middag is de stroomprijs heel erg laag (bijv € 0.09). De gasprijs daalt de laatste dagen alleen maar (is morgen € 1,55), maar ik weet natuurlijk niet of dat zo blijft. Bij Frank Energie neem je gas en elektriciteit af tegen inkoopprijzen en kun je je contract altijd weer opzeggen. Tot nu toe bevalt het ons wel. De terugleververgoeding is ook een stuk hoger dan wat we bij Essent kregen. Mocht je willen overstappen, met deze aanmeldcode krijg je eenmalig 10 euro terug https://frnk.app/9i17vger
Ik sta nog in dubio voor die borrel na die nieuwe tarieven te hebben gezien...whisky...wijn..bier...of toch maar een bak thee. Mn man maar gezegd dat puzzelen een economisch verantwoordelijkere hobby is dan pc gaming. Koop je m via de kringloop helemaal (wel icm een led lamp dan)
Wij hebben door het hele huis vloerverwarming, nu hebben wij boven airco waarmee we kunnen verwarmen en is het over het algemeen niet heel snel koud boven. Zouden wij daar de vloerverwarming dicht kunnen draaien? Zal dit lonen? Iemand hier dit dit toevallig weet? Of is het dan een betere investering om een vloerverwarming regelaar te plaatsen?
Ik denk dat de provincie uitmaakt in deze verschillen. Er zijn hogere en lagere prijzen zag ik. Wij betalen straks ook €3,17, itt velen die €3,39 gaan betalen voor gas.
Het enige wat ik kan bedenken is dat we met terugwerkende kracht 22 maanden x €300 (+/- 7000 euro)bruto hebben gekregen van het pensioenfonds ivm arbeidsongeschiktheid van mijn man. We waren dat helemaal vergeten om aan te vragen ( wisten ook niet dat we daar recht op hadden) Nu krijgen we dat maandelijks als aanvulling ( netto € 185) Ik ga daar maar vanuit want anders wordt het voor dit jaar ook weer terugbetalen. Het terugbetaal bedrag was 390 euro dus viel wel mee maar ik word soms zooooo moe van dit soort dingen.. En dat terwijl ons verzamelinkomen toch echt wel onder modaal valt.
De pomp moet minimaal 1 minuut per dag draaien om niet vast te lopen. Wij hebben daarvoor een pompschakelaar gekocht. Scheelde behoorlijk wat elektriciteit kosten op jaar basis.
Ik heb even teruggekeken : € 2,25 was het hoogste tarief op 5 september, maar gemiddeld genomen is het denk ik € 1,80
Ja dat zou het wel kunnen verklaren. Niet leuk. Maar als je dat risico van terugbetalen wil beperken, kun je zelf aan het begin van het jaar je inkomen omhoog zetten.