Wij hebben dezelfde bordjes en kommetjes. Worden dagelijks gebruikt. Boterhammen gebruiken we een boterham plank voor, dat afkuisen kan je niet eens afwassen noemen .
Als het zo uitkomt, dan gaan de trommels mee in de vaatwasser. Als niet, dan idd op de hand of even uitkloppen afhankelijk van hoe ze eruit zien. Fruit gaat meestal als heel item in de tas, en ze drinken alleen water dus die flessen hoeven ook niet dagelijks helemaal gewassen. De wok en koekenpannen, snijplanken, goede messen gaan nooit in de vaatwasser, de kookpannen vaker op de hand dan in de vaatwasser.
Hier ook bijna nooit fruitbakjes mee. O ert het liefste gewoon een appel of peer zo in de hand. Maar vandaag had hij druiven mee, ja die gaan in een bakje. Broodtrommels doe ik gerust nog een keer alleen als er pindakaasresten of iets anders in zit dan neem ik het even met een vochtig doekje uit en geef ik het gerust nog een keer mee. Behalve als de vaatwasser sowieso nog aan gaat, dan doe ik hem er wel bij.
Het valt mij op dat veel mensen pannen met de hand afwassen. Waarom is dat eigenlijk? Vanwege de ruimte of omdat ze dan echt beter schoon worden? Ik doe dat zelf nl niet. Ja ik neem ze even met een papiertje uit om etensresten eruit te krijgen maar daarna gaan ze hier dus wel de vaatwasser in. Moet wel eerlijk zeggen dat ik niet elke dag kook en zwaar fan ben van eenpansgerechten dus niet vaak echt super veel pannen heb om schoon te maken.
Vanwege de ruimte, ik heb minimaal 3 grote pannen, dan is een kant van de vaatwasser ineens vol. Het is ook beter voor de pannen volgrns mij.
Hier verschilt het per pan, sommige mogen niet in de vaatwasser (bv van gietijzer) en soms past het inderdaad ook niet (we hebben bv een grote soeppan, met de hand afwassen is een stuk makkelijker dan in de vaatwasser puzzelen).
Ik lees steeds dat mensen in de app hun verbruik en maandbedrag zien. Wij hebben geen app, wat ik enerzijds jammer vind want je hebt dan denknik meer inzicht, en anderzijds zou ik helemaal gek worden omdat ik steeds zou checken. Wij krijgen elke maand een verbruiksoverzicht maar ook daar staat geen advies bedrag bij. Wij betaalden €50,- per maand en ik heb t laatst verhoogd naar €130,-. Want we kregen wel een paar weken geleden een mail dat gas naar 1,90 gaat. Ik hoop dat het hierbij blijft want als ik sommige bedragen hier lees! Toch vind ik het dus lastig om te schatten hoe hoog je termijnbedrag moet zijn. Wij krijgen altijd in februari de afrekening dus ik probeer maar niet te druk erom te maken, wel te letten op verbruik en hopelijk krijgen we de energietoeslag toegekend.
Hij draait hier op wisselde tijden. De ene keer gaat hij na het avondeten al aan. Een andere keer pas voordat wij naar bed gaan. Ik doe de vaatwasser pas helemaal dicht op het moment dat hij aan gaat. De rest van de tijd staat hij tegen het slot. Dus heeft hij wel een klein kiertje, maar mijn machine wordt nooit helemaal droog. Hij draait eigenlijk altijd wel 2x per dag
Dat denk ik ook niet. Zometeen zet ik hem aan. Er zit nu ook nog vaat in van gisteravond. Ik zet hem nu op de ecostand, dan is hij kort voor het avondeten weer klaar. Dus is het legen en meteen weer vullen.
Ja dit. En juist omdat de vaatwasser niet dagelijks draait, kan het anders gebeuren dat je je gewenste pannetje niet schoon hebt.
Je kan een p1 meter op een slimme meter aansluiten. Dan heb je wel inzicht (vraag me af tot hoe ver je kan inzien ik heb m niet, anderen wel). Van die App wordt je wel knap onrustig moet ik zeggen...
Hier een gezin van 6 en de vaatwasser draait hier gemiddeld 1x per dag, maar soms hoeft hij ook een dagje niet. Grote pannen doe ik er niet in ivm ruimte die het inneemt en gedoe met flessen hebben we niet, want mijn baby krijgt borstvoeding. Over 3 maanden gaat ze naar de opvang en krijgt ze 1 fles mee. Als ik dan kolf heb ik uiteraard wel meer flesjes om in te bewaren, maar die (en mijn andere kolfspullen) was ik af met de hand. Heb werkelijk nog nooit iets gesteriliseerd en al mijn vier kinderen leven nog en hebben nooit spruw gehad Mijn wasmachine draait elke dag 1x. Droger heb ik wel maar gebruik ik niet, alleen bij een ziek kind wat in 1 nacht 3x z’n bed onder spuugt. De rest hang ik buiten of op zolder in het trapgat. Gezien onze woonlocatie hebben we eigenlijk altijd wind achter huis, dus een was is soms binnen een half uur droog als ik het buiten hang. Daar kan geen droger tegenop hoor.
O, en bordjes van het ontbijt worden hier voor de lunch gewoon opnieuw gebruikt. Kruimels worden er even afgeklopt en zo nodig even wat heet water (kleine boiler in de keuken) er over als er wat plakkerigs op zit. Kids krijgen ook gewoon 1 beker per dag. Wanneer nodig even omspoelen en klaar. Maar ik vind het dus niet zo’n punt dat er in hoekje van mijn aanrecht een paar spullen staan die hergebruikt worden die dag. Ik houd echt van een opgeruimd huis, maar aan zoiets kan ik me niet storen.
Je kan tot een jaar terug kijken. Als je dat tenminste bedoeld... Ik vind het een super handig ding, ook al heb ik de eneco app.
Hier inderdaad vanwege de ruimte in de vaatwasser. Zonder pannen kan de vaatwasser 1×/24u aan in normale omstandigheden. Met pannen zou ik 2x maar niet vol hebben
Ik kook meestal in mn wok en die antiaanbaklaag doet het niet goed op de vaatwasser, dus die was ik met de hand.
De wok gaat hier idd niet in vaatwasser en spul van koffieautomaat doe ik ook altijd snel ff op hand.