Energierekening... :-(

Discussie in 'De lounge' gestart door beebje082011, 22 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.454
    10.655
    113
    breister en Mamafiets vinden dit leuk.
  2. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Oh hier geloof ik wel in. Jaren geleden bij een dierenasiel gewerkt waar we continu in en uit liepen om honden binnen en buiten te laten. Ik braaf steeds dikke winterjas aan, binnen uit en zo door. Niet handig en had het zelfs met jas echt nog koud.
    Collega's liepen zo in hun trui in en uit. Van 18 graden naar, toen, -2 graden en ze hadden het nier koud:confused:
    Dit hadden ze getraind. Ben dit toen ook gaan doen en inderdaad, na een tijdje had ik het minder snel koud en liep ik ook zo heen en weer.
    Nu de laatste jaren begin ik kouwlijker te worden. Denk Iets met de leeftijd:oops:
    Ik had al bijna weer een dikkere jas aangetrokken maar ben nu weer een paar weken aan het "oefenen" en ik merk echt dat het werkt. Heb het echt minder snel koud. Het is nu 17 graden in huis en zit zonder deken of dikke kleding op de bank:thumup:
     
    femkes en Syane vinden dit leuk.
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.805
    14.144
    113
  4. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Je vitamines zoals vit d al eens laten checken?
    Zodra die bij mij te laag is dan sterf ik van de kou. Dan zit ik met een hemd, shirt lange mouw, dik vest , jas, kippenvel en koude blauw aangelopen handen in de auto en m'n kind in een t- shirt, lekker warm aanvoelend. o_O
     
  5. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.454
    10.655
    113
    Wij hebben vorig jaar gemiddeld in 16-18 graden in huis gezeten vorige winter. En dat werkte prima. Je went er idd aan. En als het dan bijv 15 graden is en je zet even de verwarming aan tot 16 graden dan voelt het lekker.
     
    PeChAn, citroenrasp en femkes vinden dit leuk.
  6. Haje32

    Haje32 Bekend lid

    4 sep 2019
    574
    379
    63
    Vrouw
    Doen wij ook zo. Alleen als er visite komt, zetten we de cv nog een graadje hoger nog net voordat ze binnenkomen.
     
    Syane vindt dit leuk.
  7. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.930
    12.405
    113
    Vrouw
    Weet nog wel dat in een winkel werkte waar het warmte gordijn niet goed was en de deur moest open… was ontzettend koud in de winkel. Zegt zo hoge pief moet je maar harder werken :rolleyes:
     
  8. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.982
    17.018
    113
    Vrouw
    :|:|
     
  9. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Mijn moeder klaagde altijd als ze bij ons op visite kwam. Wij stoken normaal gesproken tot 18 graden. Dus voor haar aangeleerd om van tevoren wat hoger te zetten, ik vergeet dat namelijk uit mezelf normaal gesproken. Was ik afgelopen weekend bij haar, is het 17 graden binnen. Zegt ze heel vrolijk, ja ik heb het gewoon niet koud meer, ben er helemaal aan gewend. Helaas was ik er nog niet aan gewend, het is bij mij nog niet onder de 20 geweest ivm goede isolatie. Dus ik had het stervenskoud bij haar :D
     
    Nellie4, Syane en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik vind het echt zo irritant.
    Woensdag verloopt mijn contract en ik weet nog steeds niet wat ik ga betalen.
    Dat hoor ik toch allang gehoord te hebben o_O
     
  11. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Heb je nog geen nieuwe tarieven gehad? Dat zou toch wel moeten zo kort van te voren.
     
  12. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.233
    2.638
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Je leest verkeerd. Ik doe geen enkele aanname over verdere stijgende prijzen. Ik ga juist uit van de situatie zoals deze nu is. En dan liggen de tarieven, voor mij en de meeste mensen, voor het verbruik boven het plafond hoger dan de prijzen die binnen het gestelde plafond gelden. Dat is het enige wat ik schreef.

    En het enige wat ik probeer aan te geven is dat de vraag die een ander lid stelde niet zo gek is, omdat er echt nog wel een uitvoeringsvraaagstuk aan vast hangt. Iets waar we met z’n allen gemakkelijk overheen stappen vaak, maar dit soort zaken zijn behoorlijk ingewikkeld om te realiseren, zeker als ze niet in lijn met de normale processen verlopen (in dit geval de normale afrekeningen en de termijn voor het plafond die niet in lijn is met die termijnen).
     
  13. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.837
    2.700
    113
    't Gezellige Brabant
    Er staat waarschijnlijk wel ergens in je contract dat je automatisch over gaat op variabel na de contractperiode. Dat is volgens mij altijd al zo geweest, ook vóór de energiecrisis. Die prijzen kun je gewoon op de website vinden als het goed is. Wij kregen ook pas kort van tevoren een bericht. Dat is vrij normaal.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  14. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ja heb ik wel gekregen.
    Op basis van die gegevens zou ik bijna 500 euro gaan betalen als ik het goed berekent heb o_O (ik ben geen rekenwonder en betwijfel of ik het überhaupt wel goed heb gedaan)
    Ik betaal nu 134.
     
  15. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja dat zou best kunnen. Verschillen met een aantal jaar geleden zijn echt meeeega
     
  16. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Ja je valt echt met je neus in de boter nu.. not. Gelukkig dan wel die 190 euro die je terug krijgt in nov en dec. Drukt het enigszins.. maar grappig is het niet.
     
  17. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    pfoe.. ik had wel op een duit meer gerekend als dat we nu betalen (logisch)
    Maar dit is echt wel gigantisch veel voor ons.
     
  18. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    Irritant he!!! Wij hebben sinds 17 september nieuwe tarieven (eneco) Maar nog steeds geen nieuw maandbedrag gekregen. Waar dat mee te maken heeft, weet ik niet . We hebben zonnepanelen, misschien speelt dat mee.
    Zet nu zelf maar elke maand 150 apart. Mocht dat dan nodig zijn, is het er in ieder geval
     
    Nellie4 en Huismuisie vinden dit leuk.
  19. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Misschien weet iemand dat hier.

    Als wij 3000 kwu opbrengen met zonnepanelen, en we verbruiken op jaarbasis 3400, moeten we die 400 betalen.

    Gaat het plafond dat over de 3400 of de 400?
    Omdat we zelf al 3000 opbrengen.
     
  20. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    dat hadden onze buren ook.
    Uiteindelijk kregen ze vorige week pas het nieuwe bedrag te horen.
    Ruim een maand na dat hun contact was afgelopen :eek:
     

Deel Deze Pagina