Ik snap je beredenering maar aan de andere kant denk ik ook, stel dat je een goed vast contract hebt afgesloten voordat de prijzen de pan uit rezen, en ineens moet je een tarief 3-4x zo veel gaan betalen omdat je leverancier failliet is gegaan terwijl je juist dat vaste contract had genomen omdat je op safe wilde spelen... Wanneer de energieprijzen niet dusdanig waren gestegen, was dat ook niet het geval geweest en ik denk dat ze daarom dit soort maatregelen in willen voeren misschien?
Wanneer je 2 leveranciers hebt, zal je van één daarvan de compensatie krijgen. Welke en hoe dat geregeld is heb ik geen flauw idee van, waarschijnlijk stroom. Energie = beiden, zowel stroom als gas. Maar warmte kan je met beiden opwekken, immers gasloze huizen moeten ook verwarmd worden bijvoorbeeld door een warmtepomp die op stroom werkt. (Sidenote, elektriciteitscentrales wekken elektriciteit mede op door middel van gas, om het nog even ingewikkelder te maken)
Nee zeker niet. Ik liep in juli uit mijn vaste contract toen kreeg ik 0,44 ct en 1,68. En toen per 20 oktober dus 0,94 en 3,39
Ja maar dat is bij alles zo. Als je heel goede arbeidsvoorwaarden hebt afgesproken en je bedrijf gaat failliet is er toch ook geen enkele garantie dat je dezelfde voorwaarden weer krijgt?
Mag ik vragen hoe greenchoice het gaat regelen? Ik heb de mail nog niet ontvangen maar ben wel benieuwd
Wordt verrekend met je maandbedrag. Als je minder dan 190 betaald krijg je het verschil op je rekening gestort
Nee klopt, maar wanneer een energiebedrijf in reguliere tijden failliet gaat, is overstappen op een andere leverancier een stuk minder dramatisch dan wanneer je dat nu zou moeten doen. Ik snap dat je bij elke leverancier, ongeacht in goede of in slechte economische tijden/energieprijzen, het risico loopt dat de leverancier failliet gaat. Ook de groten kunnen omvallen, maar juist vanuit het oogpunt dat de prijzen extreem gestegen zijn en in feite absurd zijn op dit moment, snap ik die uitspraak wel. Klanten van energiebedrijven die op dit moment, ten tijde van de energiecrisis, gedwongen moeten overstappen hebben recht op een soortgelijk contract als bij de failliete maatschappij. Het is immers niet hun schuld dat zij moeten overstappen maar ze krijgen daarbij wel noodgedwongen veel hogere tarieven dan wanneer ze hadden moeten overstappen grofweg 2 jaar geleden en de tarieven overal nog laag waren.
Wow dat is fors. Je hebt een maand later de verhoging gekregen dan wij, maar wat belachelijk dat dit zoveel verschil maakt.
Je krijgt de 190 - van de partij waar je je elektra van af neemt. In jouw geval dus van Gteenchoice. Met energie bedoelen ze hier elektra mee.
Ja ik vond het ook vrij fors van in juli bij aflopen contract nog 800 euro terug krijgen, toen 0,40 en 1,68 juli augustus en september en toen eigenlijk per 1 okt naar 0,94 en 3,39 alleen werd dat 20 okt omdat ze te kort van tevoren hadden aangegeven.
Wij gaan eind november over op variabele tarieven: normaal tarief € 0,71657 daltarief € 0,57408 Incl. BTW, leveringstarief, energiebelasting en ODE Lijkt aardig mee te vallen. We zitten bij vd Bron trouwens. Ben vooral benieuwd naar de tarieven voor de stadsverwarming, maar die komen vaak pas eind december/begin januari.
Wel apart, mijn contract is ook afgelopen, 2x verhoging gehad, nu al 2 maanden niks gehoord. Mijn Gasprijs is (even afkloppen) nog steeds 2,71 euro
Dat scheelt indd een hele hoop. Wellicht is onze stroom kosten zo laag omdat we ons energie contract mee konden verhuizen in mrt dit jaar?