Energierekening... :-(

Discussie in 'De lounge' gestart door beebje082011, 22 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    4 persoons huishouden en 3 a 4 wassen per week. Elke dag schone kleding, bedden verschonen om de week. Prop m'n wasmachine wel altijd lekker vol.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Minder dan 2x per dag lukt hier ook echt niet met 5 personen hoor. Sportkleding van 4 personen, vieze kleding, 5 handdoeken en dan nog 1x per week beddengoed.
     
  3. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    Ik was met 4 personen ook niet elke dag, spijkerbroek gaat niet elke dag de was in, shirts/ ondergoed wel, maar dat is 1 was op 4 dgn denk ik. Beddengoed 1x per week/ soms 2 weken afhankelijk van het weer (en zin hahahaha) handdoeken elke 3 dgn.
    Dus ik was elke woensdag en vrijdag en soms in het weekend.
     
  4. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    Dit vind ik ook, ik red het echt niet mee met 100 euro per week, ik zit nu al op 70 en we moeten nog 3 volledige dgn.
     
  5. Queen

    Queen Fanatiek lid

    11 aug 2010
    1.066
    251
    83
    De hoge bijbetaling komt door het feit dat je enkel de wintermaanden bij Eneco hebt gezeten. als je op een later moment was overgestapt, had je dat niet gehad.
    Daadwerkelijke verbruik in de winter is altijd veel hoger dan maandbedrag. Dit wordt gecompenseerd door het lage daadwerkelijke verbruik in de zomermaanden.

    Bij jullie heeft die compensatie dus niet plaatsgevonden.
     
  6. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.290
    11.983
    113
    Vrouw
    Ja we begrepen wel hoe het kwam, maar was toch wel even een baalmomentje hoor als je dan de afrekening krijgt.
    Gelukkig zitten we nu weer op het oude bedrag qua maandbedrag, maar het was wel even een dure winter....

    Plus nog eens 400,- die we nog tegoed hadden van de leverancier die failliet ging, waar we naar konden fluiten....
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Ja ik heb vorige maand ook maar 10m3 gebruikt, maar als t tot je nek staat helpen alle beetjes denk ik dan. Zou wel eerst die fans onder je verwarming zetten, dat is snel geregeld kost niet heel veel en je hoeft niet op een aannemer te wachten.

    Het zijn in feite gewoon computerfans dus je hoeft niet bang te zijn dat een kruipende baby een paar vingers kwijt raakt ofzo (ja heb ik getest in oktober)
     
  8. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.502
    5.591
    113
    Vrouw
    Hoe kan je van 5 mensen nou elke dag zoveel was hebben? Was je maar kleine beetjes?

    hier gaat de wasmachine pas aan als er een machine vol is…

    Hier zijn dat ongeveer 7 wassen pw, Incl beddengoed

    overigens gebruiken wij de handdoeken 2/3x Spijkerbroeken/rokjes idd 2x aan
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  9. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.485
    113
    Ik prop hem ook vol, ik kom wel aan de 5 wassen per week (man en ik sporten ook 2x per week, zoontje sport 3x per week), maar @beebje082011 14 wassen per week vind ik echt heel veel. Heb je ook een droger waar vervolgens de handdoeken etc in gaan? En hoe zuinig is je apparatuur?

    Hier het geluk van een Gasloos huis met een dak vol zonnepanelen. Wij beseffen ons heel goed hoeveel geluk we hebben gehad.
     
  10. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Vandaag bijvoorbeeld, beddengoed. Dat is al 3 wassen. Twee x dekbedovertrekken en 1 x witgoed. Daarnaast had ik nog de handdoeken.
    Morgen heb ik dan wel geen was, het is niet dat ik élke dag 2 heb maar gemiddeld genomen.

    Het is niet alleen kleding, maar dan was ik weer een gordijn extra erbij of een hoofdkussen etc.
    Er is altijd wel iets waar ik mee bezig ben.

    Desalniettemin zal ik ook hiernaar moeten gaan kijken... iets minder kritisch zijn dan maar.
     
  11. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar als je daarvoor een slowcooker moet aanschaffen, die ook gewoon stroom gebruikt, duurt het lang voordat je die terugverdient als je dat uberhaupt al doet.
     
    chrystel73 vindt dit leuk.
  12. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.247
    113
    Ik was ook elke dag, wel wat kleinere wasjes dan de meeste van jullie anders word ik echt ontmoedigd met het opvouwen. :oops:
     
    Shay25 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  13. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Dan gaat het wel rap. Bij mij gaan de overtrekken van ons bed en die van de twee kinderen en dan de hoeslakens van alle drie de bedden (die zijn bij mij niet wit) in 1x in de was. Bedden verschonen is bij mij dus maar 1 wasje draaien. De handdoeken gaan bij mij mee in de bonte was en die draai ik pas als ik een trommel vol heb.
     
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Zelfs ik was al elke dag hoor met hele kleine kinderen. Maar kleding wat ze aan hebben naar school en de opvang, hoppa. Dat gaat echt de was in! Ik heb sowieso elke dag een bonte machine en draai dus extra wassen als ik bijvoorbeeld bedden verschoond, handdoeken heb, een ‘schoolwas’ heb (jassen en tassen).
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Gemiddeld was ik denk ik dit per week:
    - elke dag bont (als ik maar een paar handdoeken heb pak ik die gewoon mee);
    - elke week een machine met jassen en tassen
    - elke week beddengoed (van de kinderen samen in 1 machine en ons bed is ook 1 machine.
    - elke week een handdoekenwas wat ik opspaar. Maar ik gebruik mijn handdoek vaker dan 1x en een XL hydrofiele doek voor de kinderen gebruik ik ook vaker dan 1x.

    Dat zijn al 11/12 wassen per week. En dan heb ik nog regelmatig extra dingen zoals kleedjes die op de bank liggen, sierkussens, een was als de baby spuugt of kantoor outfits. Die gaan ook op een apart delicaat programma.

    Ik hou overigens wel van wassen :p. Zo lekker schoon..
     
  16. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.485
    113
    Ik voel mij altijd een slechte huisvrouw als het in topics gaat om schoonmaken/ wassen… Maar ik ga het echt niet veranderen:D. Kinderen lopen er keurig bij met schone kleding, bedden verschonen we volgens advies. Overigens zet ik bewust overdag de wasmachine aan, Dan staat de zon op de zonnepanelen, dus het maakt voor ons eigenlijk qua kosten niet uit (behalve minder terugleveren, maar wij krijgen geld terug einde van het jaar).
     
    Liliane92, Shay25, Liekje81 en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Nou dat redden ze hier niet hoor.
    Na 1 dag zijn ze gewoon hartstikke vies, vol met vlekken enz.
    Ik heb 10 wassen per week ongeveer.

    Tot nu toe hebben wij nog een vast contract (134 euro) die loopt in september af. We krijgen nu al behoorlijk wat terug maar ben benieuwd wat ons nieuwe tarief gaat worden.
     
  18. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.173
    6.698
    113
    Vrouw
    Haha, herkenbaar. Maar eigenlijk is het geen kwestie van 'slechter', wel van 'minder' schoonmaken. En ook dat is dus niet per se slechter.

    Het is ook goed voor het milieu om wat minder water (en wasmiddel) te verbruiken. En voor je kleding is het misschien ook wel beter om het niet te vaak te wassen. Voor mijzelf is het beter om niet elke dag (te) veel te willen. En mijn robotstofzuiger is wel een heel goed nieuw gezinslid (maar die verschoont helaas niet de bedden).

    De kleding van mijn jongste gaat zo ongeveer elke dag in de was. Maar dat is maar klein. En mijn oudste twee kunnen vaak goed 2 dagen met een shirt doen. Soms ook nog wel langer. Ligt er een beetje aan wat we eten ;)
     
    Vogelinnetje, Liekje81, Chayammy en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.485
    113
    Hier ben ik het helemaal mee eens. Het is echt niet duurzaam om alles altijd maar te wassen. Zowel voor verbruik van de machine als het behoud van je kleding. Kleding gaat hier wel dagelijks in de was, maar ik las eerder in een topic dat de dekentjes van de bank wekelijks worden gewassen en @Nina Sanders in een post in dit topic wekelijks tassen en jassen… bij ons was ik ze als ze vies zijn. Soms is dat 2x per week en soms 2 maanden niet. Ze dragen nu nauwelijks een jas.
     
  20. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.290
    11.983
    113
    Vrouw
    Jij wast elke week de jassen en de tassen uit?:eek:
    Als een beker gelekt heeft was ik een schooltas uit en aan het eind van het schooljaar doe ik het meestal ook wel, maar elke week? Echt niet!

    Ik draai elke dag wel een was of 2. Sommige dagen 3 of 4 en dan weer eens een dag minder. Ik denk dat ik ongeveer aan zo'n 15 wassen per week kom. Ik tel ze niet, ik draai gewoon...
     
    chrystel73 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina