Energierekening... :-(

Discussie in 'De lounge' gestart door beebje082011, 22 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik heb maar 1 kind minder, zoveel scheelt dat dus niet. Verschoon de bedden elke week, heb er van 3 dagen in de week nog beddengoed van de opvangkinderen bij en we trekken elke dag schone kleding aan. Maar ik was niet eens elke dag. Zou niet weten wat ik 2x per dag zou moeten wassen.
    Heb een puber die 2x per week gymt op school en 1x freerunnen. En een zoon en man die 3x per week hockeyen dus die was komt er ook bij.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Ik had de mijne via kerstpakket, eentje van 25euro /49 is te overzien qua terugverdien ga je in de highend zitten niet nee. Maar mocht er een verstoffen in de kast is t iets om aan te denken allicht.
     
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nou, als je ziet hoe vies jassen en tassen worden op school en de opvang, ja dan was ik ze zeker uit. Jassen nu natuurlijk niet in de zomer, maar mijn jongste zit nu ook in een kwijlfase. Wel zo fris dan om een jasje gemiddeld elke week te wassen. En van 3 jonge kinderen heb je zo genoeg bij elkaar hoor.
     
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    ^^ edit: daar doe ik dan ook 2 slaapzakken van de 2 jongsten bij (die ze die week hebben mee gehad naar de opvang).

    kleedjes op de bank doe ik niet standaard elke week. Maar zeker met alles omtrent de kinderen geldt: is het vies (zwart, vlekken of hebben ze er de hele dag mee op de opvang rond gekropen / gerold etc). Dan wordt het gewassen!
     
  5. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Dragen de kinderen hun tas op de opvang hele dag mee? Hier hebben die niet de kans vies te worden want ze hangen aan de kapstok.

    Edit: hier geen kwijlfase maar wel duidelijk verschil tussen hoe snel de jassen van de jongen vies wordt en die van de meiden :roflmao:
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  6. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Ik was ook veel, maar jassen was ik echt niet elke week, mede omdat je -mits je ze waterdicht wilt hebben- speciaal spul moet gebruiken en als ik de jassen elke week zou wassen zou ik minimaal 120 euro per maand kwijt zijn aan dat spul.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  7. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Met de grootte van jouw gezin snap ik dat volledig. (En dan bedenk ik mij dat mijn beide oma’s 9 kinderen hadden, maar dan 70/ 80 jaar geleden… zonder al die moderne technologieën:eek:
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wat veel commotie rond die jassen tassen. :p Als het vies is, dan was ik het idd gewoon. Tasjes gaan bij de opvang aan de kapstok, net zoals op school. Maar ze slepen het spul ook gerust mee op de grond. Als ik dan zie dat het einde van de week vies is dan gooi ik het op vrijdagavond de was in. Met de slaapzakken en jasjes die ook wel mee mogen erbij. Afhankelijk van hoe vies en hoe vol de machine zit pak ik gewoon een kort programma. Tuurlijk: als het niet nodig is dan doe ik het niet en ik was heus niet elke jas van elk kind maar mee. Maar bij vlekken of kwijl / spuug, wat nogal eens voor komt, dan zeker wel.
     
    kadootje vindt dit leuk.
  9. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Nee joh, tis maar net hoe je d'r naar kijkt. Ik was die jassen eens per jaar en ja, dan zit er misschien een vlek op of twee of drie, ik vind het niet zo belangrijk. Kotsen ze het onder, is een ander verhaal maar hier gebeurd dat niet wekelijks!
     
    Shay25, Biny, dreames en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    En voor wie denkt dat ik dan een half lege machine aan zet, met 3 jongens, maar waarvan ook een baby, gaat het best hard. ;)
    Al zeg ik ook regelmatig tegen O dat hij een beetje zuinig moet zijn op spullen. Hij zegt dat ie dat altijd doet… :p
     
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dan vraag ik me af wat voor spul je hebt. Ik heb Zara jasjes (windjacks) en die heb ik gewoon waterdicht laten behandelen bij de Van Haren. Kost een tientje en dan gaan die in zo’n machine daar. Zelfde geldt v de schooltas van O. Ze zijn gewoon nog waterdicht!

    Mini O heeft bijv ook een parka van Jack Wolfskin. Het spreekt voor zichzelf dat die jas niet mee gaat naar de opvang en ik die jas dus ook nauwelijks hoef te wassen ;)
     
  12. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Als die daarna de wasmachine in gaan zijn ze daarna echt niet meer waterdicht. Bij schoenen moet je dat ook echt elke maand thuis herhalen met een spray. (die het zelfde is als dat ding bij de Van Haren) Ik weet niet of jij in de winter elke dag met één van je kinderen minimaal 5 km op de fiets zit terwijl het regent? Ik kan je vertellen dat als je de jas bij de Van Haren één keer laat behandelen en ‘m een week later wast en je vervolgens dan langer in de regen moet fietsen/lopen dat je kinderen dan doorweekt zijn.

    Het spul wat ik gebruik zorgt dat de jas daarna weer 10.000 mm waterkolom is.
     
    NiekeKris en Zxcvb vinden dit leuk.
  13. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.153
    2.238
    113
    Vrouw
    Of je koopt voor twee tientjes een regenjas om over de normale jas aan te trekken als het regent..
     
  14. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Wij hebben ook een hoekwoning, uit 1910 dus helemaal niet geïsoleerd, enkel dubbele beglazing.
    Per maand betalen we €210 en kreeg zelfs €170 terug op de eindrekening.
    Het maandbedrag wordt door hen geschat hè, dat wil niet zeggen dat dit ook altijd klopt.

    Mn schoonpa betaald €112 en kreeg €427 terug en zelfs hem zetten ze op €165 per maand. Die hebben we teruggezet naar €130 nu.

    Het gas is aanzienlijk duurder, dat het bedrag omhoog moet snap ik, maar als jij weet dat je bewust oplet en de meterstanden bij houdt dan kan je zelf beter inschatten wat het verbruik is.

    Ik pas altijd m’n voorschot aan na mijn jaarafrekening en ga nooit af op het advies van de energie leverancier.
     
  15. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Ja, ik vind je verbruik ook wel hoog. Stroom valt erg op. Dubbel zo veel als wij (gezin van 4). Ook het gas is hoog. Wij wonen vrijstaand en hebben afgelopen jaar 1100 m3 verbruikt.

    De spouwmuurisolatie was destijds 1200 euro. Niet veel vonden wij, maar het was wel een aantal jaartjes geleden. Je kunt altijd vrijblijvend om een prijsopgave vragen, dan weet je een beetje waar je naartoe moet sparen. Met de huidige energieprijzen zal de terugverdientijd een stuk korter zijn.

    Over het wassen, wij wassen doorgaans alleen op woensdag en zaterdag. Altijd 1 bonte en 1 werkkledingwas of witte was. Beddengoed niet meegerekend hoor ;) Ik denk dat wij er totaal gemiddeld 5-6 in de week doen.
     
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nou mijn ervaring is anders. Ze zijn nog steeds waterdicht. Ik zit idd niet met een van mijn kinderen in de winter minimaal 5 km op de fiets in de regen. Maar dat heeft toch helemaal niets te maken met wat ik wel en niet was ;). Ik schets gewoon mijn ervaring natuurlijk.

    Gelukkig staat iedereen er anders in!
     
  17. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
     
  18. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Joh zou het? Soms regent het opeens hè en heb je niet je kind helemaal in een regenpak gehesen.:rolleyes:
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  19. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.347
    12.035
    113
    Vrouw
    Maar daar deden ze denk ik ook wel iets langer met hun kleding voor het in de was ging;) Maar dan nog....moet er niet aan denken, alles met de hand :confused:
     
    Mamavandrie34 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  20. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.378
    5.646
    113
    Wij gebruiken met zijn 4'en maar 2200 kwh per jaar (incl koken op inductie). Dat wordt normaal geschat voor een 2-persoonshuishouden. Ik ben trots!

    Wij hebben geen gasaansluiting, maar aansluiting op het warmtenet. Ik weet nog bij het invullen van de standen vorig jaar dat we de mededeling kregen om nog een keer goed te kijken op de meters, want volgens hun zou het niet kunnen kloppen. Wel dus (helaas is het warmtenet heel duur, dus we zijn alsnog veel geld kwijt).

    En we leven echt wel comfortabel. Hoewel mijn familie in de winter bij binnenkomst de verwarming direct hoger zet :D (wij vinden 19 voldoende, mijn moeder wil het liefst 22).
     

Deel Deze Pagina