Voor mezelf maak ik me niet zo druk heb nog een oude winterjas die niet meer mooi is maar nog wel winddicht. Maat zou ik niet eens weten ben behoorlijk afgevallen afgelopen jaar. Morgen weer even naar de kringloop dan kan ik hopelijk even kijken welke maat nu wel goed zit en wie weet hangen er dit keer wel winterjassen.
@NiVa0230 https://www.armoedefonds.nl/menstruatie-armoede?gclid=Cj0KCQjwyOuYBhCGARIsAIdGQRMwkYP2GfYKlnChJHDoBciRFfYvXrn857wJYRSnhrX2gJ3_ggg1Yd8aAkQLEALw_wcB
Bloedverziekend heet het is deze, ook gevoerd met teddy aan de binnenkant en heel zwaar. Als je de knopen dichtdoet zie je dat oranje niet alleen een mini randje. Geweldige jas alleen dus een zak kapot. Heb ook nog truien. Zal eens kijken. Ala het je maten zijn en je wilt ze dan breng ik ze, woon in Almere.
Ja dat denk ik ook. Niks krijg je 'cadeau'. Uiteindelijk wordt het op iets anders terugverdiend. Maar een van de stomste dingen vind ik toch dat de belasting op groente en fruit nog niet omlaag kan want dat kan de belastingdienst niet zo snel regelen. Met de toeslagenaffaire en als je hun iets moet betalen moet je eens zien hoe snel ze kunnen zijn. En het dan wel gek vinden dat zoveel mensen ongezond leven. Vind je het gek als appels duurder zijn dan een zak chips.
Het lijkt wel alsof iedereen eroverheen leest dat ik schrijf in het aller aller uiterste geval. Ik zeg niet dat ze morgen in groningen moeten gaan boren
Maar ik zeg ook niet dat jij dat zegt.. Nu lees jij zelf ook selectief ( of over zinnen heen) Er zijn opties genoeg voordat er überhaupt weer geboord zou moeten worden in Groningen.. 1 optie draag ik in mijn tekst aan
Ik heb wrs een hele domme vraag maar durf het toch te stellen. Er gaan geruchten over het omvallen van essent. Nu willen ze ons maandbedrag verhogen naar 850. Dat heb ik zelf terug gezet naar 350. Het verschil zet ik apart op een spaarrekening. Mijn redenatie was dat als ik het al betaald heb dan ben ik het sowieso kwijt. Als ze omvallen dan heb ik mijn maandbedragen betaald. Of zie ik dit verkeerd?
@AngelSterre welke maar Js heb jij? Ik heb een herfstjas xxl met een scheur. Ik ben niet goed in repareren. Maar mocht je interesse hebben.... Ik ben morgen in Lelystad, ik ga naar de anwb outlet in het centrum. Dan kan ik je hem geven.
Ik merk dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik vind het zo'n ontzettend complexe situatie. Hier een 100 jaar oude enorme (woonoppervlakte is 280) hoekwoning met energielabel G. Flex contract bij essent. Ik betaal nu 1.88 voor gas maar wil niet weten wat de tarieven vanaf januari zullen zijn. We verdienen goed, hebben niets te klagen als ik sommige schrijnende verhalen lees maar ook hier is het toch echt noodzakelijk om maatregelen te gaan treffen.
Oh gelukkig, ik dacht namelijk.....kunnen ze nog achter de afrekening aan als ze eenmaal failliet zijn?
Ja, het is enorm. Ik ben (nog) geen fan van zonnepanelen. Los daarvan zal de levertijd enorm lang zijn. We koken op gas. Doordat het huis zo groot is hebben we ook een fikse cv. Het water moet namelijk een eindje afleggen. Aan de andere kant, het is hokkerig jaren 30 met ontzettend dikke muren. Eenmaal de warmte in de woonkamer, blijft het wel even hangen hoor. We verwarmen de woonkamer, eetkamer en keuken. Heel eventjes de slaapkamer van dochter zodat die kamer niet te koud wordt. Op de badkamer zet ik een electrisch kacheltje. Ik ga komende week tochtstrips halen voor alle deuren die grenzen aan de woon/eetkamer en keuken.
Oh en onze financiële adviseur komt volgende week. Eens bespreken of energiemaatregelen ook vanuit ophoging van de hypotheek gefinancierd kunnen worden en hoe zinvol dat dan is
Geen idee, dat gaan schuldeisers dan wellicht doen. Maar op deze manier hoef jij niet achter je geld aan te gaan en je hebt het verschil eventueel apart staan, mocht het nodig zijn. Ik kan niet bedenken wat we verder kan gebeuren.
Je kan nu voor de zekerheid 500 per maand apart zetten (het "eigenlijke bedrag" volgens de leverancier), voor in het geval je uiteindelijk toch een smak geld moet bijbetalen. Maar idd als ze omvallen ben je dat bedrag gewoon kwijt dus dit lijkt mij ook het beste.
Ja dat kan. Er zijn drie opties. 1. Je hebt precies verbruikt waar je voor hebt betaald. Dan gebeurt er niets. 2. Je hebt minder betaald dan wat je hebt verbruikt. Dan heeft Essent een vordering op jou en de curator zal dat zeker willen incasseren. 3. Je hebt meer betaald dan je hebt verbruikt. Dan heb jij een vordering op Essent. Maar de kans dat jij nog iets van dat geld zult terugzien is vrijwel nihil. Want de eerste schuldeisers die aan de beurt komen zijn altijd de belastingdienst en de bank. De kans dat er daarna nog iets over is voor de klanten is klein. Dus zoals je het nu doet is slim want dat is scenario 2.
De enegriedirect app (|regelneef) doet het nog steeds niet. Op de website gekeken naar de vooruit kijker....zou uiterlijk de 10de er moeten staan....het is de 10de en er staat nog niks. Toen de app nog werkte stond er dat ik waarschijnlijk 922 euro zou ontvangen.