Microleder bank en huisdieren

Discussie in 'De lounge' gestart door xSNDY19x, 27 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xSNDY19x

    xSNDY19x Fanatiek lid

    2 dec 2009
    1.777
    639
    113
    Vrouw
    Hai dames ik ben even het spoort bijster.
    We hebben in juni een bank, fauteuil en eettafel stoelen besteld in de stof microleder. In de winkel gaven ze aan dat krassen van het krabben door katten amper tot niet zichtbaar zouden zijn.

    Deze week eindelijk de meubelen ontvangen en direct eerste dag dacht 1 dame oeh leuk ff krabben en je zag meteen 1 haaltje. Internet af lopen zoeken en ik lees alleen maar dat microleder helemaal niet katten proof is.

    Wat zijn jullie ervaringen?
     
  2. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Ik kan me niet voorstelken dat er een bank is wat katproef is. Je zou een middel kunnen spuiten waardoor ze er minder aan gaan zitten.

    Onze bank ziet er niet meer uit:rolleyes:
    ( bekleding)

    Wat zegt de winkel?
     
  3. xSNDY19x

    xSNDY19x Fanatiek lid

    2 dec 2009
    1.777
    639
    113
    Vrouw
    Hahah nee ik snap dat een bank nooit helemaal tegen katten bestand is maar ik mag hopen dat je het of niet snel ziet of nihil als de winkel adviseert deze stof te nemen met katten. Winkel niet gesproken hoor verder.
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Die stof is niet handig omdat zodra er een nagel in gaat er een plukje stof vaak terugkomt en dan zie je t nog erger. S

    De ikea stoffen bank overigens ook onder de halen hier hoor, het mag niet (krabben) maar als meneer geaaid wordt gaan die nagels zo de armleuning in.

    Enige wat ik me kan heugen wat redelijk terrorproof was, was de oude bank die mn ouders vroeger hadden. Maar dat was dik runderleer. Dat model wil je niet meer in je huis hebben, maar kon wel veel hebben.
     
    owly en xSNDY19x vinden dit leuk.
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Haha inderdaad. Maar ik zou wel contact opnemen met de winkel. Ben benieuwd wat ze zeggen
     
    xSNDY19x vindt dit leuk.
  6. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh juk, het enige dat helpt is een goede krabpaal en de nagels van je kat knippen (niet doen als het buitenkatten zijn)

    Ik vind een stoffen bank wel te doen. Dan zie je het niet gelijk Als het een keertje gebeurd.
     
  7. xSNDY19x

    xSNDY19x Fanatiek lid

    2 dec 2009
    1.777
    639
    113
    Vrouw
    Nagels knippen zat ik al aan te denken inderdaad. Maar doe je dat dan zelf of laat je dierenarts doen? Ik vind best eng namelijk!

    Ja microleder is stof en leer samen. Maar ik moet zeggen ze krabben wel veeel minder aan de bank tot nu toe en van de andere kant, je hebt voor katten gekozen dan weer je dit soort dingen. Dus ik ga proberen om mezelf minder panisch te maken haha
     
  8. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Gewoon zelf. Ik doe het met een nagelknippertje. En dan ongeveer 2 a 3 mm. Net het scherpe randje eraf. De eerste keer moet je misschien iets meer knippen. Maar je kan best goed dat roze (levende stukje) zien.
     
    xSNDY19x vindt dit leuk.
  9. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Je hebt toch wel eens de nagels van de katten geknipt? :oops:

    Geen enkele bank is kat proof, wij hebben ook expres een goedkopere bank gekocht en geen stoffen stoelen. Dat komt wel weer als de katten weg zijn.
     
  10. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik nog nooit hoor! En t zijn binnenkatten maar volgens mij regelt dat zichzelf gewoon.
     
  11. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    Bij onze zwarte kat zie je het leven niet in de nagels, ik durf het ook niet aan en doe het voor 10-15 euro elke 6-8 weken bij de DA.

    Keep-of spray kun je proberen, weet alleen niet of dat vlekken op het leer geeft wanneer deze onbehandeld zou zijn.
     
  12. xSNDY19x

    xSNDY19x Fanatiek lid

    2 dec 2009
    1.777
    639
    113
    Vrouw
    Vandaag dus gedaan! Nadat jullie het zeiden. De dame had echt hele lange nagels. Ik heb alleen nu ff de puntjes geknipt omdat ik niet verder durfde nog! De heer is net 1 jaar en had nog geen lange nagels maar ook daar puntje geknipt.
     

Deel Deze Pagina