Mijn moeder heeft al jaren de verwarming uitgehouden om de kosten te drukken. Er is nu veel aandacht voor vanwege de prijsstijging. Maar ik denk dat ze niet de enige is die een warm huis ziet als een luxe. Ik hoop dat ze hier langer dan een winter aandacht voor gaan hebben. Proberen te dwingen om van het gas af te gaan heeft geen nut als je er niks aan kan veranderen.
Bij ons is het nu 19.5 graden en verwarming staat op 18.5 graden. Wij wonen in en rijtjeshuis wat ook nog eens erg goed is geïsoleerd. Wij hoeven niet echt te stoken. Dat scheelt.
Ook nog een dingetje. Erkent de overheid eindelijk dat de aërosolen een rol spelen bij de overdracht van Corona en wordt er eindelijk geadviseerd goed te ventileren om overdracht te voorkomen, houdt dalijk iedereen alles potdicht om de warmte in huis te houden.
Uhh nou de overheid maakte geen punt van ventileren thuis tot een van de laatste persconferenties. En dat je sowieso moet ventileren, los van Corona, ben ik het mee eens, maar is niet wat alle mensen doen. En ik denk met de stijgende energieprijzen nog minder.
Gelukkig klopt het bericht op de website niet. Dat bericht staat er tot we de jaarafrekening krijgen in januari. Tot die tijd betalen we de prijs die in juli gehanteerd werd. Wat een opluchting!
Want? Hier ook voor 3 jaar vastgezet, maar ben er juist blij mee denk ik. Of heb je dat net op dit moment gedaan?
Ja, maar mijn ouders hebben niks gedaan en die betalen nu meer dan 2x zoveel. Zij zijn 300 per maand meer kwijt vanaf volgende maand. Als het straks toch weer veel meer daalt, dan betaal je eventueel een boete als je wilt overstappen, maar die is niet zo hoog.
Hier in de straat zie ik de ene zonnepaneel naar de andere zonnepaneel verschijnen. Hoe denken jullie daarover?
Hier is het -op dit moment- in de ochtend 19 graden en doordat wij een tuin op het zuiden hebben en aan die kant alleen maar ramen hebben in de woonkamer, word het ‘s middags als de zon schijnt, 22 graden in de woonkamer. Ondanks dat wij die verhoging kunnen betalen vind ik deze hele situatie schandalig voor de mensen die dat niet kunnen.
Haha, net op tijd overgesloten. Met de vandaag aangekondigde verlaging van de energiebelasting zijn we volgend jaar waarschijnlijk nog goedkoper uit dan dit jaar..
Bij ons de hele dag 19 graden in huis (beneden dan, boven is het kouder want daar staan nog steeds altijd alle ramen open) Ik heb zojuist eens gekeken hoeveel mijn nieuwe contract scheelt met het oude. Ik ga voor gas 0,96 betalen en dat was 0,86 en voor energie betaal ik nu 0,26 en dat was 0,23. Ik geloof dat de verhoging voor mij nu nog wel meevalt dus? Heb er echt geen verstand van eerst maar eens afwachten in januari.
Ja belachelijk! Zat eens te kijken op verschillende sites maar de prijzen zijn nu inderdaad heel hoog. Ben ik blij dat ik begin vorige maand heb afgesloten.
Ik vind het dus heel eng, wij zouden dit jaar eigenlijk wel gaan uit dit huis dus bewust niks meer afgesloten. Nu stop ik tijdelijk met werken vanwege gezondheidsklachten en hier had ik toch echt even niet op gerekend... Mijn ouders gaan nu ook wat afsluiten vanaf komend april (blijkbaar kan dat nu al?) maar ik weet het serieus niet, want als ze vanaf januari de prijzen alsnog weer aanpassen vanwege de steun van de overheid? ik weet serieus niet waar ik nu goed aan doe. Maar als ik dan lees dat het naar 500 euro per maand kan gaan?!