Energieverbruik gemiddeld per jaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dolletjes, 18 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Gemiddelde per postcode gebied slaat echt helemaal nergens op. Zelfs het verbruik van je buren kan je niet vergelijken met die van jou.

Als ik kijk naar je verbruik, zit je met je kwh rond het gemiddelde. Dus zal je geen overdreven veel elektrische ap. in huis hebben, maar met wat je hebt, er niet zuinig mee om gaan.
    Qua gas zit je onder het landelijk gemiddelde. Het landelijk gemiddelde gaat trouwens elk jaar omhoog!

Kleine besparingstips zijn al genoemd...maar kijk ook eens naar je laptop die je aan het stroom hebt. Veel gaat verloren in het zgn. sluipverbruik. Stekkers in het stopcontact laten, zonder dat je stroom gebruikt, verbruiken ook! Kijk eens naar telefoonladers, laptop laders, ipad laders, elektr. tandenborstels etc. etc.

En inderdaad, vriezer ontdooien en VOL gooien. Heb je de vriezer nooit vol, ga dan eens na of je geen kleinere nodig hebt. Koelkast, kan misschien een halve graad lager.

Aan je gasverbruik te zien, heb je geen oude ketel en heb je dubbel glas. Idd...je verwarming lager zetten en een half uur van te voren uit laten gaan.

Maar idd...onder de 2000 kwh per jaar is laag...;);)

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Sinds ik mijn droger alleen nog gebruik voor het beddengoed en als ik eens héél veel witte was heb, gebruik hem nu gemiddeld 4x per maand...is mijn energieverbruik het afgelopen jaar naar beneden gegaan met 500 kwh.
    En dan heb ik een A klasse droger, die zouden zuinig moeten zijn...maar gebruikte hem eerste bijna 5x per week...scheelt echt!

3. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    voor de mensen met een laag gas verbruik.. op hoeveel graden zetten jullie de verwarming en koken jullie op gas of op iets anders?

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wij hebben gasverbruik van 939.

Het scheelt al heel veel als je niet te lang doucht. Wij douchen 10 minuten. (douchen verbruikt heel veel gas als je een combiketel hebt)
    Thermostaat staat als we thuis zijn op 20 graden, als we weg zijn op 15. Snachts staat ie ook op 15 graden.
    wij koken op gas...

Wat ook een gasvreter is, zijn enkele glazen. Doordat het dan kouder is in huis moet je ketel extra hard werken om je huis op temperatuur te houden, verbruikt dus meer gas.

5. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    onze electriciteitsleverancier rekent gem op 3500 Kwh/jaar voor een gezin van 4.
    Wij zitten daar ook aan (maar is voor alles: verwarming, warm water en koken). We hebben nu een passiefhuis dus dat verbruik gaat nog dalen.
    TS: is je zolder geisoleerd: kan je makkelijk zelf doen en kost bijna niets voor wat je wint

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    ?
    3500 kwh snap ik, is redelijk normaal. Maar dat gebruik je toch niet voor verwarming, warm water en koken?

Deel Deze Pagina