Energydrink, nog een keer

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Eki, 29 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Ik zag dat in dit topic de vraag gesteld werd of het kwaad kan om 2x per week een blikje energydrink te drinken.
    Het antwoord hierop was dat het niet verstandig is, omdat een blikje energydrink 8x zoveel cafeine bevat dan een kopje koffie.

Ik zit met hetzelfde dilemma, omdat ik ook graag een blikje energydrink drink en was zelf al op zoek gegaan naar informatie hierover.
    Ik voel toch even de behoefte om te reageren, omdat de veronderstelling dat een blikje energydrink 8x zoveel cafeiene bevat dan koffie, simpelweg niet waar is.
    In een standaard blikje energy (supermarkt) zit tegenwoordig ongeveer evenveel cafeine als in een kopje koffie. Er zitten echter wel andere bestandsdelen in (zoals taurine) waarvan de werking voor zwangere vrouwen niet onderzocht is.

Er zijn uitzonderingen op deze regel, maar dan moet er een duidelijke waarschuwing op het blikje staan dat het niet aanbevolen wordt voor zwangere vrouwen.

Hier kun je meer lezen: Energiedrankjes | Voedingscentrum

Sorry voor de betweterigheid ;):p

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

Dankjewel voor je reactie! Ook wij kunnen nog dingen bijleren! Goed dat je de verwijzing van het voedingscentrum erbij hebt gezet. Zo kunnen andere zwangeren ook wat meer lezen over dit onderwerp!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina