Energydrink voor de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mommy2be, 18 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Ik vraag me af of dit kwaad kan, aangezien het een ''zogenaamde'' energiedrank is, of je dit mag gebruiken als de bevalling op gang is gekomen? Ik bedenk me namelijk dat je straks ook borstvoeding moet geven, is dit slecht voor zowel moeder als kind? We hebben het niet over tig blikjes achteroverslaan maar gewoon 1 blikje?

2. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    denk dat je je daar niet te veel zorgen over hoeft te maken, 1 blikje. als je het écht zeker wilt weten zou ik het bij de vk of gyn even navragen, maar ik zou niet weten waarom niet.

3. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Ik ga in het ziekenhuis bevallen en tijdens de info-avond is verteld dat het handig is om zelf drankjes mee te nemen voor tijdens de bevalling, bijvoorbeed een energiedrankje... zegt voldoende volgens mij :)... ik ga ze binnenkort maar eens inslaan!

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Er zit groot verschil in energydrinks als een goedkoop sportwatertje of een redbull oid. In sommige zit heel veel cafeine of zelfs guarana, een stof die je hart een optater geeft. 'k Zou het niet nemen.

5. evelien30

evelien30 Actief lid

4 jul 2008
    161
    0
    0
    zuid holland
    Ik zou de sportdrankjes nemen daar zit vaak druivensuiker in en dat lijk mij beter dan red bull.
    Aquarius heeft geen schadelijke stoffen dus ik denk dat ik voor die ga en dan die rode die is onwijs lekker

6. henkie24

henkie24 Niet meer actief

of een dextro... wordt ook weleens gezegd

7. camuh

camuh Actief lid

30 dec 2008
    113
    0
    0
    Ik zou red bull afraden dat is echt niet goed voor. Caffeine tijdens de geboorte lijkt me ook niet echt ontspannend werken. Wat aquarius, fruitsap of sojamelk o.i.d. lijkt me wel goed om te zorgen dat je genoeg vocht binnen krijgt en wat suikers. Maar, het beste denk ik is gewoon water drinken en daarnaast wat muesli repen ofzo.. dan moet je lichaam wat koolhydraten omzetten en komen de suikers dus geleidelijker vrij in je lichaam.

8. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

mijn verloskundige kwam steeds met kruidenthee met (veel) honing, lekker. ik kon echt niets binnen krijgen qua eten, en je hebt je energie hard nodig!

9. Sijke

Sijke Bekend lid

energydrank? eten/drinken? ik heb er geen moment aan gedacht en had het ook niet binnen kunnen houden want heb gespuugd tot er echt helemaal niets meer te spugen viel.
    Het enige voedsel en drinken wat ik nu in de noodkoffer heb zitten is dan ook in eerste instantie voor mijn man, het moet raar lopen denk ik wil ik er aan beginnen!

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    Het enige wat ik heb gehad is aa-drink en van dat zoete spul ben ik wel zo verschrikkelijk misselijk geworden, lust het nou nog steeds niet weer.

Ik zou het lekker houden bij een kopje thee.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb de hele bevalling op gewone aanmaaklimonade gedaan ;)
    En er stond Dextropur op mijn kraamlijst. Dat is de drinkversie van die dextrotabletjes. Gewoon suikerwater dus. Als je echt geen energie meer hebt, kun je daaraan beginnen.

Maar ik zou even opletten op de ingredienten. zoals bovenstaande dames ook zeggen.

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Houdt er ook rekening mee dat je mss een nachtje in het ziekenhuis moet blijven. Ik kwam bijvoorbeeld om 23.00 uur op zaal met vreselijke honger en er was gewoon niets meer te krijgen :( Mijn 2e bevalling was thuis, maar in mijn noodkoffer zaten wel een paar lekkere dingen, voor het geval dat....

13. Mommy2be, ik heb je topic verplaatst naar het juiste forumonderdeel.
    rachel

14. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    ik had een flesje aa...had er totaal geen zin in maar dronk toch wat..dat kwam er dus net zo hard weer uit..haha..

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik geloof dat ik Roosvicee heb gedronken, gewoon dat aanmaakvruchtenmixspul, maar kan het me allemaal niet meer goed herinneren. Weet wel dat ik ook veel moest spugen. Op het lijstje van de vk stond Dextro energie.

16. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Er zit inderdaad een groot verschil tussen red bull en dat soort drankjes (cafeine, taurine en soms guarana) en energy drankjes zoals aa drink, extran, dextro enzovoorts.

Van red bull en zo word je alleen maar wakker. Caffeine werkt als een soort van drug op je hersenen. Je energiebehoefte wordt ook groter en in de blikjes zelf zit niet super veel brandstof (zeker niet als je de suikervrije neemt!)

AA en extran en zo bevatten veel druivensuikers en vaak wat mineralen en zo. Die heb je tijdens je bevalling nodig als brandstof en zijn er om je energiereserves aan te vullen in plaats van verder uit te putten. ze worden snel opgenomen en zijn daardoor ideaal.

Dus, laat de red bull staan, tenzij je in slaap dreigt te vallen of zo en ga voor de suikerdrankjes. :)

17. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    ik heb voor beide bevallingen een half blikje (nep) red bull op. Mijn vk zei dat het geen kwaad kon en los daarvan....

kijk eens op de pakken nutrilon... ook in flesvoeding zit taurine wat dus ook in de energiedrankjes zit, en qua borstvoeding... zolang je het beperkt houd zal je kindje daar weinig van mee krijgen! Ik moest nl ook (ondanks in bv gaf) de eerste paar dgn filet american eten vanwege mijn hb en zowel de kraamzorg als de vk zeiden dat de hoeveelheid die mijn dochter binnen kreeg via bv zo minimaal was dat het geen kwaad kon

18. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    tjonge wat een verschil tegenwoordig als je al zelf vanalles mee moet/kan nemen naar het ziekenhuis. ik deed het gewoon op sterke roosvicee die ik kreeg van het ziekenhuis en een druivesuikertje. ik pieker er trouwens niet over dat soort drankjes te gebruiken. ze lijken me allesbehalve gezond zowieso al en voor een babytje... ik kweet niet hoor :( voelt niet prettig. ik doe het niet. ik hou het gewoon op de ouderwetse methode.

19. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    waarom zou je geen filet americain mogen met bv? ik heb dat op 't forum wel vaker gelezen, maar nog nooit een arts, vk of kv over gehoord?!

en één zo'n energiedrankje, lijkt me niet dat het kwaad kan met bv. je kindje krijgt de eerste uren sowieso al weinig bv binnen. las vanmiddag nog een stukje van een arts die schreef dat je pasgeboren baby de eerste dag nog maar een theelepeltje bv per keer kan hebben ivm het kleine maagje. vandaar dat je baby de eerste dagen zoveel op z'n reserves teert en altijd wat afvalt en de bv na een paar dagen op gang komt

20. Bri

Bri Niet meer actief

Nee hoor, na de bevalling kun je weer net zoveel rauw vlees eten als je wilt! BV of niet, mocht er iets van listeria in zitten, het komt niet meer bij je kind terecht als het eenmaal geboren is.

Hier in het zkh is het niet aan te slepen op de kraamafdeling: filet, zachte rauwmelkse kaas... en dat doen ze echt niet als het kwaad zou kunnen!

1 blikje red bull kan vast geen kwaad, maar het gaat je ook niet enorm veel energie geven. Daarvoor kun je inderdaad beter limonade of andere suikerhoudende drankjes (of druivensuiker tabletten) nemen.

Deel Deze Pagina