Moxa-therapie

Discussie in 'De bevalling' gestart door Luppy, 28 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hoi meiden,
    mijn baby heeft een tijdlang rechtop gezeten, is daarna rond 31 weken toch met het koppie omlaag geduikeld, maar ligt nu alweer meer dan een week overdwars. Hij draait nog wel heen en weer, soms voel en zie ik ook ineens een hoofd of billen in mijn bovenbuik prikken, maar meestal ligt ie dwars.
    Ik had gehoord dat je met acupunctuur (moxatherapie) een baby zover kunt krijgen dat ie gaat draaien, maar werkt dat nou ook als je baby uit zichzelf nog steeds aan het draaien is? Want je moet dat eigenlijk in de 34e week starten en daar zit ik nu in. Maar ik weet dus niet zeker of het wel zin heeft, omdat hij nog zo beweeglijk is. Maar als ik het niet doe, ben ik straks misschien te laat en dan kan het niet meer en ligt ie gewoon echt verkeerdom.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    geen ervaring, heb wel gehoord dat 75% van de stuitbabies daardoor nog draait!

3. puk

puk Lid

18 mrt 2006
    82
    0
    0
    arnhem
    hoi hoi,
    Bij mijn eerste zwangerschap lag onze zoon ook in stuit, toen rade de verloskundige ook die moxatherapie aan (had er toen nog nooit van gehoord en vond het allemaal een beetje zweverig) Maar baat het niet dan schaadt het niet....dus heb t toch maar geprobeerd...geloof dat dit inderdaad in week 34 of 35 was.. Bij ons was het wel zo dat bij ieder echo of controle de kleine met hoofd omhoog lag (was 1x anders, maar denk dat de verloskundige zich toen vergist heeft) schijnbaar lag de baby zo prettig..Het heeft uiteindelijk niet geholpen, maar vond het wel het proberen waard, er worden schijnbaar toch wel goede resultaten mee behaald...en t was ook wel ontspannend...(kregen ook zon kooltje mee naar huis, en dan moest mijn vriend dat 'ding' bij mijn kleine teentje circuleren) Was in het begin wel lachen...

Draaien bleek later in het ziekenhuis niet mogelijk, omdat onze zoon al te ver was ingedaald, ben uiteindelijk bevallen met een (niet geplande) keizersnede!
    Succes verder! :D

4. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

geen ervaring mee. ik weet wel dat er oefeningen en houdingen zijn waar je ook de baby mee kan draaien.. ik weet niet of er een nederlandse naam is, maar in het engels heet het spinning babies. even googlen, dan vind je het denk ik wel...

Deel Deze Pagina