Enfamil A.R. -> verborgen reflux

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door KimM1989, 23 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimM1989

KimM1989 Lid

6 jun 2014
    76
    0
    0
    Zeeland
    Vandaag met onze kleine man bij de osteopaat geweest. Na wat onderzoeken en een uitgebreid gesprek is ze er vrij zeker van dat onze kleine man verborgen reflux heeft (wat ik ook al sterk vermoedde).

Naast behandeling raad ze aan (in overleg met de KA) over te stappen op Enfamil A.R.

Onze kleine man slaapt 's nachts best goed en heb eerlijk gezegd wat schrik dat het met de overstap naar een ander melkpoeder terug naar af zal gaan. Daarentegen slaapt hij overdag zo goed als niet en zou het wel fijn zijn mocht die Enfamil A.R. hem wat rust bezorgen overdag.

Zijn er onder jullie die ervaring hebben met Enfamil A.R.?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Enfamil AR is gewoon een ingedikte voeding, maar dan vooral een dure ingedikte voeding.
    Je kunt de voeding die je nu geeft ook gewoon indikken met johannesbroodpitmeel (of als je in Belgie woont kun je ook Gelilact gebruiken).
    Gebruiksaanwijzing staat op de verpakking.
    Daarnaast, voor je gaat indikken, pas je de leefregels voor reflux al toe?

3. KimM1989

KimM1989 Lid

6 jun 2014
    76
    0
    0
    Zeeland
    Dat is het hem nou net, JHBPM is geen optie -> buikkramp. Enfamil AR is niet met JHBPM ingedikt maar met iets anders waardoor het beter zou moeten gaan met de krampen.

Prijs €11,98 voor 800gr, komt volgens mij op 't zelfde neer als de voeding die ik nu geef.

Ik pas de leefregels idd toe.

4. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Helemaal geen dure voeding! Nutrilon Ar is bijna 17 euro per bus.

Ik heb 5 a 6 jaar geleden deze voeding gebruikt bij mijn dochter. Ze kon niet tegen medicatie , deze voeding was nog het enige wat de reflux tot 6 maanden een beetje dragelijk maakte.(bij opvolgmelk enfamil AR 2 was het vreemd genoeg 1 groot drama)
    Maar ze werd er wel erg onrustig door, vooral omdat ze ook echt last had van de bekende bijwerking van Enfamil Ar : enorm harde ontlasting. Hier kreeg ze dan weer lactulose voor.

Kan me voorstellen dat je het eng vind om te veranderen van voeding.
    Ons jongste dochter ( nu bijna 17 weken) sliep de eerste 2,5 maand overdag soms maar 10 minuten. Wat een gehuil ook.
    ENfamil AR hebben we geprobeerd toen ze ong. 4 weekjes oud was.
    Pfff regelrecht drama! Maar dat was het ook met de nutrilon AR.
    Terwijl ze daar met 3 maanden op zich wel oke op reageert
    En nu nog zit ik in twijfel om toch weer te gaan proberen met de enfamil ar.
    Want eerlijk waar het is de BESTE voeding Tegen de reflux.
    Maaaaaar de onlasting is a big problem

Welke voeding wij ook probeerden, in de nacht sliep ze omdat ze zoooo bekaf was van de hele dag niet slapen.
    Ga gewoon sochtends de eerste fles proberen, is de reactie echt veel te heftig gewoon stoppen! Bij een betje onrust zou ik het toch een 2 weken de tijd geven

5. KimM1989

KimM1989 Lid

6 jun 2014
    76
    0
    0
    Zeeland
    Bedankt voor de tips! Ik heb hem vanmorgen een flesje Enfamil gegeven en tot nu toe gaat het goed. Hij sliep erna 2u in z'n bedje na maar een klein beetje zeuren.

Met de voeding die hij ervoor kreeg had hij net last van diarree (min 3 platte luiers per dag). Ben benieuwd hoe dit nu zal gaan...

6. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Welke voeding had je eerst?
    Wat fijn dat hij er zo goed op reageert! Ik hoop zo voor je dat het zo blijft want dan is het echt een Wereldvoeding voor ernstige (verborgen) reflux.
    Hou je de ontlasting in de gaten?En anders kun je ook nog altijd de vsm druppels gaan proberen voor zachtere ontlasting.
    Ohja en nog een tip , mocht er toch sprake zijn van obstipatie ( wat echt bijna alle kindjes aan de Enfamil AR hebben) dan zou ik aanraden om Forlax te vragen en GEEN lactulose (krijgen ze vaak erge kramp van. Had ik dat toen maar eerder geweten)

7. KimM1989

KimM1989 Lid

6 jun 2014
    76
    0
    0
    Zeeland
    Wederom bedankt voor de tip! Voorheen kreeg ie comfort van Hero... Net een 2e flesje binnen, op goede hoop!

Deel Deze Pagina