Hey meiden, Wat zouden jullie doen in mijn geval? Onze zoon zat meestal keurig op schema: 07.00 - 180/6 11.00 - 150/5 14.30 - 180/6 18.30 - 150/5 22.30 - 180/6 In de laatste fles gaat sinds 2 weken wat rijstebloem omdat hij s nachts weer wakker werd. Daar ging hij weer lekker op door tot ca 6.30u. Maar sinds een paar dagen slaapt hij s morgens langer door, bied ik hem rond 8.00u een fles aan maar die drinkt hij niet leeg (hij laat zeker 80cc staan). Zou hij al terug kunnen naar 4 flessen van 180/6 (met in de laatste fles wat rijstebloem)? En evt de laatste fles verhogen naar 210/7, want die papfles gaat er met gemak in, dat vindt hij echt smullen.. Hoor graag wat jullie denken/vinden.. Gr. Joriet
Ik zou gewoon je kindje volgen zoals je nu doet en geen flessen tellen. Die 210 zou ik persoonlijk niet doen omdat dat zo'n plens melk is in een keer. Dan nog liever een klein flesje als nachtvoeding. Dat is beel beter voor zijn maagje. Hij is pas 4 maanden dus een nachtvoeding is heel normaal.
Nee oké die 210 is ook een twijfelgeval. En idd dat baby's van 4 maanden s nachts om een voeding komen kan normaal zijn, maar hij slaapt al een hele tijd lekker door, dus dan vind ik het niet echt normaal als hij s nachts weer wakker wordt Maar ik had de vraag bijna niet hoeven stellen, gisteravond sliep hij ineens door tot 21u (ipv 19u) dus toen een fles gegeven van 180/6 + rijstebloem en rond 21.45u naar bed en hij ging door tot vanmorgen 7u. En rond 7.45u een fles en die dronk hij weer lekker leeg. Nu is dit geen garantie dat het zo blijft, dat weet ik, maar we kijken het zo op deze manier maar weer even aan.. En als hij toch een dagje wat meer hongerig is dan weer even terug naar 5 flessen...
Netjes! En heerlijk is dat hè, als je lekker een nacht kunt slapen Maar het is wel normaal hoor, als hij soms doorslaapt en soms niet. Ons kleintje slaapt vanaf dat ze 7 maanden is de nacht door. Maar soms zitten er weken bij dat ze toch 's nachts weer wakker wordt. Als baby zijnde komen ze voor een voeding, als dreumes/ peuter door een enge droom of wat dan ook. Dat zul je toch houden de komende jaren