6 weken oud, hoeveel flessen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Iris83, 2 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris83

Iris83 Lid

24 feb 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is 6 weken en kreeg tot een aantal dagen geleden 6/7 flessen van 120+4. Nu gaat hij in de avond steeds langer slapen (van 2200-04.30) Nu komen we op de dag nog maar op 5 flessen (om de 3-4 uur) vaak moet ik hem wakker maken voor de fles.
    Wat is jullie advies? hoeveelheid ophogen naar 150cc?

Zijn gewicht is ongeveer 5 kilo.
    of is 600cc genoeg? Hij is na een fles wel verzadigd maar misschien komt dat ook wel door de nutritron (ivm spugen)?

2. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    7 Flessen hebben wij nooit gegeven. Als ze 's nachts kwam hadden we 6 flessen op een dag. Maar dit is nooit dikwijls gebeurd. Onze meid heeft bijna altijd maar 5 flessen gehad. Weet niet meer juist de hoeveelheid toen.
    Je moet normaal het gewicht maal 150 doen om te zien hoeveel je kleintje moet hebben. Voor 5 kilo zou je op 750cc komen. Maar ik denk dat je voornamelijk moet kijken naar je kleintje. Als het perfect groeit op 600cc en de plasluiers zijn voldoende dan zou ik er me niet te druk om maken. Niet alle baby's eten evenveel. Onze meid eet soms meer dan ze zou moeten, maar soms ook véél minder dan ze aangeven. Het is dus een beetje zoeken naar wat het best is voor je beebje ;).

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als ze op deze flessen tevreden is, deze hoeveelheid zo laten. Verhogen kan altijd nog, terug naar minder is lastig.

Grote kans dat er soms wel net dat ene flesje extra nodig is.

Overdag maximaal 4 uur ertussen en dan kom je uit op 6 flessen (4:30 eerste, 22:00 laatste) en dat is netjes voor deze leeftijd.

4. Iris83

Iris83 Lid

24 feb 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reactie!

Deel Deze Pagina