Eng gevoel en duizelig

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lucifer30, 14 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

15 sep 2015
    173
    0
    0
    Hi ladies,

Inmiddels bijna 18 weken zwanger en merk sinds de afgelopen week dat ik mij vaak 'eng' voel worden als ik staand met iemand sta te praten bijvoorbeeld. Ik wordt dan opeens licht in mijn hoofd, beetje duizelig, ik voel het bloed uit mijn gezicht wegtrekken en mijn benen slap worden. Ik heb er alleen last van als ik sta.
    Ik heb de verloskundige hierover ingelicht vorige week en zij gaf aan dat het met mijn progesteron-niveau te maken zou kunnen hebben en dat ik me geen zorgen hoef te maken. Mijn bloeddruk was elke keer prima tijdens de controles.

Ik herken het niet vanuit mijn eerste zwangerschap. Ik ga er vanuit dat de vk weet wat ze zegt, maar ik ben er toch niet geheel gerust op. Iemand ervaring mee?

2. Tailsy

Tailsy Actief lid

4 okt 2015
    250
    0
    16
    Bij mijn vorige zwangerschap de gehele zwangershap gehad. Maar bij mij kwam het echt door de lage bloeddruk. (90 over 55)
    Heb dus geen idee wat het anders kan zijn sorry.

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    kan ijzertekort zijn, hyperventilatie, bloeddruk daling. kan van alles zijn, iig je Ferritine laten prikken, dus niet je hb, maar nog een stapje verder. dat is hier de reden dat ik me zo belabberd voel

4. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Ik ben momenteel 34 weken en heb hetzelfde al een aantal weken. Ijzer geprikt, blijkt het niet te zijn... Mijn bloeddruk is laag, maar niet dramatisch. Ook geen idee wat het wel kan zijn. Mss inderdaad een tijdelijke bloeddrukdaling want ik heb het voornamelijk als ik recht en stilsta...

5. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

Bij mij komen heel veel klachten (ook die jij hebt) door dat ik constant zo moe ben. Ik moet echt VEEL slapen, wil ik enigszins actief kunnen zijn. Het ligt ook een beetje aan wat voor dag het is, maar als ik niet genoeg geslapen heb dan zit ik steeds op dat randje van niet lekker zijn. Ik weet niet of dit ook voor jou geld hor, maar je kan er over nadenken.

* aan het begin van de zwangerschap wist ik namelijk ook niet waar het vandaan kwam, en na alles checken (alles was gewoon goed) heb ik en de vk het er toch maar op gehouden dat het vermoeidheid is. Je hebt dan zo weinig reserve dat je elke keer op die grens zit.

6. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

15 sep 2015
    173
    0
    0
    Vermoeidheid heb ik helemaal geen last van, ik heb juist energie voor 10 😄 En idd ik heb het ook vooral als ik stilsta, Karine26!
    Ik heb begrepen dat je tot ongeveer 20wk last kan hebben van bloeddrukschommelimgen en de controles bij de vk zijn natuurlijk momentopnames. Ik ga er maar gewoon vanuit dat het niets is en dat het weer overgaat. Bedankt dames voor jullie reacties!

7. Suzanneke

Suzanneke Bekend lid

14 dec 2011
    525
    1
    18
    NULL
    NULL
    Kan ook zijn dat je bloedsuiker aan de lage kant is soms.. Ik heb het heel vaak vooral s ochtends de vk raadde me aan om voor t slapen gaan nog iets te eten of snachts zelfs.. Ik drink nu rond 5 uur snaxhrs een glas ranja of appelsap en dat werkt goed..

8. Eiffel

Eiffel Actief lid

22 mei 2015
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
  9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Eiffel: ik ben ook al 3x bijna flauwgevallen. Terwijl ik zat.

Lucifer30: Misschien je HB eventjes laten meten. Kan nl. erg snel zakken. Kan heel makkelijk via een vingerprik

10. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik heb het ook...kan niet te lang stil staan want dan voel ik me niet goed worden...heel licht in mijn hoofd of ik ieder moment kan flauwvallen mijn bloeddruk is 90/50 a 100/55
    Ik kan ook niet te lang in de rij staan in een winkel dus als de rij lang is loop ik maar weer naar buiten....
    Wij hebben een overdekt winkelcentrum en dat is benauwd bij binnenkomst moet ik gelijk mijn jas open doen wil ik niet flauwvallen.
    Hoop dat het gauw over is.

Bij de eerste zwangerschap had ik het ook en naarmate de zwangerschap vorderde ging mijn bloeddruk omhooggevallen en geen last meer gehad.

11. Deebje

Deebje Bekend lid

2 mrt 2013
    960
    27
    28
    Vrouw
    Ik heb dit ook gehad, voorgelegd bij de vk en zij concludeerde dat ik te weinig dronk. Heeft de kleine geen last van alleen ik. Was inmiddels ook geprikt op ijzer en die was keurig (8??! Ofzo) en mooie bloeddruk 120 over 75 .... Ik vergeet ook vaak te drinken ... Oeps!

Dus mogelijk dat jij ook even op je vochgehalte moet gaan letten ;)

12. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook en merk dat het door mijn zwangerschapssui km er komt

13. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

15 sep 2015
    173
    0
    0
    Veel verschillende oorzaken lees ik.. Ik drink al jaren 3 liter water per dag dus aan het vocht zal het niet liggen :)
    HB is een optie en ik denk dat ik even wat vaker m'n bd moet laten checken. Wederom, bedankt voor de tips! Ik ga er vanuit dat 't zichzelf oplost over een paar weekjes :)

14. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Lage bloeddruk en lage bloedsuiker kunnen beiden de oorzaak zijn. Ik heb het ook soms. Dan moet ik snel gaan zitten anders lig ik haha. Niks om je zorgen over te maken. Wat mij opvalt is dat ik het vooral heb als ik stil sta. Zodra ik in beweging ben is er niet zoveel aan de hand. Sterkte!

15. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

15 sep 2015
    173
    0
    0
    Dat idd, zodra ik stilsta begint het. Anders nergens last van. Bedankt meid!

16. Pineapple

Pineapple Actief lid

12 jun 2013
    329
    0
    0
    Ik heb het ook en vooral bij stil staan of slenteren..
    Ik haat boodschappen doen nu ook echt dus bestel alles maar gewoon nu!
    Bij mij komt het van een lage bloeddruk... Niet dramatisch laag maar mijn vk zei ook dat je rond de 20 weken dan het meeste last hebt.

Deel Deze Pagina