Witte 'sliertjes' in urine, 37 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Shaana, 12 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    #1 Shaana, 12 dec 2015
    Laatst bewerkt: 12 dec 2015
    Dag dames,

Topic naam zegt het al. Ben 37 weken zwanger (banner klopt niet helemaal). Voel me goed, geen gekke dingen. Valt wel zwaar, kan mijn dagelijkse dingen niet meer zo goed doen. Op een lager tempo etc.
    Probeer daarnaast ook zeker wel me rust te pakken, zodra me lichaam dat aangeeft.
    Kortom niks te klagen....

Totdat ik sinds 2 dagen soms wat witte sliertjes in me urine zie. Zit geen regelmaat in, geen patroon. Gewoon zo nu en dan.
    Enig idee wat dit zou kunnen betekenen?
    Heb a.s. dinsdag weer een afspraak bij de vk, dus ik zal er dan zeker naar vragen. Maar ben benieuwd of dit voor sommige een bekend iets is?

2. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Zou het geen (vaginale) afgescheiding kunnen zijn?

3. Flowerr

Flowerr Bekend lid

20 feb 2014
    670
    124
    43
    Vrouw
    Als je 100% zeker weet dat het in je urine zit zou ik toch de verloskundige bellen ipv afwachten tot dinsdag! Eiwit in urine kan namelijk komen door zwangerschapsvergiftiging.

4. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Zit zelf ook te denken aan vaginale afscheiding (wat behoorlijk is de gehele zwangerschap)

Zwangerschapsvergiftiging schrik ik wel even van, maar hoor jeje daarnaast dan ook niet beroerd te voelen? 100% zeker weet ik het niet nee. Daarnaast wat ik al zei, voel me voorderest prima.
    De kleine is lekker actief.

5. Komkommer

Komkommer Actief lid

26 okt 2015
    252
    1
    16
    NULL
    NULL
    Eiwit??
    Waar lees je dat?

Daarbij zijn eiwitten niet te zien in de urine.
    Dit moet getest worden met strips.

Ts, zit het ook wel is in je ondergoed?
    Kan zijn dat je beetjes van de slijmprop aan het verliezen bent.

6. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Ik dacht ook meteen aan slijmprop of afscheiding. Eiwitten zijn naar mijn weten niet te zien in urine met het blote oog.

7. Pien2014

Pien2014 Nieuw lid

11 dec 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    #7 Pien2014, 12 dec 2015
    Laatst bewerkt: 12 dec 2015
    Hoi Shaana,
    Je zou best een blaasontst kunnen hebben. De witte sliertjes zijn dan leukocyten (witte bloedcellen) die je hebt bij een blaasontst.
    Door je zwangerschap voel je dit bijna niet. Breng maandag je ochtend urine even langs de huisarts.
    Ik heb het zelf op het moment ook. Geen klachten terwijl ik het normaal heel vroeg voel aan komen. En ook witte sliertjes.
    Urine weg brengen kan altijd, kan geen kwaad toch.

Een schimmel komt uit de vagina en niet uit de urethra, overigens moet je dan wel wat klachten hebben.

8. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Dames zit momenteel bij de huisarts, plasje ingeleverd en ze hebben inderdaad een bacterie gevonden. Niks ernstigs, maar krijg geen kuur omdat die maar tot week 36 gebruikt mag worden en ik al in week 37 zit.. Wel gaat het op een kweekje.
    Verder adviseren ze vitamine C in te nemen en donderdag a.s. weer een plasje inleveren...

Maak me zorgen! :(

9. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Ooh bah das niet leuk! Cranberrysap en dat soort huismiddeltjes zou ik proberen!!

10. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Kan het gevolgen hebben voor de kleine?
    Ze spreken van niks ernstigs..
    Ben maar door gereden naar de verloskundige om alles door te geven... Morgen een gewone vk controle.

11. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Ik heb ooit mn urine moeten inleveren in t zkh om te laten controlere op eiwitten. Ze dachten bij mij ook aan een zwangerschapsvergiftiging. Was toen 38 weken.
    Toen ik mn potje urine inleverde zei ik nog tegen mn vriend, kijk die witte sliertjes en vlokjes allemaal....
    Hij zo ja shit dat zullen die eiwitten dan wel zijn.
    Maar nee hoor. Urine was goed en geen verhoogdr eiwitten te zien!
    Wat het wel is geweest weet ik niet... zou ook eerder denken aan vaginale afscheiding.

12. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Urine is op een kweekje gezet, a.s. donderdag krijg ik de uitslag.
    Zoals ik eerder al zei, ben ik meteen door gegaan naar de vk.
    Kon meteen een controle krijgen, al was het alleen voor me eigen gerustelling wat ik heel fijn vond. Alles gaat gewoon goed... :)

Nog steeds geen kuur, omdat later bleek dat ze bij de huisarts toch geen bacterie hadden gevonden en er daarom geen kuur is uitgeschreven. Het wachten is de op uitslag van het kweekje..

Deel Deze Pagina