Hallo iedereen !! Waarschijnlijk is dit voor sommige mensen een hele stomme vraag maaaaar ik wil graag weten op hoeveel graden je de babykleertjes het beste kunt wassen... en wanneer kun je dat het beste doen, ik heb namelijk gelezen dat de meeste zwangere dames dat rond de 38 weken doen maar zelf heb ik sterk het idee dat ik wel eens eerder kan gaan bevallen Bedankt alvast ladies!!! Liefs x x
hoi, Ik heb toen ik zwanger was van mijn zoontje de babykleertjes met 30 wk zwangerschap gewassen en zwitsal geurbuiltjes in de kast gelegd met anti motten bal in een oude panty. Heb alles op koud wasprogramma gewassen, met robijn wasmiddel. Heb een tip tap miele wasmachine waardoor ik de toeren, graden soort kledingmateriaal etc in kan voeren. Zou omdat het puur ter verfrissing is op een kort koud was programma wassen. Gr Samantha
Wij hebben alles vooraf op 30 graden gewassen en dan gestreken. (door de hitte van het strijkijzer schijnen er meer bacteriën gedood te worden) Wij hebben alles met Neutral gewassen. Dit om allergieën te voorkomen.
Alle kleertjes doe ik op 30 graden en laat ik aan de lucht drogen. Behalve als het velours is, dan gaat het wel in de droger, want dan wordt het mooier. Daarna strijk ik alles even. Alle hydrofiel luiers en flanellen luiers van de vorige keer was ik een keertje op 95 graden, daarna in de droger en die strijk ik ook, gewoon voor de mooi. Ze zeggen wel dat ze dan minder vocht opnemen, maar dat vind ik zelf wel meevallen. De nieuwe hydrofiel luiers en het beddengoed gaat op 30 graden en daarna in de droger en strijken. Ik was alles met neutral en gebruik geen was verzachter. Dat doe ik voor onze oudste ook al zo ivm gevoelig huidje. Ik ga deze week, of volgende week alles wassen. Nadat ik de babykamer voor de zoveelste keer helemaal heb uitgesopt! Hoezo nesteldrang?? Ik ben echt erg..
Ja. Zo heb ik t ook geleerd idd. Daarom dus even veel strijken. Maar in dit geval is het leuk vind ik.
Hihi Linnepinnie.. je bent niet de enige met nesteldrang hoor.. ik ben nu trouwens 23 weken zwanger hahaha en het kamertje is af en alles staat klaar.. zelfs mijn tas voor het ziekenhuis.. en heb de luiertas ingepakt... Heb er zin innn
Hahahaha! heel goed. Dat geeft rust. Die rust heb ik nog niet. Roep elke dag: ''we zijn nog laaaaang niet klaar!'' Onzin natuurlijk, we zijn best klaar. Maar toch.. Je begrijpt dat manlief er af en toe met verstand naar zit te kijken. Lol..
ja ik begrijp het helemaal hahaha... loop zelfs histirisch door het huis "er moet nog zoveel gebeuren !!! Wessss!! Kom eens van je luie reet af".. meneer probeerd heel begripvol zijn gezicht in bedwang te houden en zegt "oke zwanger kipje van me, wat moet er nog gebeuren", waarop ik natuurlijk geen antwoord heb omdat er niets meer te doen is hahahah
Ja.. Klopt als een bus wat je zegt. Hij mag niet stilzitten!!! Gelukkig heeft hij het boekje van Kluun gelezen, dus hij kent basisregel 1 en 2.
Ja die heeft de mijne ook gelezen hahaha Help!! Ik heb min vrouw zwanger gemaakt Die heeft mijn moeder voor hem gekocht en ze zei daarbij "weet wat je te wachten staat jongen " hahaha Toevallig he haha
haha.. heel herkenbaar. Hier ook 'last' van nesteldrang. Ik poets dingen waarvan ik van te voren niet eens wist dat ik ze kon poetsen.
Heb met 36 weken de kleertjes gewassen met wasverzachter op 30 graden. 30 graden omdat het alleen nog maar fris hoefde te ruiken en wasverzachter omdat ik strax ook niet alles apart blijf wassen. Dekentjes was ik niet en heb bijna niets gestreken, alles strak aan de lijn gedroogd. Nu staat alles wel klaar alleen nog geen vluchttas, ik beval thuis voor de 3e keer als het goed is. Mocht het niet lukken dan zie ik dat dan wel weer!
ik heb het bij de eerste rond de 33 weken gewassen met neutral, en daarna met geurbuiltjes in de kast gehangen. oja, op 30 graden heb ik het gedaan...
ik heb de kleertjes, dekentjes enz nu al uitgewassen haha heb z,n idee dat de kleine te vroeg gaat komen. Maar ik heb alles op 30 graden gewassen met persil(heel klein scheutje) geen wasverzachter. Hydrofiel luiers enz in de droger gedaan en de rest zo gedroogt. wel alles effe gestreken. Was er eigenlijk een avondje aan kwijt wat er kan zoveel in de wasmachine haha van die kleine kleertjes.
hahaha ja! Wij hebben gisteravond alle kaartjes enzo uit de kleertjes gehaald en opgehangen en neergelegd en het is zooooo veel maar je hebt zo ontzettend veel plek om ze op te hangen en neer te leggen hahaha sommige kleertjes zijn te klein om op te vouwen