Eens moet de eerste keer zijn. Familie woont of ver weg of we hebben er geen (goed) contact mee. Vrienden zitten zelf allemaal in de kleine kinderen dus ook dat is niet handig. Nu zijn we dus op zoek naar een vaste oppas die hier wil komen oppassen zodat dochter in haar eigen omgeving blijft en lekker in haar eigen bed kan slapen. Ik zit op Marktplaats te neuzen, kijk bij supermarkten en soms spreekt iets me wel aan... maar dan? Hoe pak je zoiets aan? Ik vind het hartstikke eng! Een vreemde bij mijn kleine meisje. Een gesprek vooraf lijkt me op z'n plaats, maar wat vraag ik in zo'n gesprek? Wie heeft er ook ervaring met een vreemde oppas via een advertentie? En hoe is dat gegaan?
Ik heb geen ervaring met vreemde oppas, maar ik zou dit wel eng vinden. Ik zou persoonlijk via, via aan een oppas komen. Ventileer in je omgeving dat je opzoek bent naar een oppasmeisje en waarschijnlijk zullen er genoeg zijn die weer iemand kennen die graag wil oppassen. Wij hebben het zelf met de buren goed geregeld.
Ja... nou dat is dus een beetje het probleem. Onze omgeving is niet zo heel denderend groot... Ik kan bij het KDV misschien nog een balletje opgooien, maar al het andere heeft niets opgeleverd en ik ben wel zo'n beetje uitgekeken. Maar inderdaad, eng he... een vreemde. Ik wil het ook liever niet, maar ik wil ook niet nog ikweetniethoelang thuis moeten zitten. Zou zo graag eens met m'n man weer uit eten willen gaan, of een biosje...
Ik zou eens even gaan rond vragen bij de vrienden met kinderen,misschien dat 1 van die opaasers van hun wel een extra kindje zoekt en het zou mij een beetje dat ze wat vertrouwder zijn aangezien die vrienden ervaringen met die oppas hebben. Zelf via mp zou ik zefl niet snel/nooit doen eigenlijk,ben altijd bang dat je dan weer zo'n raar figuur binnen haald en zelf zou ik al helemaal geen man/jongen als oppas willen. Nichtjes en oudere zusjes van virendjes van de kids worden ook nogal eens geregeld als oppas hoor ik vaak. Zelf heb ik vroeger ook vaak genoeg opgepast. Ik was het overbuurmeisje van de kindjes waar ik op opaste en ik deed wat klusjes zoals paarden stallen mesten enzo in ruil voor gebruik van de bak mogen te maken om in te rijden en ik heb een tijdje een van de paarden mogen berijden (en ik kreeg een paar euro zo af en toe)
Ik zou sowieso alleen een vrouw laten oppassen, en dan idd wel iemand die je toch via via kent. Anders zou ik het echt niet durven. Zelf heb ik toen ik 17 was elke woensdag op een meisje gepast, haar ouders waren vrienden van een vriendin van mijn moeder.
Ik ben echt ook zo hard aan het nadenken wie ik nog kan vragen, pfff... Dochter heeft nog geen vriendjes of vriendinnetjes. We hebben één bevriend stel hier in de buurt wonen, hun vaste oppas is haar zus... die zelf ook kleine kindjes heeft. Dan moet ik m'n dochter daar 's avonds dus heen brengen en laat weer ophalen of eventuel laten slapen en dat zie ik (nog) niet zitten en zeker niet bij een relatief vreemde. (ik trek het al niet als opa en oma zeggen dat ze wel mag blijven logeren *bloost*) Andere vrienden maken gebruik van de diensten van zijn moeder, maar ze wonen ook te ver weg voor een avondje. De rest van de mensen die ik ken regelt het via ouders en daar zit 'm nu hier net het probleem. Misschien heeft een van de dames van de zwangerschapsgym nog een idee, via Hyves is er nog weleens contact dus daar zou ik nog eens een balletje kunnen opgooien.
Kdv is een goed idee. Bij ons kdv zijn een aantal meiden die het erbij doen of hebben dochters, zusjes die het doen. Daar zou ik het zeker proberen!
Hier hetzelfde, en wel via marktplaats een meisje uit de buurt uitgenodigd voor een gesprek, ze is 20 jaar en zegt veel ervaring te hebben. Mijn zoontje zat lief naar haar te lachen, maar ik vind het toch ook eng om het voor de eerste keer te doen....waarschijnlijk wordt dat toch zondag. Ze heeft een referentie opgegeven, die zal ik morgen bellen, maar tja, dat kan ook iedereen zijn natuurlijk. Maar onze indruk tijdens het 'interview' was positief, ik had via Google een lijstje met vragen geprint, dat vond ik wel handig. Ik zag laatst trouwens ook de website Oppas en oppaswerk vinden , hier kun je oppas en ouders uit je buurt vinden, misschien zit daar iemand bij? Succes!
Wij hebben een 'vreemde' oppas gevonden via onze buuf ( de wandelende krant van ons stadje, haha ) Zat een meisje bij haar op het voetbal dat een oppasadresje zocht. Ze woon hier vlakbij, dus kan zo naar haar ouders als het moet. Echt een súper meid. Ze is bijna 17, erg verantwoordelijk, gek op kinderen en ik vertrouw haar. Gevoel was meteen goed ( en dat is nog het allerbelangrijkste, luister naar dat onderbuik gevoel! ). Ze heeft nu een paar keer opgepast. De kinderen lagen al op bed hoor, maar we zijn 4 uurtjes weg geweest en het ging helemaal prima. En als er wat is, dan belt ze en we zijn binnen max. 15 minuten thuis. Het is moeilijk, maar het is wel ontzettend fijn om een goede vaste oppas te hebben.
hyves is idd ook een goeie, dan is het ook nog via via he?? Maar idd aan zoveel mogelijk mensen vertellen dat je iemand zoekt. Heb je geen buurmeisjes in die leeftijd of van een paar straten verderop??
Ik zou het ook binnen de kennissenkring zoeken hoor. Ben zelf ook een schijterd wat dat betreft. Hier mogen alleen onze moeders oppassen (en opa's om te helpen). Daarbuiten heeft 1 keer mijn zusje een avondje opgepast met haar beste vriendin. Ik heb haar een hele waslijst gegeven met weet ik veel wat aan info. En dat ging niet eens over vertrouwen, maar ik was bang dat ze niet zou begrijpen wat ze moet doen als .... (vul maar in hahaha). Overigens is ze 24
Misschien via een oppascentrale? Daar maakte mijn moeder ook altijd gebruik van en we kregen elke keer dezelfde oppas...
In het oosten. I.v.m. herkenbaarheid ga ik 't hier niet precies zeggen Fanny; bij die site ben ik inderdaad al aangemeld. Ik krijg regelmatig mailtjes over dat er een match is, maar voelt eigenlijk nog het zelfde als Marktplaats of een supermarktadvertentie; de drempel is zo hoog... Tulip; buurmeisjes die we hebben zijn rond de 12 jaar, te jong dus... Eerst maar eens via het KDV en Hyves het een en ander proberen. In ieder geval allemaal heel erg bedankt voor het meedenken!
ja, das wel een beetje jong. adi, ja en jouw oppas krijgt natuurlijk 3 kindjes tegelijk. 3 keer zo leuk natuurlijk, maar ik kan mij ook voorstellen dat je dat niet aan iedereen toevertrouwt.
hi NooNoo! Ik ben zo'n oppas Ik heb 3 gezinnen waar ik oppasben, het ene via Marktplaats en bij de andere twee via de site www.oppasbron.nl terechtgekomen! Bij 2 gezinnen ging ik gewoon langs voor een informeel gesprekje om kennis te maken met de kids en met de ouders te praten. Het ging gewoon over mijn studie, oppaservaring, hobby's etc (ik ben 20 en student). De klik was wederzijds en ook met de kids, dus toen was ik 'aangenomen'. Bij het 3e gezin ging het echt om een hele dag in de week, dus dat was meer een sollicitatie, er waren meerdere mensen waar ze een gesprek mee hadden , uiteindelijk ben ik het geworden Het kan dus wel goed gaan via internet, ik kende de gezinnen helemaal niet. Maar bij zon'gesprek kun je ook vrijblijvend kennismaken, gewoon zeggen dat je ook nog andere 'kandidaten' hebt? En je zou ze even kunnen laten spelen met je kindje, etc, zodat je kunt zien hoe ze ermee omgaan. Nog een laatste tip: de eerste keer gewoon maar 2 of 3 uurtjes weggaan, en even bellen ondertussen hoe het gaat, dan kun je rustig wennen! Groetjes
Hier alleen oppassen die we via-via kennen of aanbevolen hebben gekregen. Van een advertentiebord of marktplaats zou ik persoonlijk nooit doen. Onze huidige oppassen zijn de 19-jarige dochter van een vriendin van een vriendin, die bij meer vriendinnen van haar moeder oppast; en haar allerbeste vriendin, ook 19 jaar oud. Voor de rest alleen familie als oppas gehad.