boven 40 graden koorts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door flippo, 6 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    hoi,

Sinds gisterenavond heeft mijn dochter koorts. Het wisselt een beetje tussen de 38 en 40 graden. Ze krijgt hierbij om de 8 uur een zetpilletje 120 mg. Net had ze 40,3 graden, maar was ook weer toe aan een zetpil, dus die gelijk gegeven. ik hoop dat het hier weer wat op zakt.

Ze is hangerig, verdrietig, wel helder, drinkt weinig, heeft over de dag een paar kleine plas luiers gehad. Heeft vanmiddag wel weer goed een broodje gegeten.

Hoe hoog mag de temperatuur worden? Wat is de grens? Wanneer is het gevaarlijk? Bij 41 graden?

Ze is 15 maanden oud

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier hetzelfde. Dochter is 13 maanden. Dit is de derde dag koorts, zojuist nog 40,5. Omdat dit al.de derde dag hoog was zijn we vandaag naar de ha geweest. 40,5 was niet echt verontrustend, zolang ze maar blijft reageren op paracetamol. Verder opletten dat zetoch vocht binnen krijgt, al is het maar kleine beetjes. Eten is geen must, ook niet als het een paar dagen slecht is. Goed opletten dat ze niet heel suf wordt en geen stuipen oid krijgt. En de regel: na drie dagen hoge koorts altijd de ha informeren/om advies vragen.

Zielig voor die ukkies he!

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    #3 sandraske, 6 dec 2012
    Laatst bewerkt: 6 dec 2012
    Luchtig aankleden en zoveel mogelijk laten drinken, veel fruit geven of desnoods een waterijsje.

Mag ze nog geen 240 mg pcm?

Vanaf 41 graden koorts ga ik bellen...

Hier inmiddels vijf dagen koorts, vanavond op de HAP geweest omdat ze bleef hangen in hoestbui. Ze was het zevende kindje met dezelfde klachten ;)

Beterschap!

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    #4 Emmarijn, 6 dec 2012
    Laatst bewerkt: 6 dec 2012
    Ik zou persoonlijk de ha bellen vanaf 40,5 en/of op de 3e dag hoge koorts. Idd goed opletten verder.

Misschien een 240 mgrams zetpil proberen? Ik weet niet of ze al over de 10 kilo is? Dan blijft de koorts wellicht iets lager? (Weet eigenlijk niet zeker of dat zo is....)

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik bel vooral als er sprake is van een combi aan dingen die verontrustend worden. Hoge koorts op zichzelf vind ik niet verontrustend, als je kind wel alert is, nog drinkt en plasluiers heeft. Maar als je kind er erg suf bij is, zou ik wel weer bellen, ook als het nog maar een halve dag duurt.
    Je moedergevoel is daar vaak wel een goede indicator voor.
    Vroeg me idd ook af of ze niet al 240 mocht...?

6. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor de reacties!

Ze weegt 8,5 kg... het is een kleintje dus vandaar de 120 mg pcm

Gisterenavond 40,3 en vannacht 40,1 vannacht kon ik weer een zetpilletje geven. Ze moest gisterenavond nog overgeven (zo zielig, zit ze zo verbaasd te kijken...)

Vanochtend een paar hapjes pap en wat slokjes appelsap, dat zit er nog in.

Ze is wel helder en zit zelfs te spelen!!! Goed teken! Ik hoop op de omslag.

7. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    nog steeds boven de 40 graden koorts, ondanks de pcm. Ze voelt zich ellendig en slaapt veel. Als ze wakker is is ze redelijk helder. Op een dag drinkt ze weinig. ongeveer 300 ml. ze plast ook weinig (1 klein plas luiertje per dag). daarnaast vanochtend diarree.

toch net de HAP gebeld voor overleg, anders moet dat weer op stel en sprong 's avonds.....

Die wil haar toch even zien, ben benieuwd. Straks als ze wakker wordt en hopelijk wat heeft gedronken mogen we komen.

8. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    beterschap!

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ook al een aantal dagen hoge koorts (39,8 steeds zo'n beetje), dus er gaat ook een vervelend virus rond blijkbaar :(
    Wel goed om het even na te laten kijken, dan weet je ook maar zeker of het gewoon een vervelend virus is, of toch meer.
    (Wij zijn donderdagochtend op de SEH geweest, omdat onze dame door de hoge koorts een tachycardie (te hoge hartslag) kreeg, waar ze dus direct ook even helemaal is gecheckt toen, en dit was idd gewoon een heel vervelend virus :().
    Hier begint het nu te verbeteren trouwens, wij moesten, vanwege haar hart en feit dat ze al een keer stuipen heeft gehad, de koorts dempen met paracetamol. Na een zetpilletje zakte de koorts dan, om na een paar uur toch weer keihard terug te komen. Vanochtend is de eerste keer dat ze niet nog weer gloeiend heet is een paar uur na de zetpil...

10. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Arme! Wat zei de HAP?

11. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ja, zal je altijd zien.....

haha, ik haal haar om 11.30 uur uit bed en is haar temp 36,1 . ook heeft ze meer praatjes. Het eten end rinken wil nog steeds niet zo, maar ik merk wel verbetering. dus weer de hap gebeld en overleg gehad (ik wilde niet voor niks gaan) en de afspraak afgezegd. als haar situatie weer veranderde mochten we gewoon weer bellen.

ik hoop dat de verbetering aanhoudt !!!

Alle moeders met zieke kindjes: sterkte!!

Deel Deze Pagina