Hallo, Is een strijkplankje met strijkijzertje leuk voor een 3-jarig meisje? Het lijkt mij dus wel leuk, maar wordt er wel mee gespeeld? Of is dit typisch zo'n cadeau wat 2x leuk is en daarna gewoon in de weg ligt? En wat strijken jullie dochtertjes dan zoal? Wat ons dochtertje speelt namelijk (bijna) niet met poppen, dus echt poppenkleertjes hebben we ook niet om te strijken... Groetjes, Hanna
Als je kindje niet met poppen speelt, zou ik ook geen strijkplankje kopen. Want je zou het gebruiken voor de poppenkleertjes, lijkt mij. Ik zou sowieso geen strijkplankje kopen, want wat kun je er nou mee? Wat met een strijkijzertje over kleertjes wrijven en dat is het wel. De lol is er hier in 1-2 keer van af. Maar onze meid is meer van het puzzelen, spelletjes doen, iets doen waar ze bij moet nadenken, waar meer een uitdaging in zit. Als je kindje meer van de poppen is en het leuk vindt om mama na te doen, dan is het misschien wel leuk.
Mja, ze is niet echt een poppenmoeder, maar wel weer bijv. mij helpen in het huishouden. Vloer vegen, afstoffen. Dus ik dacht meer in de trant van mij helpen als ik zelf ook aan het strijken ben. Maar ja, idd. het is niet echt speelgoed om vaak te pakken, denk ik... J. houdt ook van puzzelen, maar wij hebben al zoveel puzzels.... Misschien dan toch een oude (rommelmarkt)-puzzel weg doen en een nieuwe er voor in de plaats...?
Als ze het leuk vindt om mama te helpen, dan zal ze een strijkplankje misschien best leuk vinden. Maar de lol is er snel van af, ben ik bang. Het stimuleert de fantasie niet echt, je kunt niet meer dan wat strijken, er zit geen uitdaging in. Dus ik denk dat zulk soort speelgoed al snel in een hoek staat, waar niet meer naar omgekeken wordt. Dan zou ik sneller voor een keukentje of winkeltje kiezen. Dat kun je aanvullen met nieuwe spulletjes, ze kan er alleen mee spelen, samen met mama of een ander kindje. Ze kan jou nadoen als je boodschappen doet of kookt. Ik denk dat een kindje daar meer aan heeft.
ja winkel is leuk als je steeds boodsschappen wil doen. of als je vaak andere kinderen op bezoek hebt.
Mja, keukentje hebben we al, inclusief keukenspulletjes en mandje inclusief winkelspulletjes + losse kassa. En winkelwagentje van tante L. gekregen, dus ja die hebben we ook al. Lastig hoor: sinterklaas en verjaardag (een maand ertussen). Ik vind haar nog net te klein voor allerlei knutselspulletjes. En bovendien hebben we ook al weer veel, want broer van bijna 5 knutselt heel graag. Dus potloden/stiften/wasco, we hebben 't allemaal. Vouwblaadjes ook. Een tasje met frutseldingetjes/rommeltjes vindt ze ook leuk, maar heeft ze al (tasje van mij van vroeger). En zo'n hondje dan, speelgoedhondje wat geluid maakt, die zachte hondjes... Ikzelf vind het 10x niks, omdat ik het zelf nooit zou uitkiezen, maar elke keer als zij met speelgoedgids op haar schoot zit, komt ze bij dit hondje uit.... "Die vin' ik leuk mama!"
ik snap die hond ook niet. zoontje zag t in de winkel wilde het ook hebben???? hele goedkopen van 8 euro in een tas, en hij wilde ook een transpoort doos erbij. mooi niet gedaan. stofzuiger van bosch?
hier stond dochter twee jaar lang ijverig iedere week poppenkleding, theedoeken, vatendoeken etc te strijken als ik ook stond te strijken. Nu is ze 5 en er wel te oud voor
Ik heb boven bij de strijkplank een klein setje staan van de Zeeman (kost geen drol dus). Ze heeft t wel eens gebruikt, idd met 2-3jr denk ik. Maar mijn dochter is sowieso geen speelgoedkind.. (snel uitgekeken )