ENGE chat, waar of niet waar

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Jantien, Jun 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jantien

Jantien Bekend lid

Feb 20, 2006
    906
    0
    0
    Hallo,

Ik maak net iets bizars mee.
    Ik zit heel gezellig te chatten met een meisje van 18, die 38 weken zwanger is.

Zij verteld mij dat ze nog nooit is gecontroleerd, bij de huisarts is geweest, geen verloskundige heeft en nu mogelijk weeen heeft.

Door een verkrachting is zij zwanger geworden.

Zij heeft mij alles in vertrouwen verteld.
    Natuurlijk weet ik dat chatten ook een manier van aandacht vragen kan zijn.
    Maar via haar webcam heb ik haar gezien en ook gevraagd om haar buik te zien.
    Een hele lage buik, dus 38 weken kan makkelijk waar zijn.

Aan haar gezicht te zien heeft ze best regelmatig weeen en ze vertelde me dat zij ook vocht verlies heeft.

Even ervan uitgaande dat dit allemaal waar is, wordt er nu ergens in nederland een kindje geboren zonder begeleiding van een meisje die doodsbenauwd is.
    al 8 maanden niet meer buiten is geweest en bang is voor alles en iedereen.

Wat kan ik doen als ik straks weer met haar ga chatten?
    Ze is nu even gaan liggen en ik heb beloofd om straks weer even te kijken of ze online is.

Jantien

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Jantien,

oe, wat een lastig verhaal.
    Probeer haar vertrouwen te winnen. Probeer heel voorzichtig duidelijk te maken dat hulp toch wel belangrijk is en dat dat redelijk anoniem kan. Je kunt haar ook een telefoonnummer geven van de VBOK 0900-2021088, daar kan ze sowieso anoniem mee bellen. Het is al heel wat dat je haar vertouwen hebt nu, ga er maar vanuit dat het allemaal klopt wat ze zegt.
    Als je vaker contact hebt kun je misschien doorverwijzen naar huisarts of verloskundige bij haar in de buurt.
    Als je meer vragen hebt, stel ze gerust aan ons! Succes!

Mirjam

0-202900-
    202 10 88

Share This Page