Enge dingen

Discussion in 'De lounge' started by Nina Sanders, May 25, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Vind jij snel iets eng? :) Ben je gauw angstig? Ik dus wel als ik alleen thuis ben en het is donker buiten. Gelukkig niet vaak, maar ben nieuwsgierig. Wat vind jij eng? :) ik start wel.

- wij hebben achter onze tuin (dus echt áchter onze tuin grens) een pad lopen dat zeg maar stopt bij onze tuin. Op zich niet erg want daar grenzen huizen aan met achterom. En wij hebben daar een heg staan en het pad houdt daar gewoon op. Maar daar staat ook een lantaarnpaal. Als de heg net gesnoeid is of het is winter, dan zie je zo dat de lantaarnpaal fel op dat hoekje pad schijnt. Zo enorm eng! Net een shady still uit een film ofzo. Als ik in het donker dan nog de rolluiken moet laten zakken, dan haat ik het om dat rolluik te doen waarbij ik naar buiten kijk richting dat pad. Brrrr. :cry:

- onze voordeur bevat glas en onze gangdeur ook en we hebben geen voordeur gordijn. Niet sinds we hier wonen. In de schemering dus ook doodeng als je vanaf de bank naar buiten kijkt. Gordijnen zijn momenteel in de maak trouwens haha! Dikke velourse exemplaren, verduisterd! :p

- onweer. Brrrr.

- wij hebben in de buurt een vijver met eendjes. Leuk stukje om overdag te lopen met je kinderen. Gaat ook zo'n fietsbrug overheen. Maar 's avonds doodeng. Dan verandert het echt in een horror plek.

Nu jullie. :eek:

2. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

Jun 22, 2018
    3,695
    4,231
    113
    Female
    Ik heb hypnagoge hallucinaties.
    Ik droom levendig, ik zie dingen die er niet zijn. Een spin zo groot als een baksteen op mijn kussen, een aambeeld die mij verplettert of een man met een mes die op mij af komt lopen.
    Zoiets. En ik word gillend wakker.

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Bleggh! Idd eng!

Merel 2009 and Waxinelichtjes like this.
  4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Die dromen/hallucinaties heb ik ook als ik teveel medicatie gebruik. Mijn dromen spelen zich alleen ook altijd af in de slaapkamer of in bed, waar ik op dat moment lig te slapen. Heb bijvoorbeeld gedroomd dat er een stuk of 100 muizen over mijn bed liepen terwijl ik erin lag :cry: en dat ik de trap hoorde kraken terwijl ik alleen thuis was. Ik roepen maar niemand gaf antwoord en ook in die droom kon ik niet bewegen omdat ik net geopereerd was. Toen kwamen er 2 mannen met bivakmutsen binnen en die trokken me hardhandig uit bed zo de grond op. Toen werd ik huilend wakker en had ik pas door dat ik weer zo een droom had gehad. Die krakende trap droom heb ik vaker trouwens maar het blijft normaal altijd bij kraken en niet meer, hoewel dat ook eng is als je weet dat je alleen thuis bent.

Nina Sanders likes this.
  5. Novi

Novi Niet meer actief

Voor onweer en vuurwerk ben ik heel bang. Ik durf dan echt niet naar buiten. In het donker alleen zijn vind ik ook niet fijn. De kinderen mogen om die reden altijd bij mij in bed als mn man een nacht weg is :| Verder vind ik mensen met schmink of een masker heel naar om te zien.

GossipGirlxoxo likes this.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Oh ja clowns en porseleinen poppen. Vreselijk als je geen gezichtsuitdrukkingen kunt zien!

Novi likes this.
  7. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Ik ben echt zelden bang. Alleen als ik een paniek aanval heb maar dan ben ik voor de meest suffe dingen bang. Voor de rest vind ik het prima om alleen thuis te zijn, in mijn eentje over straat te gaan, alleen op reis te gaan, noem het maar op. Bovenmatig zelfvertrouwen ben ik bang :roflmao:

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,996
    113
    Oh man...ik vond het al erg dat ik nu die hormoon nachtmerries weer heb. Super realistisch maar toch ook weer niet...omdat alle details wel kloppen maar de omgeving bijv niet. Maar jemig dat kost je levensjaren! pffff pfffff

Laatst nachtmerrie dat dochter ontsnapt was met een suprise feest in ons huis.

Was niet ons huidige huis maar echt een KAST van een huis de keuken daar ongeveer mn huidige woonkamer, marmeren vloeren witte wanden echt zo'n modern architecten ding maar dan golvende wanden ipv rechte hoeken, wat kennelijk ons huis zou zijn. De ene zn droom woning, ik zou er in realiteit nog niet dood gevonden willen worden.

Dochter was ik ineens kwijt, had dr een tijdje niet gezien en meestal hoor je dr wel of komt ze voorbij stuiven met een nieuw trucje of dat ze wat heeft gevonden.

Binnen gescand, geen spoor...man gevraagd had dr ook niet gezien. Toch maar even buiten in de achtertuin roepen. Allicht wilde ze sterren kijken al had ze nooit alleen in t pikke donker naar buiten gemogen. Achterin de tuin (ook geen kleintje) hoorde ik dr terug roepen. Klonk niet goed...dus hop naar achteren rennen en nog een keer roepen.

Ja hoor bij de sloot in onze achtertuin was ze kikkers was gaan kijken en in dr zwarte glitter feestjurkje (die ze heeft!) in t pikkedonker in de sloot was gelazerd zonder zwemdiploma. "mamaaaaa ughe ughe ughe"

Met pijn en moeite dr koppie nog net zag en dr achteraan dook (als beroerde zwemmer maar goed, nood breekt wet)..."De kikkers...ik ben fieees ughe ughe" en mijn eerste gedachte: kostte wat t kost, die sloot is morgen dicht...jammer voor de kikkers. Dit KUT feest is NU OVER!

Was half 4 ofzo, heb geen oog meer dichtgedaan die nacht.

Zou ook nooit een kast van een huis kopen met zo'n sloot in de achtertuin en vervolgens die niet direct al dempen nog voordat we er woonden...Plus zo'n feest in mijn huis zonder mijn medeweten...moven. En ik en een kalfsleren bordeaux/wijnrode jurk met taillelijn nope en al helemaal met een zwangere pens, dat past niet...

Nina Sanders likes this.
  9. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,235
    1,891
    113
    Female
    Gisteravond laat zagen we een persoon hier door de straat heen en weer lopen. Steeds kwam hij weer terug. Kan hij elke reden voor hebben, maar in mijn gedachten zie ik'm snachts inbreken in mn huis.
    Mn man is de.container buiten gaan zetten om te polsen. (Bellend met mij)
    Super spannend!

Als ik in het donker door een poort fiets of loop, denk ik dat iemand achter me fietst of loopt. Steeds harder ga ik dan :roflmao:

Een droom die steeds terugkomt: Om wat voor reden dan ook moet ik 112 bellen, maar dat lukt niet.
    Eenmaal wakker heb ik dan wel een tijdje een onbestendig gevoel.

Na een goede spannende film (blair witch bijvoorbeeld) durf ik niet in mn eentje te gaan plassen snachts. Ik maak dan serieus mn man wakker en die moet meelopen naar beneden.

Wespen

Nina Sanders likes this.
  10. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Motvlinders :|

Ik vind die dingen echt vreselijk smerig en eng.

11. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

Mar 19, 2018
    2,122
    2,577
    113
    Female
    Onweer
    Varen
    Naalden
    Voeten (maar dat is meer een fobie (?))

Dinosaurus:rolleyes:
    Freddy Krueger (en ik weet nu dus dat ik nachtmerries ga krijgen:roflmao:)

Nina Sanders likes this.
  12. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

Dec 1, 2019
    1,011
    1,722
    113
    Female
    Dat heb ik ook vaak! Super frustrerend en eng, word altijd in de dromen dan in de wacht gezet of is het nummer onbereikbaar terwijl ik dan steeds dringender hun hulp nodig heb:confused::cry:. Ben dan ook bang dat ik in het echte leven ook in benarde situatie zit en 112 niet kan bereiken.

Yonne likes this.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Dit heb ik dan weer helemaal niet

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Oh en water vind ik ook eng.. meer de zee enzo. Water is zo krachtig. Zou never nooit een schip op gaan. Al is het alleen al om mm fobie ziek te worden haha. Maar brrr, omringd zijn door enkel water.. vliegen roept bij mij niet dat gevoel op.

@LadyKikker wat eng joh. Ik heb ook dat als het onweert, ik overal groot licht aan doe om te plassen en de deuren open laat. Ik sliep een keer in het huis van mijn zus alleen (en ook dan ben ik 's avonds bang) en toen ging het s nachts onweren. Heb toen mijn moeder gebeld omdat ik moest plassen en niet durfde.
    :roflmao:

En ging ook een keer bij iemand logeren waar ik ook wakker werd om te plassen. Durfde ik ook niet want op de overloop stond een boekenkast met 'IT' erin (en dus een plaatje op zijstrook) op mijn ooghoogte waar ook nog eens een kier van het buitenlicht (lantaarnpaal) op scheen... noooo way.

Of dromen over je eigen uitvaart, ook eng. Heb ook een keer gedroomd dat mijn oudste zoontje - dit typen vind ik al eng - er niet meer was en zn lichaampje slap erbij lag. Ik werd echt panisch en beroerd wakker.. :rolleyes:

15. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,235
    1,891
    113
    Female
    Jaaa... freselijk.
    Ik typ dan vaak 112 niet goed in, of ze pakken niet op.
    Maar... trust me... In't echte leven pakken ze heel snel op ;)

16. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,235
    1,891
    113
    Female
    Hahaha.. Ik snap het helemaal, maar lachte ze je niet heel hard uit? :roflmao:

17. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,235
    1,891
    113
    Female
    Maar dat is gewoon je ergste nachtmerrie. Heb je hem niet helemaal plat geknuffeld de dag erna?

18. Dagda

Dagda Fanatiek lid

Jul 8, 2019
    1,687
    1,855
    113
    Female
    Ik kan niet tegen 'onnatuurlijk' bewegende mensen. In films bewegen in horte en stoten met overstrekken van gewrichten bijv.
    Ik kan het niet aanzien, krijg koude rillingen en droom er dan ook over.

Binnen mijn werkveld ook veel mensen met herhaal bewegingen of handelingen. Daarbij heb ik gelukkig geen last hiervan.

19. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik ben eigenlijk niet echt angstig.

Maar waar ik wel echt bang voor ben zijn clowns :oops:

Ik geniet van alleen thuis zijn (net zoals nu heeft mijn man nachtdienst en ik slaap heerlijk zonder zijn gesnurk in de onweer :roflmao:)

Floeperd and Nina Sanders like this.
  20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,370
    21,748
    113
    #20 citroenrasp, May 26, 2021
    Last edited: May 26, 2021
    Ik ben wel snel bang en heb ook redelijk wat angsten, waarvan de meeste wel anders zijn dan "standaard" angsten als spinnen, alleen thuis zijn etc. Dat zijn: clowns en mascottes, alles dat met vuur te maken heeft (en dan met name vuurwerk! Ben daar echt panisch voor), bepaalde hondenrassen (pitbulls etc), ballonnen, hoogtes (ook het kijken ernaar op tv bv bezorgt me echt klamme handen, vooral dingen als bungeejumpen, van die kabelbanen etc), heb trouwens nooit last van nachtmerries gelukkig. Medische ingrepen (hoe klein ook) vind ik vaak ook doodeng, en de tandarts met stip op nummer één.

Nina Sanders likes this.

Share This Page