Enge dromen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Paula28, 11 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paula28

    Paula28 Actief lid

    10 nov 2005
    242
    1
    0
    Mama
    Hai meiden!

    Ben ik weer eens met een topic..
    Heb de laatste tijd erg veel enge dromen...en bedoel dan echt dromen die nergens op slaan..
    Zo droomde ik vanacht dat ik epilepsie had en de dag ervoor droomde ik dat ik in coma raakte....zo eng is dit!
    Herkent iemand dit? en zou het door mijn zwangerschap komen??

    Liefs Paula
     
  2. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik heb geen last van enge dromen maar sinds ik zwanger ben worden me dromen wel steeds gekker :(
     
  3. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    ik heb wel dat ik wat vaker vreemde dromen heb, maar denk dat dat voortkomt uit de angsten die sterkter zijn sinds ik zwanger ben ?

    Volgens mij is het vrij normaal.
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Het schijnt dat je tijdens je zwangerschap vaker en heftiger droomt dan normaal. Dit is een onschuldig symptoom wat erbij kan horen.
    Het kan natuurlijk wel vervelend zijn, maar gaat uiteindelijk vanzelf weer over.
    Hopelijk heb je hier wat aan.

    Groetjes kwebbel
     
  5. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Dit is heel normaal Paula, zeker in je zwangerschap krijg je met angsten te verduren en in je dromen ga je deze verwerken.
    Als ik dus kijk naar je dromen zou ik bijna zeggen dat je misschien bang bent de controle te verliezen, de controle over jezelf oftewel je lichaam nu je zwanger bent.
    Wat je kunt doen is je droom proberen te bekijken van wat je eruit kunt halen waar je mee zit, een droom is meestal waarheid, maar wel symbolisch. Als je weet waar je echt mee zit en wat je droom je symbolisch laat merken, kun je die angst ook overdag proberen te verwerken, zodat je er 's nachts minder last van hebt of misschien zelfs geen last meer van hebt.
    Ik wens je snel een leukere nacht toe meis!!

    Liefs Angela.
     
  6. Paula28

    Paula28 Actief lid

    10 nov 2005
    242
    1
    0
    Mama
    Hoi Angela,

    Ik heb inderdaad erg veel angsten met name bang om duizelig te worden..dit is ook een soort controleverlies he?
    Maar ik weet niet waar ik de epilepsie en coma vandaan haal, misschien heeft dat inderdaad mee te maken...
    Ik zal er es wat meer aandacht aanschenken en wie weet helpt het een nachtje gewoon te slapen;)

    Liefs Paula
     
  7. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Hoi Paula,

    Duizeligheid is inderdaad een vorm van de controle even verliezen over je lichaam. In een coma heb je totaal geen controle meer en bij epilepsie heb je jezelf ook even niet zelf in de hand. De coma en epilepsie staan dus symbool voor jouw angst voor duizeligheid.
    Nu weet je in ieder geval een beetje wat je dromen betekenen ;)
    Ik hoop dat het hierdoor een beetje voor je oplost en als er nog eens een droom is of wat dan ook wat je niet lekker zit, laat t maar gerust weten, we zijn er om elkaar te helpen toch ;)

    Liefs Angela.
     
  8. Paula28

    Paula28 Actief lid

    10 nov 2005
    242
    1
    0
    Mama
    Hoi Angela!

    Bedankt erg lief van je!
    Ik zou dus eigenlijk de angst voor de duizeligheid moeten aanpakken en ben dan echt van de enge dromen af....maar is zo moeilijk zit erg in de knoop ermee, denk dat de hormonen ook erg meespelen.

    Nogmaals bedankt!

    Liefs Paula
     
  9. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik heb er ook last van.,..


    zo droomde ik laatst dat mn kindje al geboren was, en ik hem een appel gaf, en hij erin stikte... en ik 'm op zn rugje sloeg en het stukje appel er gelukkig wel weer uit kwam....

    en een andere keer dat ik over hoge bergen moest springen en de heletijd dacht ik, als ik val, niet op mn buik vallen... zorg maar dat je je benen breekt, das minder erg dan op je buik vallen :(

    raar toch !!!
     
  10. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik heb ook steeds hele vreemde dromen.
    Een paar keer gedroomd dat mijn moeder overleed :(
    En vannacht droomde ik dat ik in een groot hotel was, en toen ik buiten het mooie zwembad inging, reed daar in het water ook heel wild een stadsbus rond.
    Ik was doodsbang dat ie naar mij toe zou rijden dus ging ik gauw het water uit. Ik ging toen in het bad ernaast, met een opstaand muurtje, maar daar probeerde de bus met veel geweld en herrie overheen te rijden... :)
     
  11. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    @Paula, dit is zeker lastig om het van je af te zetten, maar je weet nu wat de droom KAN betekenen en misschien dat het alleen al daardoor zal minderen. Dit zie je namenlijk vaak, doordaat een droom je net zo bezig houdt als je angst, blijft t maar steeds doorgaan. Sluit t stukje dromen nu voor jezelf af, zodat deze je nu niet meer bezig kan houden.
    Maar de angst die je hebt voor duizeligheid, heb je die met een reden of is het gewoon een angst die je bij je zwangerschap kreeg? Hoeft me niets te zeggen als je dat liever niet doet hoor, dat is geheel je eigen keus.
    Sterkte ermee!!.


    @ Saraah, als je aan het andere topic denkt, weet je misschien zelf diep in je hart wat jouw dromen zouden kunnen betekenen ;)
    Het geven van een stukje appel waarin het zich verslikt, maar wat je toch zelf kan verhelpen, is in jouw situatie een duidelijk symbolisch teken dat jij in jezelf en jou liefde en verzorgend vermogen moet gaan vertrouwen. Jij kan jouw kindje dadelijk goed verzorgen, goed voeden en overspoelen met liefde, en als iets met hem is, weet jij heel goed vanuit jezelf wat je moet doen om hem/haar te helpen. Ga in jezelf geloven en vertrouw in jezelf.

    De andere droom van de berg, zegt voor mijn gevoel, dat je een zware berg hebt moeten beklimmen, je hebt veel tegenwerking gehad, maar je bent boven gekomen, en in principe betekent op een bergt staan symbolisch dat je trots bent op wat je hebt bereikt. Jij bent in je droom ook boven geweest, je bent trots, maar doordat je dat nog niet durft te laten zien, zorg je dat je ook heel snel beneden komt door te springen. Toch ben je trots op je kindje en is zijn gemoedstoestand t enige waar je aan denkt. Je wil hem beschermen.
    Ook deze droom zie ik weer als symbolische verwerking op betrekking van ons andere topic.
    Ik hoop dat je er iets aan hebt ;)

    Veel liefs van Angela.
     
  12. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    Heey angela !!..

    wat ben je toch diepzinnig, zo heb ik er helemaal niet over nagedacht...
    je bent een schat, en nu heb ik een beetje inzicht in mn gevoelens, en nu dus ook in die dromen, misschien zal ik het nu niet meer dromen... en nog alleen maar leuke dromen dromen :D


    kus sarah


    p.s. je bent een super Lieverd !!
     
  13. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Hahaha, tnx Saraah, t is heel graag gedaan, dat weet je wel ;) En als iets is, niet mee rond blijven lopen he. Anders moet je weer over die bergen gaan springen :)

    @ Anabella: als je wil, wil ik straks best ook naar jouw dromen kijken, maar moet nu eerst gaan koken en kids verzorgen, ik hoor t wel.

    Liefs Angela.
     
  14. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hahahaha..... ja jij hebt er al 2 om voor te zorgen... geweldig hé kinderen... kan niet wachten tot ik de mijne heb :D


    kokkerel Ze !
     
  15. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik droomde vorige week dat ik een bloeding had. Toen ik wakker werd herrinnerde ik me dit. Op het toillet in eerste instantie niets te zien, maar bleek toch een bloeding te hebben.....Heel bizar!!!!
     
  16. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Hier liet je hogere zelf, zoals we dat mooi mogen benamen, je via je droom voorbereiden op wat komen ging. Zie het als een soort toekomstdroom. Heb je zoiets wel vaker???

    Liefs Angela.
     
  17. roelien

    roelien Actief lid

    26 nov 2005
    420
    0
    0
    moeder
    noordwolde
    Hallo paula

    Ik heb geen enge dromen
    Maar in mijn tweede zwangerschap heb ik heel veel gedroom over mijn schoonvader die nu twee jaar voor twee jaar terug overleden is
    hij zei dat ik het goed deed en dat ik niet bang hoefte te zijn voor alles wat zou komen
    ja raar eigenlijk maar goed en ik moest bevallen en ik had het gevoel dat hij er bij was ik was zo rustig op dat moment

    Liefs roelien
     
  18. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Nee, Heb dit nog nooit eerder gehad zover ik me kan herrinneren.
    Vond het wel heel bizar hoor, alsof ik gewoon vanuit mijn droom verder ging terwijl er eerst nog niets te zien was.
     
  19. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ik droom de laatste tijd ook zo raar...
    van de week ben ik de hele nacht bezig geweest met mijn bevalling.
    Het kind kon er niet uit, was veel te breed. En ik kreeg steeds maar weer
    een injectie. Ook had mijn man mijn schoonzusje betaald om bij de
    bevalling te blijven want hij wilde niet.. Echt raar...
     
  20. Moontje

    Moontje Bekend lid

    9 jan 2006
    848
    0
    0
    Ik vind het wel apart dat ik nu deze topic lees. Vorige week had ik een levensechte droom! Niet zo eng als die ik net allemaal heb gelezen, maar toch...Er liep een sprinkhaan over mijn naakte lichaam en ik voelde hem gewoon! Hij liep van mijn benen helemaal naar mijn gezicht en toen hij over mijn gezicht liep, werd ik wakker en heb ik de dekens weggeslagen en ben uit bed gesprongen om te kijken waar hij was! Toen ik dit op mijn werk vertelde, zei een collega: oh, ik had van die heftige dromen toen ik zwanger was!

    Ik wil dolgraag zwanger zijn, dus ik verschoot er een beetje van! Ik vond het wel heel toevallig...

    Maar goed, overal zoek ik nu wat achter omdat ik het zo graag wil. :)

    @angela: ik kijk wel eens op droomweb.nl als ik heb gedroomd. Is dat een beetje betrouwbaar of is het beter dit niet te doen? Ik zie dat jij je er in verdiept! Leuk!

    Liefs,

    Moontje
     

Deel Deze Pagina