Enge dromen

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Lumiere, 18 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wie herkent dit? Al sinds de bevalling heb ik enge dromen, steeds dat er iets ergs gebeurd met ons zoontje. Dat hij ontvoerd wordt of zelfs vermoord...vannacht ook weer in paniek wakker geworden van een droom die ik hier niet eens wil omschrijven...ik heb altijd al hele echte dromen gehad, die ik ook altijd onthoud, maar nu ons zoontje erin voorkomt ben ik al bijna bang om te gaan slapen, voor wat er nu weer komt. Is dit nog de hormonen-nasleep van de zwangerschap? Na mijn (heftige) bevalling werd me aangeraden om in de gaten te houden of ik geen flashbacks/trauma-gedachten over de bevalling zou krijgen, maar dat heb ik niet.
    Ik hoop echt dat dit overgaat, maar ik weet niet hoe ik het kan stoppen. Hopelijk komt het nog door hormonen...herkent iemand dit?

2. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Ja, ik heb dat ook. Ik droomde ook altijd al intens en heel echt. Nu is dat mog steeds zo. Zo is mijn zoontje al ontvoerd door terroristen, is hij doodziek geweest, ben ik hem kwijt geweest en is hij over mijn schouder gevallen. Ik word dan heel naar wakker. Soms heb ik in mijn droom een oerkracht om hem te redden en zijn de dromen meer een soort van gewoon spannend. Als ik naar wakker word ga ik gewoon een tijd naar hem liggen kijken. Als het te erg is maak ik ml wakker. Ik ben niet bang om te gaam slapen.

3. Melaniejj

Melaniejj Actief lid

11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    Ik denk dat veel mamas dit herkennen heb dit ook heel erg gehad werd ook erg naar wakker me dochtertje is nu 7 maanden en heb het nog wel eens zo af en toe er is weinig tegen te doen maar het word echt minder en ook minder echt

4. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Heb ik ook gehad in het begin. Nu heel af en toe weer, maar dat komt omdat ze veel rolt in bed en ik daar even aan moet wennen ;)

Deel Deze Pagina