Zwanger en Wii-fit

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Wup, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hoi meiden,

Voor de gene met een wii-fit, gaan jullie daar nu nog op nu jullie zwanger zijn? Ik ben er nog niet weer op geweest omdat ik me meende te herinneren dat het op de verpakking stond dat het niet mocht. Maar eigenlijk zou ik helemaal niet weten waarom niet. Wat doen jullie nu?

Liefs,
    Wup

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Heb ik niet gelezen. Ik ga er gewoon op maar ik denk dat je de doelen (afvaldoelen) bmi etc niet meer kan doen omdat dat natuurlijk niet meer geldt nu.
    Zover ik weet mag je alle " sporten" die je voor de zw schap deed gewoon blijven doen met uitzondering van paardrijden enzo.

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    ik doe het ook nog hoor...gewoon voor de lol...alleen hoelahoepen is niet zo fijn meer ;)

4. Tizzy

Tizzy Actief lid

9 feb 2008
    277
    0
    0
    Ik heb de Wii juist niet meer aangeraakt sinds ik zwanger ben... Paardrijden daarentegen juist nog steeds, heb t/m de 19e week nog wedstrijden gereden en daarna af gaan bouwen. Dus dat paardrijden niet zou mogen is onzin, zeggen zelfs mn vk's en gynae, doen wat jou goed lijkt. Is dat paardrijden? Prima! Is dat de Wii? Ook prima (denk ik ;))

(Het is dat het nu vriest en ik niet in de bak kan rijden anders zat ik nu nog om de dag op mn (ook drachtige) paard :D)

5. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Paardrijden is wel een "risico-sport"

6. evelien30

evelien30 Actief lid

4 jul 2008
    161
    0
    0
    zuid holland
    de enigste sport die echt niet meer mag is duiken.

7. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    En de andere dingen sporten zolang je jezelf er goed bij voelt gewoon doon heb bijn mn eerste ook mn paard doorgereden tot 6maanden zwangerschap.
    Was dan mn eigen paardje en dta is dan toch anders als een vreemd manege paard denk ik.

8. Tizzy

Tizzy Actief lid

9 feb 2008
    277
    0
    0
    @mamadeluxe: klopt, is idd een risico sport, maar over een stoeptegel struikelen is net zoveel risico in mijn ogen.

Ik heb net als Makey een eigen paard die echt 1000% betrouwbaar is en nog nooit 1 pas verkeerd heeft gezet zo jong als ze is. Maar ga het gevaar dan ook niet opzoeken met haar, helemaal nu niet nu het vriest.

Duiken is idd de enige sport die niet mag. (en met dolfijnen zwemmen... ;))

9. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik snap heus wat je bedoelt met risico, dat loopt iedereen alhoewel een stoeptegel natuurlijk niet zover van de grond is als een paard :)

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    snap idd wel dat het een risico heeft...maar je ramen zemen ook...bijvoorbeeld :rolleyes:

Zelf doe ik normaal Tribal buikdansen...maar dat is echt niet fijn meer...al die "rare" bewegingen...zodra het niet lekker meer voelde heb ik ook haast niets meer gedaan...moet maar even een half jaartje wachten!

11. evelien30

evelien30 Actief lid

4 jul 2008
    161
    0
    0
    zuid holland
    van een val over een stoeptegel kun je heel lelijk terrecht komen. Ken iemand die zo z'n enkel dubbel heeft gebroken dus het is maar net hoe je valt.

12. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

je mag gewoon op de wii fit. Ik heb het tijdens een van onze IVF-behandelingen aan onze IVF-arts gevraagd, omdat het inderdaad in de handleiding staat. Volgens haar kan er niets in de fit zitten waardoor het slecht voor je kan zijn. Schijnt er in te staan om schadeclaims te voorkomen voor als je er bijvoorbeeld af valt of zo.

13. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Hahahaha jeetje :)

14. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    Een beetje offtopic misschien maar waarom mag je niet meer met dolfijnen zwemmen? Ik wil dit in februari namelijk nog wel gaan doen.

Ik wii fit nog steeds en rij ook gewoon nog paard. Alles is een risico in het leven en zolang ik me goed voel doe ik nog wat ik wil.

15. Tizzy

Tizzy Actief lid

9 feb 2008
    277
    0
    0
    @sam1986; wij waren in augustus op Curacao en was toen geloof ik 7 weken zwanger en wilde dolgraag met dolfijnen zwemmen. Er werd bij het boeken duidelijk gevraagd of ik zwanger was, euh ja dus... nou helaas dan mocht ik niet met ze zwemmen en alleen de encounter doen. Reden hiervoor is dat de dolfijn per ongeluk met zn staart of vin ineens hard tegen je buik aan kan komen en dat kan gevaarlijk zijn voor je baby en ivm claims die ze daardoor kunnen krijgen.

Toen we terug kwam aan mn ha gevraagd en hij gaf aan dat ik rustig met ze had kunnen zwemmen omdat de baby met 7 weken nog zoooo diep zat en goed beschermd... grrrrr... had ik dus eerder moeten weten... Had nl makkelijk kunnen zeggen dat ik niet zwanger was omdat ik absoluut nog geen buikje had. Maar durfde eigenlijk niet eens meer en had al ooit met ze gezwommen gelukkig. De encounter was ook zeker de moeite waard!

Waar wil je dit gaan doen Sam?

16. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    Dit jaar heb ik met dolfijnen gezwommen in Egypte met mijn moeder. Mijn vriend was heel erg jaloers en wil dit ook graag nog doen. Dus we hadden zitten denken om in Februari te gaan.

Ik weet dat er toen ook werd gevraagd of er mensen zwanger waren, maar niemand in onze groep was zwanger dus verder ook geen uitleg meer over gekregen.

Bij terugkomst op het resort was er een vrouw en die was ook gaan zwemmen met dolfijnen. Naja een poging tot want de dolfijnen wilde haar niet. Ze negeerde haar. Ze kon ze wel knuffelen, maar zodra ze aan hun ving hing deden ze niks. Die man had toen tegen haar gezegd ik denk dat je zwanger bent want dit gedrag vertonen ze wel vaker. Maar zij wist nog niet dat ze zwanger was. Bij thuiskomst bleek het idd zo te zijn. Ik vond dit heel bijzonder.

Dus als mijn vriend wil ga ik wel mee, maar dan wil ik alleen met ze op de foto en even met ze kroelen. Ik dacht eerlijk gezegd dat jij er op doelde dat ze dan gevaarlijk werden. In die zin dat ze je gingen beschermen en ze jou als hun bezit gingen zien ofzo. :)

17. Tizzy

Tizzy Actief lid

9 feb 2008
    277
    0
    0
    Haha, wat een komisch verhaal van die vrouw!
    Nee doelde ook niet op het gevaarlijk zijn, alhoewel ik wel eens dergelijke verhalen had gehoord (ook dat een dolfijn aanvoelt of je zwanger bent) en ik het dus niet meer 100% vertrouwde... :( Maar het knuffelen met de dolfijnen was ook de moeite waard, ons groepje had toevallig een baby-dolfijntje (2jr oud) die maar wat graag voor mij ging liggen dobberen (en af en toe naar dr pa en ma zwom just for fun :))

Mijn vriend heeft trouwens nog wel even met ze mogen zwemmen omdat onze encounter de hele dag niet doorging vanwege het vuil in t water en pas de volgende dag door zou gaan, mocht hij stiekum toch ff met ze zwemmen, vond dat erg tof van de medewerkers daar!

Oja, op Curacao is het ook zo dat als je met een dolfijn wilt zwemmen en de dolfijn heeft toevallig op dat moment geen zin dan gebeurd er ook niets, dat vond ik super, niks geen druk of "moeten".

18. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik heb het even voor je opgezocht wat er nou precies in de handleiding van de WII staat. ik denk dat het inderdaad zo is er niets mis is met tijdens je zwangerschap gebruiken van de WII maar dat ze zich willen indekken voor claims.
    via deze link kun je het zelf opzoeken:
    http://ms.nintendo-europe.com/consumeri ... php?id=211

WAARSCHUWING - Zwangerschap zwangerschap en medische aandoeningen

Raadpleeg als je zwanger bent, aan een hartaandoening lijdt, ademhalings-, rug-, gewrichts- of orthopedische problemen hebt of last van een hoge bloeddruk hebt een arts voordat je Wii-games speelt waarbij fysieke inspanning nodig is. Raadpleeg je arts ook als deze je heeft voorgeschreven fysieke inspanningen te beperken of als je andere medische problemen hebt die door fysieke inspanning kunnen worden verergerd. Personen die voor letsel of aandoeningen aan de vingers, handen of armen worden behandeld, wordt afgeraden de trilfunctie van de Wii-afstandsbediening te gebruiken.

19. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Paardrijden is in mijn ogenook geen probleem,zeker als je je paardje goed kent!

Paarden nemen gauw iets waar en ze zullen juist extra voorzichtig met je zijn!

Wat wel zo is ,is dat je bekken spieren te "gespierd"/nauw zullen zijn,wat de bevalling vermoeilijkt,je hebt dus meeer kans op een keizersnede ,maar volgens maakt dat ook niets meer uit als je altijd al
    gereden hebt!

Je moet natuurlijk gekke dingen gaan doen ,maar dat spreekt voor zich ;)

20. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    de wereld hangt tegenwoordig aan elkaar van de waarschuwingen om claims te voorkomen. ik denk dat je gewoon je gezond verstand en vooral je gevoel moet volgen. fietsen kan ook riskant zijn, je kunt aangereden worden of er af vallen.

ik zou momenteel liever gaan paardrijden dan met de hond van mijn ouders wandelen, dat beest trekt me compleet omver en ik heb al menig harde buiken en verrekte spieren gehad. als je een beetje ene mak paard hebt gebeurd er weinig.

versterkte bekkenspieren hoeven ook geen probleem te zijn. mijn moeder heeft dit en tot 3 keer een top bevalling gehad, 1 keer een knip. die ks ligt echt nog een stukje verder. je lijf kan veel hebben ;)

Deel Deze Pagina