Darmkrampjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaSon, 3 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Had/heeft jouw baby last van darmkrampjes?

1. Ja, veel last van

2. Ja, beetje last van

3. Nee, geen last van

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Mijn eerste dochter had als baby extreem veel last van darmkrampjes. Mijn pasgeboren tweede dochter heeft er ook last van, gelukkig wel wat minder.
    Ik vroeg aan de wijkverpleegkundige van het cb dat ze dat zeker wel heel veel tegenkomt bij al die huisbezoekjes.
    "Nou nee eigenlijk" zegt ze. Ik helemaal verbaasd, ik hoor heel veel moeders over krampjes !
    Dus hoeveel zouden het krijgen, ik vroeg ik mij af:

Had/heeft jouw baby last van darmkrampjes?

Ben heeeel benieuwd...

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Tim heeft af en toe last van krampjes. Maar dit is echt weinig.

Je hebt trouwens je vraag verkeerd geplaatst. Ik meld het even, dan wordt hij vast verplaatst naar baby/dreumes.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij de oudste beweerde de kraam dat hij krampjes had. Onzin: hij had gewoon honger. Echt krampjes, wat je wel ziet dat ze echt pijn hebben en verkrampt liggen hebben ze geen van beiden gehad. Ik vind het altijd een heel zielig gezicht, en ook zo moeilijk voor de ouders omdat je je machteloos voelt.

4. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Heel veel last van gehad. En dan bedoel ik na elke voeding, en tussentijds.
    Nu wordt het gelukkig wel wat minder, nog elke dag of om de dag een keertje..

Van de andere mama;s van onze babyclub begrijp ik ook dat ze rond deze leeftijd van bijna 3 maanden er veel minder last van hebben..

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Yasmine had er heel erg last van. Ze zat constant in haar eigen pijnwereldje, erg zielig. Ontwikkeling liep ook achter, ze maakte maar weinig contact omdat ze gewoon bijna de hele tijd pijn had.
    Gelukkig ging het met 3 maanden weer voorbij.

Jennifer heeft er ook wel last van gehad, maar gelukkig niet zo erg als Yasmine.

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ymke had er een beetje last van. Eens in de zoveel dagen een kwartiertje ofzo. Ik heb het nooit genoemd op het cb.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Jesper heeft verschrikkelijke last van krampjes gehad. Echt heel erg, dag in, dag uit, huilen huilen huilen! Naar de ha en ka geweest, omdat hij zo overstuur was andere dingen zoals verborgen reflux uitgesloten, hij heeft gewoon heel erge krampjes gehad tot de 4 maanden, daarna ging het in een keer stukken beter.

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre had (en heeft soms nog steeds) last van pijnlijke scheetjes. Maar ja ... dat zijn natuurlijk geen krampjes. Zielig hoor. ALs het echt heel erg is dan zou ik contact opnemen met je HA.

9. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Damani heeft ook veel lucht en pijnlijke windjes !
    En soms poept hij heel goed, en soms niet, als hij niet goed poept dan heet hij erg last, dan lukt het poepen niet !
    Echt balen.. :( Heb al speciale voeding en speciale flessen ! Niks helpt, ja het verminderd IETSSSS... Maar niet héél veel ! (gebruik ook regelmatig cinababy, maar of het helpt..? )

-x-x-x-

10. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Nils had er bijna nooit last van, misschien een keertje of vijf gehad. Dus ik ken het (gelukkig) niet.

11. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Balen hé al die krampjes, het is zo zielig. Het doet me goed dat ik niet de enige ben. Las net op een site van een lactatiekundige dat 10% van de baby's er last van heeft. Dat lijkt mij nogal weinig, ook als je kijkt naar de reacties op deze poll.

12. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Sanne heeft er ook veel last van. Heeft ook veel last van windjes en dan huilt ze ook. Ook kan ze haar ontlasting moeilijk kwijt. Na veel dingen te hebben geprobeerd ben ik na 4,5 week nar de ha gegaan. Ze heeft nu lactulose gekregen voor de ontlasting. Het is nu net alsof de krampjes ook minder zijn geworden.

13. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel had heel veel last van krampjes.Later bleek dat koemelk allergie te zijn. Ze huilde zo'n 10 uur op een dag. Het arme kind. Maar eenmaal aan de pepti was het zo over.

Deel Deze Pagina