ik heb zonet wat bruin verlies gehad (6 weken zwanger) na een heel heftig en emotioneel gesprek met mijn baas op mijn werk (zie; http://www.zwangerschapspagina.....hp?t=38632 ), waarbij ik erg veel spanning had. Het gesprek was heel goed afgerond en daarna was ik ook wel een stuk rustiger geworden, tot ik dus naar wc ging en het bloedverlies ontdekte. Ik heb gelijk VK gebeld, en zij denkt dat het misschien gewoon een bloedvaatje is, en ze heeft me nu acute rust voorgeschreven, omdat ik té gespannen ben de afgelopen dagen. Dus ik ben nu thuis, en iig tot zondag blijf ik thuis. het bruinverlies was een heel klein beetje dikkig, en het was ong. ter grootte van een 2euro stuk. Soms heb ik wat steken in mijn linkerkant van mijn onderbuik, dat had ik vannacht ook, en toen had ik ook een beetje een harde buik. ik heb sinds ik het gemerkt heb een uur geleden geen verlies meer gehad. Moet ik me al ernstig zorgen maken nu?
Hoi snow, Geen zorgen! Je verloskundige heeft gelijk. Bruinverllies is oudbloed dus het komt nu niet direct van je baarmoedermond af. Je baarmoerder mond is heel goed doorbloed en wat kwestbaarder door aanraking bij bijv harde ontlasting, sporten, gemeensschap kan er bloedverlies optreden maar ook door het groeien van de baarmoeder sneuvelt er soms een bloedvatje. Bij helderrood bloedverlies en krampen moet je je verloskundige bellen. Groetjes imke